Van 3 weken tot 6 maanden in the pictue

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Van 3 weken tot 6 maanden in the pictue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 11:41

Op 13 juni 2010 begon het leven van het veulentje van mijn vezorgShetlander Zorro: Wesley, een mooie hengstje, qua kleur een echte toverbal...
Eerst bruin/zwart/wit toen wit met zwarte aftekeningen en nu langzaamaan weer bruinig...

Ik zag hem voor het eerst toen hij 2 weken was, en maakte de eerste foto's van hem toen hij 3 weken was(in juli dus):

Afbeelding
Mooi ventje <3
Afbeelding
Drinken bij mams

3 maanden later nam ik pas m'n fototoestel weer mee, Wes was erg gegroeid én van kleur verschoten, dit was is september...
Afbeelding
Afbeelding
Hij is erg gegroeid...
Afbeelding
Hier is hij met zijn 'peet-moeder', als mama bezig was met de hengst(komt er ieder jaar bij voor dekken, de hengst is zijn vader) vond hij steun bij Shiela.

Het werd oktober, Wesley en ik vertrouwden elkaar hélemaal en knuffelen vind hij geweldig...
Afbeelding
Afbeelding
Aan het halster leren meelopen en vaststaan... Niet zijn favoriete bezigheid.
http://94.100.123.187/1126650001-112670 ... _1qh9.jpeg
Wes is nieuwsgierig.

November...
Alles ging zijn gangetje. Wesley groeit goed en is álweer van kleur verschoten...
Afbeelding
Mislukte, maar leuke foto met Wes

December, het ging sneeuwen. Wesley vond het alles, behalve vervelend.
Ondertussen staat hij al veel steviger op zijn benen, hij is nog donkerder geworden en heeft een dikke wintervacht, om bij weg te dromen, toch?
Afbeelding
De sneeuw onderzoeken.
Afbeelding
'Wat heb jij nou op je hoofd, mama?'

Wesley, een geweldig veulentje

vanAfbeelding naar Afbeelding

Een prachtig, stoer ventje.
Wesley <3

In het voorjaar gaat hij helaas weg, maar van de lente/zomer komt er weer een nieuw veulentje, wat het hopelijk een beetje goed maakt...
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 15-01-11 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:43

wat een scheeetje zeg!! <3
heerlijk!

jammer dat ie weg gaat..en idd hopen dat je nieuwe veulentje je hart weer mag stelen.. ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 11:45

Tesz_2208 schreef:
wat een scheeetje zeg!! <3
heerlijk!

jammer dat ie weg gaat..en idd hopen dat je nieuwe veulentje je hart weer mag stelen.. ;)

Bedankt :D

Ik hoop dat Zorro volgende keer een merrietje krijgt, grotere kans dat die mag blijven...

TLNLSDB

Re: Van 3 weken tot 6 maanden in the pictue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 12:20

haha ahaa...nou als het maar gezond is toch!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 12:40

Helemaal met je eens :D.
Ik ben benieuwd wat eruit komt, zwartxgestippeld, is Wesley ook.
De vader is wel leuk, een mooie gestippelde en goed opgevoedde hengst.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 12:42

misschien ook wel zon toverbal...wel leuk heb je iedere x weer een verrassing !

wie weeeeeeeeet? hahaha

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 13:41

Tesz_2208 schreef:
misschien ook wel zon toverbal...wel leuk heb je iedere x weer een verrassing !

wie weeeeeeeeet? hahaha

Misschien wel :D.
Ik heb haar vorige veulen niet gekend, maar die heette Sjakie, ook een hengstje, hij was geloof ook zwartbruin of bruinzwart :P

amor1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:24

Hoi, ik werk als vrijwilliger bij deze kinderboerderij. En ik ben ook helemaal weg van Wesley....als ik een plekkie voor hem had dan had ik hem gekocht. Ik heb al gesmeekt of tie aub mag blijven, maar helaas...ze willen een merrieveulentje....grrrr. Dat kan ik nou niet uitstaan he, het fokken van veulentjes omdat het zo leuk is voor de bezoekers van de kinderboerderij en na een half jaar is de lol er af en kan het diertje opdonderen. Nu gaat hij naar alle waarschijnlijkheid terug naar de handelaar, en tja wat er dan met een stamboomloos hengstveulentje gebeurd....Ik weet niet of ik dit hier neer mag zetten, maar als iemand voor weinig een leuk ponietje zoekt? De kinderboerderij weet dat ik aan het zoeken ben voor een baasje voor Wesley. Waar hij gewoon een lekker pony-leven te gemoed kan gaan.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 22:46

amor1993 schreef:
Hoi, ik werk als vrijwilliger bij deze kinderboerderij. En ik ben ook helemaal weg van Wesley....als ik een plekkie voor hem had dan had ik hem gekocht. Ik heb al gesmeekt of tie aub mag blijven, maar helaas...ze willen een merrieveulentje....grrrr. Dat kan ik nou niet uitstaan he, het fokken van veulentjes omdat het zo leuk is voor de bezoekers van de kinderboerderij en na een half jaar is de lol er af en kan het diertje opdonderen. Nu gaat hij naar alle waarschijnlijkheid terug naar de handelaar, en tja wat er dan met een stamboomloos hengstveulentje gebeurd....Ik weet niet of ik dit hier neer mag zetten, maar als iemand voor weinig een leuk ponietje zoekt? De kinderboerderij weet dat ik aan het zoeken ben voor een baasje voor Wesley. Waar hij gewoon een lekker pony-leven te gemoed kan gaan.

Ja hè, ik weet het. Ik hoop dat Zorro volgend jaar een merrietje krijgt. Ze heeft geloof ik wel een stamboom, Odessa heet ze op papier. Weet jij iets van zijn vader? Of van de afkomst van de andere?
Wesley is zo'n lief veulen, we hebben een geweldige band. Maar ja, er is een overschot aan stamboomloze (hengsten) Shetlanders. Ik hoop zo dat hij niet bij de slager komt, net als de biggen, en kalven |( .
Veel succes met zoeken, hou je me op de hoogte?

amor1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:30

EskeGirl schreef:
amor1993 schreef:

Ja hè, ik weet het. Ik hoop dat Zorro volgend jaar een merrietje krijgt. Ze heeft geloof ik wel een stamboom, Odessa heet ze op papier. Weet jij iets van zijn vader? Of van de afkomst van de andere?
Wesley is zo'n lief veulen, we hebben een geweldige band. Maar ja, er is een overschot aan stamboomloze (hengsten) Shetlanders. Ik hoop zo dat hij niet bij de slager komt, net als de biggen, en kalven |( .

Zou jij hem bij "eenmaal andermaal" kunnen plaatsen? Ik kan daar niet in. Sandra weet ervan hoor, dat ik een baasje voor hem probeer te zoeken. Misschien dat er hier iemand op bokt een leuk pony-tje zoekt? Zou zo fijn zijn, ik weet bijna zeker dat hij anders naar de slacht gaat |( We houden kontakt ok?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:45

wat een schatje!
dat wordt vast later een heel mooi diertje.
grappig mijn vorige paard heette ook Wesley.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 17:06

EskeGirl schreef:
amor1993 schreef:

Zou jij hem bij "eenmaal andermaal" kunnen plaatsen? Ik kan daar niet in. Sandra weet ervan hoor, dat ik een baasje voor hem probeer te zoeken. Misschien dat er hier iemand op bokt een leuk pony-tje zoekt? Zou zo fijn zijn, ik weet bijna zeker dat hij anders naar de slacht gaat |( We houden kontakt ok?[/quote]

Ik ben minderjarig, en ik denk niet dat het mag.
Maar ik kan het proberen...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 17:12

EskeGirl schreef:
Op 13 juni 2010 begon het leven van het veulentje van mijn vezorgShetlander Zorro: Wesley, een mooie hengstje, qua kleur een echte toverbal...
Eerst bruin/zwart/wit toen wit met zwarte aftekeningen en nu langzaamaan weer bruinig...

Ik zag hem voor het eerst toen hij 2 weken was, en maakte de eerste foto's van hem toen hij 3 weken was(in juli dus):

Afbeelding
Mooi ventje <3
Afbeelding
Drinken bij mams

3 maanden later nam ik pas m'n fototoestel weer mee, Wes was erg gegroeid én van kleur verschoten, dit was is september...
Afbeelding
Afbeelding
Hij is erg gegroeid...
Afbeelding
Hier is hij met zijn 'peet-moeder', als mama bezig was met de hengst(komt er ieder jaar bij voor dekken, de hengst is zijn vader) vond hij steun bij Shiela.

Het werd oktober, Wesley en ik vertrouwden elkaar hélemaal en knuffelen vind hij geweldig...
Afbeelding
Afbeelding
Aan het halster leren meelopen en vaststaan... Niet zijn favoriete bezigheid.
http://94.100.123.187/1126650001-112670 ... _1qh9.jpeg
Wes is nieuwsgierig.

November...
Alles ging zijn gangetje. Wesley groeit goed en is álweer van kleur verschoten...
Afbeelding
Mislukte, maar leuke foto met Wes

December, het ging sneeuwen. Wesley vond het alles, behalve vervelend.
Ondertussen staat hij al veel steviger op zijn benen, hij is nog donkerder geworden en heeft een dikke wintervacht, om bij weg te dromen, toch?
Afbeelding
De sneeuw onderzoeken.
Afbeelding
'Wat heb jij nou op je hoofd, mama?'

Wesley, een geweldig veulentje

vanAfbeelding naar Afbeelding

Een prachtig, stoer ventje.
Wesley <3

In het voorjaar gaat hij helaas weg, maar van de lente/zomer komt er weer een nieuw veulentje, wat het hopelijk een beetje goed maakt...

WIE DIT EEN LEUK VEULEN VINDT EN HEM EEN TOEKOMST WIL GEVEN, HIJ IS VOOR EEN KLEIN PRIJSJE TE KOOP...

anders gaat hij waarschijnlijk naar de slacht