En toch.. Gaan we ervoor!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

En toch.. Gaan we ervoor!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 14:06

Hoi,

Na aanleiding van dit topic: [OPG] Vraagprijs voor zeer moeilijk paard?
Nu een vervolg.

Hier wist ik eigenlijk zeker dat ik mijn paard wou verkopen. Het ging niet meer en ik had geen zelvertrouwen.
Omdat andere mensen ook zeiden dat ik waarschijnlijk niet genoeg ervaring had ging ik daar in mee.
Maar hoe kunnen mensen nou via bokt zien hoeveel ervaring ik heb?

Daarom toch een laatste keer met mijn instructrice gebeld en overlegd.
Ze geeft me al les sinds mijn 12de dus kent mij en weet mijn ervaring.
Ze vertelde mij dat ik het wel kon, en met wat hulp ik straks een geweldig paard heb.
Ik moet hier alleen even doorheen.
Mijn nadeel is dat ik veel te veel naar andere mensen luister! En daarom ga ik heel erg twijfelen.

Na het gesprek met mijn instructrice ben ik na gaan denken wat ik nou echt van mijn paard vind.
Heb ik al een band? Ja, die komt er wel. Ze hinnikt als ik binnen kom. We kunnen lekker kroelen met elkaar.
En als ze buiten staat waar ze helemaal niks aan vind loopt ze de hele tijd achter me aan. En zodra ik weg loopt begint ze te hinniken.
Ook kon ik in het begin haar niet eens longeren, dan draaide ze de kont naar me toe en begon ze te dreigen.
Nu kan ik haar netjes longeren. Stap, draf galop gaat netjes.

Daarom heb ik toch besloten deze uitdaging aan te gaan. En me deze keer niet van de wijs te laten brengen door anderen mensen!!

In dit topic zal ik jullie op de hoogte houden hoe het gaat!
Morgen heb ik mijn eerste les weer, en ik heb er zin in!!

Afbeelding

Afbeelding

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:15

jeeeee goedzo kim! *\o/* *\o/* *\o/*
wat een goed gesprek dan ook weer kan doen :)
succes!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:18

Wat goed van je dat je het toch gaat proberen.
Grote kans dat als jullie elkaar eenmaal wel goed aanvoelen je er toch een erg fijn paard aan hebt.

Ik ben benieuwd :D

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:22

dit verhaal komt me zo bekend voor..ik heb zelf een 4 1/2 jarige ruin en die wou eerst ook bijna niet lopen..ook heel erg boos doen enz enz.als ik aan het rijden was dan kon ie zo ergens gaan staan en dan kon ik hem echt niet meer voorwaarts krijgen.het enige wat hij dan deed was trappen,een poging tot steigeren en bokken.galopperen nou dat durfde ik al helemaal niet..ik had het vertrouwen gewoon echt niet met hem.

ik heb hem dus ook tot 2x toe te koop gehad..maar elke keer bedacht ik me en heb ik het toch nog maar een keer geprobeerd.mijn instructrice zei ook elke keer:het is een jong paard en hij zit nu gewoon echt op een rotte leeftijd.paar weken daarna liep hij niet zo lekker,z'n staart hing scheef naar links enz..dus laten masseren.hamstring blessure..dus een paar weken longeren en rustig aan doen.na 2 weken ging het weer beter..weer begonnen met rijden..verstapt ie zich wat dus resulteerde in bokken enz en ik lag ernaast..vertrouwen was weer weg.meneer liep weer niet lekker enz(weer z'n hamstring dachten we)
afspraak gemaakt voor een massage..bleek dat hij al die tijd ontzettende groeipijn heeft gehad.(iedereen die hem een week of wat niet gezien had zei ook goh wat is ie gegroeit maarja zelf heb je dat niet in de gaten als je hem elke dag ziet)

nu sinds 1 maand gaat het echt super met rijden..hij kan nog wel boos worden maar het is wel minder en hij is voorwaarts..we galopperen weer door de bak en zelfs aan de lange teugel.

vorige week had ik les en hij begon zo goed te lopen dat ik tegen m'n instructice zei:en dit paard wou ik voor een paar maand terug nog verkopen..ik leek wel gek!
waarop zij zei:ik heb je toch gezegd dat het goed zou komen!

het is een lang verhaal geworden maar wat ik er uiteindelijk mee wil zeggen dat ik het knap vindt dat je het nog een keer gaat proberen!!en dat een massage natuurlijk nooit geen kwaad kan.mischien is het ook wel groeipijn...

heel veel succes!!
Laatst bijgewerkt door eefjuh20 op 22-12-10 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:25

super meid !!

smulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:30

Respect voor je hoor! Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten en uiteindelijk besloten om mijn paard te verkopen. Ze heeft het nu heel goed, gaat regelmatig op buitenrit en springt zelfs over 1.30m
Dit had ik nooit met haar gedurfd!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 14:30

smulletje schreef:
Respect voor je hoor! Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten en uiteindelijk besloten om mijn paard te verkopen. Ze heeft het nu heel goed, gaat regelmatig op buitenrit en springt zelfs over 1.30m
Dit had ik nooit met haar gedurfd!

Soms is het inderdaad de beste keuze!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 14:59

eefjuh20 schreef:
dit verhaal komt me zo bekend voor..ik heb zelf een 4 1/2 jarige ruin en die wou eerst ook bijna niet lopen..ook heel erg boos doen enz enz.als ik aan het rijden was dan kon ie zo ergens gaan staan en dan kon ik hem echt niet meer voorwaarts krijgen.het enige wat hij dan deed was trappen,een poging tot steigeren en bokken.galopperen nou dat durfde ik al helemaal niet..ik had het vertrouwen gewoon echt niet met hem.

ik heb hem dus ook tot 2x toe te koop gehad..maar elke keer bedacht ik me en heb ik het toch nog maar een keer geprobeerd.mijn instructrice zei ook elke keer:het is een jong paard en hij zit nu gewoon echt op een rotte leeftijd.paar weken daarna liep hij niet zo lekker,z'n staart hing scheef naar links enz..dus laten masseren.hamstring blessure..dus een paar weken longeren en rustig aan doen.na 2 weken ging het weer beter..weer begonnen met rijden..verstapt ie zich wat dus resulteerde in bokken enz en ik lag ernaast..vertrouwen was weer weg.meneer liep weer niet lekker enz(weer z'n hamstring dachten we)
afspraak gemaakt voor een massage..bleek dat hij al die tijd ontzettende groeipijn heeft gehad.(iedereen die hem een week of wat niet gezien had zei ook goh wat is ie gegroeit maarja zelf heb je dat niet in de gaten als je hem elke dag ziet)

nu sinds 1 maand gaat het echt super met rijden..hij kan nog wel boos worden maar het is wel minder en hij is voorwaarts..we galopperen weer door de bak en zelfs aan de lange teugel.

vorige week had ik les en hij begon zo goed te lopen dat ik tegen m'n instructice zei:en dit paard wou ik voor een paar maand terug nog verkopen..ik leek wel gek!
waarop zij zei:ik heb je toch gezegd dat het goed zou komen!

het is een lang verhaal geworden maar wat ik er uiteindelijk mee wil zeggen dat ik het knap vindt dat je het nog een keer gaat proberen!!en dat een massage natuurlijk nooit geen kwaad kan.mischien is het ook wel groeipijn...

heel veel succes!!

Mooi verhaal!
Super dat het nu goed gaat met je paardje!
Ik zal het in mijn achterhoofd houden!

xmaartje245

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:30

goed zo!! :D

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 18:33

22 december

Ik zet de datum er even bij, kan ik bijhouden wat ik heb gedaan.
Vandaag zou ik haar even longeren zodat ik morgen les kon hebben.
Ik heb haar eerst los in de bak met andere paarden gehad.
Daarna gelongeerd met zadel en hoofdstel en toen er toch opgestapt.
Omdat ik weet dat ze wel wil stappen heb ik 5 minuten rond gestapt en ben weer met een goed gevoel afgestapt.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:06

Goed zo +:)+

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:40

Ik vind het érg dapper dat je er toch mee verder gaat, het is een prachtig paard en jullie gaan het super doen! :)

_Bitje_

Re: En toch.. Gaan we ervoor!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:47

super kim!
nu nog doorzetten en volhouden, dan komt het allemaal goed en kun je volgend jaar lekker je droom waar maken !! :D

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:06

ik ga dit topic even bijhouden.. vind mooi dat je gaat proberen!

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:12

Goed zeg :D!
Keep on going!
Ik bewonder je keuze en het doet me erg aan mezelf denken :) probeer vooral door te gaan en denken: na regen komt zonneschijn.

Met mij en mijn paardje gaat ook met ups en downs. Maar ik probeer naar de toekomst te kijken, want wanneer je van alles achter de rug hebt, kun je later terug kijken met een goed gevoel. Terug kijkend naar wat je allemaal al bereikt hebt. Want je gaat NU al goed ;)

Ik volg dit topic ook even, ik duim/steun je mee :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 22:18

Dankjewel! Ben blij dat ik positieve reacties krijg :D

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:23

Calimero_ schreef:
Dankjewel! Ben blij dat ik positieve reacties krijg :D

in plaats van alleen maar gezeur en gezeik en meningen van anderen :') :P

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 22:24

Nou ja, als anderen negatief praten ga je dat vanzelf ook doen.
En als er meer mensen positief praten heb je er zelf ook meer zin in!

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:25

jaa inderdaad :)
gohgohgoh herkenbaar (veel te veel naar andere luisteren)!
Maar meid, je moet je niet laten kennen door bokkers hier..
Je kent jezelf het beste en je instructrice helpt je ook goed zo te horen. Komt goed!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:27

Wat goed dat je het gaat proberen!!

Heel veel succes (ik ga je topic volgen!!)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:37

Vind het heel dapper van je! Is een moeilijke keuze denk ik... Ga je volgen en hoop dat je straks een wereldcombinatie bent met je paardje!!!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:41

Goed hoor dat je door zet.. Het is zo jammer als je haar weg zou doen door negatief gepraat van anderen. Als je weer een dipje krijgt lees je dit topic maar weer eens door voor het positieve gevoel.. Heel veel succes.. +:)+

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:49

Nou dit klinkt echt super goed! Je kan straks niet meer zeggen dat je het niet heb geprobeerd. Knap van je hoor, veel succes!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:58

Een goede tip om meer een eenheid te worden is om gewoon samen te zijn. Paard in paddock, jij erbij, aftasten, voelen, etc.
Dus simpel gezegt waar zijn haar grenzen waar je normaal gewoon inloopt, wanneer geeft ze aan dat je haar ruimte in komt.
Wat gebeurt er als ik die grenzen accepteer en er niet zomaar doorheen loop (wachten tot haar aandacht van je weg is voor je verder loopt).
Wat gebeurt er als ik die ruimte weer uitloop.
Wat doet het met mijn paard als ik er druk opzet?

En als je zelf wilt ervaren hoe dingen voelen speel jij toch het paard en laat je iemand anders gewoon de dingen doen die jij anders zou doen?

Probeer alles wel zonder verwachtingen te doen en nergens een oordeel aan te knopen, dan kun je er het eerlijks op terug kijken.

Stapje verder is wat jou lichaamshouding en taal doet met die van het paard want dat heb je ook weer als je erop zit.

En nog een laatste dingetje, vanaf moment 1 dat je je paard in de box benadert om mee te nemen ben jij de leider, zorg jij voor veiligheid, etc.
Doe je dat niet en kijk je naar de grond of klets je alleen met vriendinnen geef je eigenlijk de leiding aan het paard, veiligheid is immers heel belangrijk en als je hoofd ergens anders is kun jij daar niet voor zorgen.
Voorbeeldje hiervan:
Ik heb een veulen en als ik die op de poetsplaats zet en ga poetsen en voor hem oplet is het goed, zodra ik iets anders ga doen (kletsen of borstels schoonmaken) wordt hij zenuwachtig en slaat dan ook naar mij. Dit mag wel niet, maar wil je het nog duidelijker op je bordje krijgen, neem ik de leiding weer is hij weer rustig.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:46

Petje af!

Zet 'm op en ga ervoor! Ik wens jullie als combi veel geluk, succes en doorzettingsvermogen!

Dit is trouwens nog echt eens een super voornemen voor 2011 :D