Ik kon me nog goed herinneren dat ik werd gevraagd om die stoere 3 jarige beau door te rijden. En voor dat ik het
wist kreeg ik een ongelofelijke band, die ik nog nooit eerder heb gehad met een paard.

Onze 2 geweldig mooie jaren in the picture
april 2009, daar begon ons avontuur saampjes. de 2e keer op je rug, de 6e keer voor jou ohz.
Klik
voor het zadelmak maken van hem werd hij nooit echt onder handen genomen door zijn eigenaar. Hij was daarom
niet echt makkelijk met de omgang. En borstelen was ook nog best nieuw voor hem, eigenlijk alles. Omdat hij op dezelfde
stal als ik stond, kon ik iedere dag een beetje met hem aan de slag. Met er naast lopen, poetsen en 3 a 4 keer in de week
even rijden. Al hoewel hij net ohz was, merkte ik al snel dat hij graag wou leren en werken met je geweldig vond!
mei 2009, na al lekker wat poetsen kreeg hij een glans vachtje, wat is het toch een leuke pony

langzamer hand, rond juni werd het al wat warmer, ik besloot een poging te wagen en ging met hem voor het eerst een heel klein
stukje naar buiten, in het land tegen over de stal. Hij vond het allemaal erg spannend, maar bleef al met al behoorlijk braaf!

een klein galopje, haha wat een lol in verlichte zit

rond juni 2009
omdat het in de binnenbak gewoon soms echt te heet was, begon ik in het land te rijden, zo braaf als wat!

juli 2009 lekker pootjebaren..
waar ik ook al snel achter kwam, was dat beau, de stoere bikkel, watervrees had

winter 2009/2010
beau maakte voor het eerst kennis met de sneeuw, check zijn ogen

Klik!!
december 2009
startkaart aangevraagd, en even een wedstrijdje gereden voor zijn ervaring.
we kwamen thuis met een 4e plek en 181 punten, hartstikke braaf dus!
voorjaar 2010
voor het eerst weer naar buiten, en wat waren we vrolijk

iets te vrolijk

Zijn lieve koppie

april 2010
weer lekker buiten rijden, hij begint al wat meer nagefelijker te lopen.

Klik
ook zijn gangen werden steeds ruimer
Klik
juli 2010
voor het eerst een echte buitenrit gemaakt! Al hoewel hij nog niet verkeersmak was, bleef hij erg rustig onder me
en aan het einde van de rit gaven we hem de stempel verkeersmak.
gelijk de 2e buitenrit kwam er iemand om fotos te maken, en ik ging lekker zonder zadel. Al hoewel het bij een 2e keer
naar buiten met hem niet het verstandigste is, en ik normaal gesproken nooit bij een ander paard zou doen, vertrouwde
ik beau volledig.

Klik
vertrouwen, op zijn rug is alles veilig

Augustus 2010
daarna deden we mee met ringsteken. We gingen er rijdend met een hele groep heen. Dit werd zijn 3e buiten rit,
en eerste keer ringsteken. en wat was hij braaf, natuurlijk vond hij al dat plubliek behoorlijk spannend, maar hij
is maar 1 keer even omhoog gekomen. heel braaf dus!
Klik
Klik
september 2010
we hadden weer eens een officiele wedstrijd geprobeerd, en het was zeer geslaagd!
we kwamen thuis met een 1e en 2e prijs met 197 en 194 punten.
even later nog een onderlinge en daar had ik een 1e plaats met 201 punten (5 op verzorging

vervolgens nog even lekker wat fotos van hem gemaakt

Klik
oktober-november 2010
in begin november weer een wedstrijd gehad. helaas was er een vertraging van meer dan een halfuur en dat ging
ten koste van beau. Toch nog 192 pten gehaald met een 3e plaats. viel me nog mee want had serieus rond de 170
verwacht!
en 20 november was ik uitgenodigd voor een SGW haflinger clinic, hartstikke leuk en we hebben echt genoten en
veel geleerd! Dit was zijn 4e keer springen en ook al had hij wel wat gewijgerd, hij was echt mijn kanjer!

Na de clinic, hij was moe

Grietje kas was nog even geweest om fotos te maken van mijn grote vriend, en ze zijn echt heel mooi geworden!

even een vreugde sprong
en onder de les, hij doet altijd ongelofelijk zijn best!

Ik hoop nog vele jaren van hem te mogen genieten, en misschien ooit dat hij officieel van mij word.
Maar het maakt me niks uit, zolang ik nog gewoon onbeperkt met deze kanjer mag samen werken vind ik alles prima!

Ik hoop dat jullie genoten hebben