Maart 2009
N.a.v. een topic op bokt dat ik weer opzoek was naar een bijrijdpaardje werd ik getipt. Gelijk een afspraak gemaakt en kennis gemaakt. Het klikte gelijk goed met Bud en met de eigenaresse dus daar kwam mijn nieuwe avontuur. De eerste maanden was het vooral kennis maken en lekker hobbelen voor de lol. Hij had een tijdje niet veel gedaan dus bespiering had ie niet echt.

April 2009
We hobbelden nog steeds lekker rond, nog niet erg serieus maar we maakten vooral veel lol. We maakten lekkere buitenritjes.

Mei
Ik begon wat serieuzer met hem te werken en zijn bespiering kwam beetje bij beetje terug. Galop blijft een moeilijk punt maar we maken vooruitgang! We gingen in deze maand ook lekker veel naar buiten en maakten zo nu en dan een heerlijke strandrit.

Juni
Nog steeds zijn we lekker aan het trainen en buitenritjes aan het maken. Onze eerste onderlinge wedstrijd staat voor volgende maand op het programma. Ik ben in deze maanden begonnen met lessen bij de vereniging.

Juli
Ik heb een vriendin op paard en een andere vriendin met camera meegesleurd naar het strand waar we gezellig wat foto's hebben gemaakt
Ook hadden we onze eerste onderlinge wedstrijd wat resulteerde in (ik geloof) 176 & 185 punten

Augustus
Het bleef redelijk weer dus weer vriendin meegesleurd om foto's te maken. Deze zijn mij best dierbaar. Ik trainde lekker door en het lessen ging goed.

September
We gingen ringsteken! Voor het eerst dus het was afwachten hoe meneer het zou vinden. Hij had er zoveel plezier in en wilde maar doorgaan waardoor we een eerste plaats bemachtigden! Super trots natuurlijk en ik voelde me voor een dag een echt penny-meisje hoe ik met mijn beker in m'n hand terug stapte naar stal
(helaas hier geen foto's van)En we hobbelden natuurlijk vrolijk verder. Met de tips die ik in de les kreeg, kon ik thuis mooi aan de slag. Hij ging steeds fijner lopen!

Oktober
Vanaf hier kwamen we in een klein dipje. Doordat we ook niet konden rijden omdat onze buitenbak drijfnat was, was hij niet fijn te rijden in de les. We reden nog een clinic van Laurens van Lieren mee waar ik wel een aantal handige tips had gekregen maar niet erg veel wijzer was geworden helaas.
Galop blijft lastig

November
We trainden verder voor onze volgende onderlinge wedstrijd. Heerlijk door de regen natuurlijk.
In deze maand ben ik ook begonnen met vrijheidsdressuur. Hij vond het geweldig en deed alles voor die ene wortel!

December
SNEEEUW!
We konden vrijwel niets dus dan maar verder met de vrijheidsdressuur.

Januari
De bak is weer berijdbaar dus we trainen vooral veel. Hij loopt super en in maart hopen we officieel ons debuut te kunnen maken!
En ook heel mooie foto's. Voor de rest kan ik niet echt zien wat er mis is aan de galop...