Voor het eerst @ ITP: mijn verzorgpaarden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NRJ

Voor het eerst @ ITP: mijn verzorgpaarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 05:37

Sinds vorig jaar september/oktober is mijn vrije tijd verrijkt met 4 knappe verzorgpaarden: super lieve, fijn te rijden Quarter Horses!

Als eerste de 20-jarige dame van het stel, die ik het meeste rijdt, Bear Steppin Hotrod:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zij heeft mij al veel geleerd en gaat mij nog veel meer leren :D

Dit is haar zoon (ruin) uit 2001, Docs Magic Passion. Zijn vader is de gave hengst Magic Power Special <3 Doc heb ik ook al een aantal keren gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is erg braaf en fijngevoelig, een genot om te rijden! en stiekem een beetje mij favoriet ;)

En dit is haar andere zoon (ruin) uit 2004, Fritz Bandit. Zijn vader is ook Magic Power Special.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een heerlijke deugniet, zoals de foto's ook wel een beetje laten blijken :D

Last but not least: Cody! (ik ben zijn officiële naam even kwijt) Hij is een 18-jarige ruin en een heerlijk paard, helaas kan hij echter niet meer gereden worden vanwege een chronische schouderblessure.

Afbeelding

Ik hoop dat jullie genieten van de foto's, en als je toch hier bent, een berichtje is altijd leuk ;)

groetjes,

Jessy

Buitenzorg

Re: Voor het eerst @ ITP: mijn verzorgpaarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 09:54

Daar heb je t wel druk mee, 4 paardjes! Vind de 2e stiekem ook t leukste! :D

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:01

Wauw, wat een leuke paardjes!!! En die ogen van Cody, <3 wauw!!

Veel plezier met ze!! :)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:24

Zo wat een prachtig stel paarden!
Zien er allemaal top uit en kijken zo heerlijk blij :)
Cody heeft wel een prachtig hoofd zeg! :+:

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:45

Leuke paardjes. Die vacht is in die rode zon prachtig van kleur zeg!

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 16:57

Bedankt allemaal voor de complimentjes :o ik ben echt heel erg blij met ze en we hebben veel plezier samen :D

@buitenzorg: ik ga 2 of 3 dagen in de week, en help dan met alle werkzaamheden. dus het is wel druk, maar ook gezellig! :j de eigenaren zijn natuurlijk ook blij dat ze wat hulp krijgen, want de paardjes staan thuis...
Doc is leuk hè? <3 zou hem zo mee naar huis willen nemen ;)

@Gwen09: dat was ook het eerste wat mij opviel aan Cody, zijn prachtige ogen. het zijn net de ogen van een hertje... :D

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:19

Mooie paardjes hoor! Magic Power Special is ook de vader van mijn kleine puk :9
Fijne karakters en o zo vriendelijk :D !

Veel plezier met het vierspan!

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 18:08

@dropje2: ze hebben inderdaad ook allebei een superkarakter! maar wel erg verschillend wat betreft de bouw, Doc is zeer sierlijk en wendbaar (lenig) terwijl Bandit juist zeer bespierd is. Bovendien is Doc een beetje "gekker" :):) en Bandit is juist onverstoorbaar. echt grappig dat 2 paarden van dezelfde moeder en vader toch zo anders kunnen zijn :=
hoe is jouw puk? en heb je ook foto's? :D

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:25

Een van afgelopen maandag, schriktraining gedaan <3

Hij is nu bijna 2 jaar en 8 maanden...
Afbeelding

Plastic zakken zijn om mee te spelen en op te kluiven, niet om van te schrikken :D _O- :')

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:26

Wat een leukerds! Vind cody z'n hoofd ook echt super leeuk!

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 23:13

@dropje 2: wat een knapperd zeg! :+: lekker cool 8-) en zelfverzekerd! :D wat zijn je plannen met hem als ik vragen mag? ben niet nieuwsgierig hoor :o

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:05

Ja mag best nieuwsgierig zijn hoor :D

Ik ben een allround ruiter, vindt alles leuk van de westernsport en rijdt heel erg graag buiten, dat zijn dus ook de plannen voor PGM Viho ;)

Ik heb er nu zo'n 4 keer 10 minuutjes opgezeten, gewoon wat gestapt met 2 halstertouwtjes aan zn halster, hij vindt het erg gezellig allemaal.
Van 't voorjaar ga ik beginnen met echt "rijden" en dan rustig uitbouwen. Eerst lekker naar buiten, rechtuit en lekker galopperen ( het strand ligt 500meter van onze manege vandaan :9 ) daarna af en toe een wat serieuze dingen. We hebbenm geen haast, mijn topper BlackRose is er natuurlijk ook nog als ik even echt wil trailen of pleasuren..
Hij is heel anders gebouwd dan Rose, veel compacter, Rose is echt lang en elegant, Viho en een lekkere stevige bul én gelukkig niet zo groot..nog niet tenminste.. :o

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 15:38

Klinkt super dropje2! zelf ben ik ook een allround ruiter, vind veel leuk om te doen (op én naast het paard, ik hou van afwisseling) en ik rij onwijs graag buiten! :D ik verheug me alweer op de zomer!
ik vind het klasse dat je zo lekker rustig aan doet met Viho en ik wens jullie heel veel plezier en hou ons op de hoogte met (foto)topics :D
en wat ben jij een geluksvogel dat het strand zo dichtbij is *jaloers* :o dat is mijn droom: een strandrit maken, lijkt me echt supergaaf! misschien de eigenaren van de paardjes maar eens lief aankijken ;) en anders ooit een keer met mijn toekomstige eigen paard (hoewel dat nog wel een paar jaartjes kan gaan duren).