Paardenspeurder stopt definitief

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Adri

Paardenspeurder stopt definitief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 20:52

Geachte,

Na ontvangen telefoons en mails van zondag 05.12.2010 ivm mijn werk als paardenspeurder/ helper in nood, heb ik besloten om definitief te stoppen als paardenspeurder.
Mijn site http://www.paardenspeurder zal open blijven voor gestolen, gezochte en adoptiepaarden, wel altijd met het mailadres van de eigenaars.
De site blijft uit dankbaarheid an de persoon die hem gratis het onderwerp gemaakt heeft en mij met raad en daad heeft bijgestaan.
Geen enkele inlichting zal nog verstrekt worden via mail of telefoon, om personen die ter goede trouw inlichtingen gekregen had, geen kansen te geven om de louche
personen hiervan in te lichten.
U kan de reden vinden op http://www.bokt.be - algemeen, ook het feit dat ik zal stoppen. Heb altijd gezegd de paarden zoek ik, niet de boeven, koop en verkoopt Uw paarden
en andere dieren aan eerlijke handelaars, maak bij adoptie een adoptiecontract, koop nooit op afbetaling een dier, spaar wat langer dan is het dier van U, vele verhalen over
verschillende handelaars zijn bij gemeld, ik kan niet optreden aangezien ik niet de eigenaar ben.
Zorg dat je paarden een chip, paspoort en mutatiedocument hebben, Kiezen doe je voor de slacht of uitsluiting voor menselijke consumptie.
Er is een ook een Vlaams Paardenloket waar U altijd terecht kan voor vragen, voor hulp bij gestolen paarden moet je dit melden bij de Politie .
Aan gedupeerden van louche personen, denk aan je dieren, laat hun niet in de kou staan.
Voor mij zal mijn favoriete song van mijn vroegere baas Bobbejaan Schoepen – Er hangt een paardenhoofdstel aan de muur- nog een grotere betekenis krijgen.
Aan alle paarden, ponies, ezeltjes en alle dieren, het klinkt hard, maar nooit zal ik de dankbaarheid van jullie vriendjes (die gestolen waren en teruggevonden zijn)
Vergeten, nooit zal ik in mijn dierenhart niet aan jullie denken. Wens jullie een mooi leven en een eigenaar die enorm om je geeft, dierenliefde kan je niet kopen,
Jullie zijn altijd eerlijk !!!!!!!!!!!!!!!
Hartelijk dank voor het lezen
Adri Hauquier

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 08:18

Heel jammer dat het zover is gekomen Adri. Ik heb het verhaal op Bokt.be gelezen en kan me voorstellen dat dit zoveelste mes in je rug, je dit besluit doet nemen. Toch hoop ik dat je de moed weer op kan vatten om je werk voort te zetten. De dieren hebben je nodig!

In ieder geval heel hartelijk dank voor al die jaren van inzet, geheel belangeloos en uit liefde voor de dieren. Dankjewel! :*

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 14:41

Je mag het van mij aannemen, na 15 jaar dit gedaan te hebben met hart en ziel, doet het enorm pijn.
Mijn zaak na 26 jaar opdoeken was een verademing, maar nu zit ik finaal aan de grond, ween reeds van zondagavond maar nu komt de woede naar boven en kan niet meer vriendelijk zijn, gelukkig heb ik mijn 16 gevonden poezen die leven als prinsen, zij zijn mijn grote steun en toeverlaat.
Tevens wil ik nogmaals aan iedereen mijn dank zeggen voor hun steun, maar ik kom nooit terug als paardenspeurder, dan moet er een mirakel gebeuren.
Voel mij op dit moment echt heel verward, ongelukkig omdat nu bepaalde mensen in hun nopjes zijn en natuurlijk zullen ze alles in mijn schoenen schuiven, geraak er wel door, alleen zal het tijd vragen.
Alleen een groot schuldgevoel naar de dieren, ik laat hen in de steek.

slimmerik

Re: Paardenspeurder stopt definitief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:34

Adri, ik word er helemaal stil van. Ken het verhaal niet maar het moet vreselijk zijn als je door toedoen van derden moet stoppen. Geloof me, deze mensen zullen ooit de rekening betalen voor wat ze anderen aandoen. Je keus respecteer ik natuurlijk hoewel het vreselijk jammer is voor de dieren waar jij altijd voor klaar stond.....

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:11

wat ontzettend naar! ik ken het hele verhaal niet maar ik weet dat u hier op bokt ook mensen geholpen hebt en ik heb altijd bewondering voor mensen als u die anderen zo willen helpen.

en wat erg dat er mensen zijn die dit soort werk onmogelijk maken....

edit: net het hele verhaal gelezen, en ik heb er een hele nare smaak van in m'n mond....
heel veel sterkte de komende tijd. Gatver wat een nare mensen heb je toch...

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:30

Ik kan het verhaal helaas niet lezen maar je zal niet vr niets stoppen vermoed ik.
Erg jammer!
Het ga je goed verder !

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:07

Adri schreef:
Je mag het van mij aannemen, na 15 jaar dit gedaan te hebben met hart en ziel, doet het enorm pijn.
Mijn zaak na 26 jaar opdoeken was een verademing, maar nu zit ik finaal aan de grond, ween reeds van zondagavond maar nu komt de woede naar boven en kan niet meer vriendelijk zijn, gelukkig heb ik mijn 16 gevonden poezen die leven als prinsen, zij zijn mijn grote steun en toeverlaat.
Tevens wil ik nogmaals aan iedereen mijn dank zeggen voor hun steun, maar ik kom nooit terug als paardenspeurder, dan moet er een mirakel gebeuren.
Voel mij op dit moment echt heel verward, ongelukkig omdat nu bepaalde mensen in hun nopjes zijn en natuurlijk zullen ze alles in mijn schoenen schuiven, geraak er wel door, alleen zal het tijd vragen.
Alleen een groot schuldgevoel naar de dieren, ik laat hen in de steek.

je heb al meer gedaan wat menigeen mens zal doen voor de dieren..dus je laat ze zeker niet in de steek

wens je veel sterkte en maak een diepe buiging en mijn petje af voor je!...

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:16

Amen. Diep diep respect verdien je. Je hebt al zolang voor ze gevochten en het houd een keer op. Je mag terugkijken met een glimlach. Je verdient het.
Er zijn misschien 'maar' 40 paarden terug gevonden in al die jaren, maar ieder paard is er 1 meer. Ik hoop dat iemand deze prachtige taak van je over mag nemen.
Jij hebt lang genoeg gestreden. Nogmaals, diep respect.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:44

ik heb diep respect v jou en je werk; ik wilde lezen waarom je je besluit genomen hebt; echter kan ik het verhaal via de link niet vinden

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:14

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:01

Heb geregeld mailtjes verstuurd en ontvangen toen ik mijn vorige pony terug zocht, wat jammer dat je er nu mee stopt.
Gelukkig blijft je site in de lucht.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:34

Voor het eerst dat ik lees dat deze site bestaat en dat iemand dit werk verrichtte.
Knap werk, jammer dat je er mee stopt!

Harmonie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:42

Ik heb Adri een aantal jaren geleden leren kennen .
Een geweldig mens , lief , betrokken en altijd in de weer voor de dieren.
Ze heeft mij een geweldige ondersteuning gegeven toen ons paardje verdwenen was.
( hij is al weer bijna 2 jaar thuis )

Adri , verschrikkelijk jammer dat je stopt .
Een goot gemis voor de paardenwereld .
:(:) lieve groeten M

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:56

Adri,
Ik sta achter je besluit,maar wil niet zeggen dat je de beste in je vak was, je bent gewoon de beste!

Ik weet hoe hoog het hele gebeuren je zat, en dat het dan zo moest gaan....