Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
RoosIris schreef:Is er de laatste 2 jaar wel iets van contact geweest? Of iemand die haar überhaupt gezien heeft?
Edit: zie dat je geplaatst hebt dat niemand haar gezien heeft.
Leeft ze nog wel?
Je zou eens bij de gemeente kunnen vragen of ze wellicht is overleden.
Om nou zo van de 1 op andere dag geen aandacht meer aan je paard besteden is vreemd.....
SimoneX schreef:Op een pensionstal waar ik 1 jaar geleden een paard geleased had gebeurde dit ook.
Ze hebben die persoon gevonden en toen alle kosten zeg maar geruild tegen het paard.
Dus de pensionhouder had er ineens een paard bij. Dan heb je in ieder geval de waarde
van het paard terug!
chocobroodje schreef:Neem eens contact op met het juridisch loket, als dit al 2 jaar aan de gang is is het paard volgens mij nu van de pension eigenaar aangezien hij de dagelijkse zorg betaald en het dier verzorgt. Hoe dan ook er moet een einde komen aan die situatie
nikitabanana schreef:chocobroodje schreef:Neem eens contact op met het juridisch loket, als dit al 2 jaar aan de gang is is het paard volgens mij nu van de pension eigenaar aangezien hij de dagelijkse zorg betaald en het dier verzorgt. Hoe dan ook er moet een einde komen aan die situatie
ja idd, hier ben ik het helemaal mee eens!
bij mijn vorige stalling was dit ook zo'n 2x gebeurd.. alle 2 keren zijn de paarden door de staleigenaar verkocht, of hier nog een procedure aanvast zit durf ik niet te zeggen..
Dorienn schreef:Illegaal, mail sturen/bellen dat paard is overleden en dier verkopen aan iemand die er wél voor zorgt..
Zit je natuurlijk wel met een probleem als ze wil komen kijken..
Wel veel respect dat je staleigenaar dit allemaal uit eigen zak betaald. Zo zie je er niet veel
Probeer wat meer info te winnen en hou vanaf nu kosten van DA/voer bij, ook mails naar eigenaresse, kopietjes van brieven etc.., zodat ze bewijs hebben dat eigenaresse niets betaald.
RoosIris schreef:Dorienn schreef:Illegaal, mail sturen/bellen dat paard is overleden en dier verkopen aan iemand die er wél voor zorgt..
Zit je natuurlijk wel met een probleem als ze wil komen kijken..
Wel veel respect dat je staleigenaar dit allemaal uit eigen zak betaald. Zo zie je er niet veel
Probeer wat meer info te winnen en hou vanaf nu kosten van DA/voer bij, ook mails naar eigenaresse, kopietjes van brieven etc.., zodat ze bewijs hebben dat eigenaresse niets betaald.
Dat is wel heel illegaal en zeer zeker strafbaar. Als eigenaar erachter komt dan ben je de sjaak.......kan je hem beter naar de slacht doen....dan is hij echt dood.
Irma77 schreef:In principe zou iedereen bij zijn gemeente ingeschreven moeten zijn. Kun jij of de staleigenaren niet op die manier aan haar adres komen? Dan evt. langsgaan??? Vraag me af of je niet ook aangifte kunt doen van verwaarlozing oid? Ik ben ook maar een leek op dit gebied, maar wat vreselijk voor dit dier zeg!