Dit is helemaal niets voor ons!
Helaas is mijn beste vriendje ziek geweest ... Droes heeft meneer gehad.
Na volledige herstelling van antibiotica kuur en veel bloedprikken e.d (vandaar de lelijke scheer-litteken op zijn bil)
Zijn we weer begonnen vandaag bij mijn lesgeefster in de bak. Een lekker zonnetje kwam ons tegemoed en dat bracht ons zo de dag door.
Olivier was absoluut niet op conditie en was helemaal gesloopt na een paar rondjes stappen en draven.
Daarom hebben we ook niet veel van hem gevraagd en hem maar zijn gang laten gaan maar voornamelijk op mijn houding gelet.
Nou echt... SPIERPIJN! In mega hoofdletters!
Ik weet niet eens meer hoe ik moet zitten nu!

Na een klein halfuurtje rijden zijn we wezen grondwerken.
Olivier is heel erg dominant als ik op de grond sta. Daarbij komt zelfs aanvallen kijken..
Met zijn oren plat in zijn nek op me af komen rennen..
De vorige x heeft mijn les geefster gezegd dat hij dat goed moest weten als hij dat nog een keer wou flikken!
En dat heeft hij ook geweten... Daarna heeft hij het niet weer gedaan.
Maar vandaag, na 3 maand was hij toch nog wel even twijfelig en heb hem af en toe echt op zijn plek moeten zetten!
Gelukkig ging het voorderest erg goed en eenmaal weer thuis waren we allebei totaal gesloopt

Kijk en geniet!
Oke dan! Ik leid en jij loopt... Hier was ik bezig om Olivier door middel van mijn lichaams houding te sturen.
Dat ging heel erg goed!

Ik kon hem zelfs laten draaien!

En weer terug!

Mijn mooie ventje! Vol trots... Zo was je 2 jaar geleden niet!

Tussen door even belonen (Met mn hand tussen z'n ogen, volgens mijn lesgeefster voelde dat vertrouwd aan voor het paard.)
Valt het te zien?

Pogingen tot rijden (Graag tips!)

En even lekker knuffelen aan het eind(Hier maak ik vol op gebruik van, Want Olivier is helemaal geen knuffelkont, maar zodra er iets mis is, bijvoorbeeld door ziekte oid. Dan wordt hij heel klef, aanhankelijk en zeurderig enzo.. Dus daar maakte de fotograve gebruik van

Ik heb een geniale lesgeefster die desnoods alles doet met voorbeelden wat echt hilarische beelden leverd! Maar daardoor snap ik het wel beter (bvb met mijn houding van mijn benen e.d)
Hier deed ze dat ook en ik heb weer vermakelijk staan opletten en luisteren

Nog maar eens proberen dan of meneer nu wel stopte op MIJN commando.

Z'n lekkere koppie!

Zo nu en dan moet er even wat gecorrigeerd worden...

Maar eigelijk is het gewoon een heel lief en mooi paard!

Laat je een berichtje achter?

Edit: Heel belangrijk! : Sharon bedankt voor de foto's weer!