Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Niniee schreef:Wat grappig, hij vindt het echt leuk!
Welk ras is 't, ik vind 'm mooi.
knuffeldier schreef:handig zo'n paard dat zichzelf beweging geeft![]()
Doet hij dat helemaal uitzich zelf? Hoe lang duurt het voordat hij het zat raakt?
Prachtig energiek dier
. Aanspringen in galop schijnt gepaard te moeten gaan met een vreugdebok/sprong hahaha, hij doet dat zo vrolijk en grappig dat ik er gewoon om moet lachen terwijl ik zonder zadel zit, maar hij is zo breed dat het niet uitmaakt.
. Veel mensen vinden het ras leuk en Lukas ook. Toen ik hem net had was de overgang van hittepetit volbloed naar stoere koudbloed te groot en had ik er moeite mee met hem om te gaan (mijn volbloedje keek me drie weken niet aan als ik mijn stem tegen haar verhefte en die moest ik met fluwelen handjes behandelen. Deze tactiek werkte bij Lukas niet echt, of eigenlijk echt niet en er was nogal wat miscommunicatie). Ik had toen nog niet door dat het gewoon wat tijd nodig had en mistte alles wat ik al 12 jaar gewend was (hoewel ik juist van dat drukke gedoe af wilde) en dacht eraan een mooie zwarte volbloed merrie te kopen (dat vond ik het mooist wat er is) en Lukas weg te doen... Mijn vriendinnen hadden Lukas met die mededeling op het fjordenforum gezet en daar kwamen een reacties op zeg hahahaha, dat had ik nooit verwacht. Ik was wel opgelucht omdat ik dan iig een goed huis voor hem zou kunnen vinden en ineens stond dat idee me helemaal niet aan en bedacht ik me dat ik niet zo moest tutten maar gewoon wat harder mijn best moest gaan doen. En nu ik mijn gedrag heb ingesteld op koudbloed gaat het fantastisch en vind ik hem geweldig. Alhoewel hij me af en toe nog weleens confronteert met koudbloedengedrag waar ik niet op voorbereid ben (stilstaan tijdens een buitenrit en niet verder willen terwijl ik geen zweep bij me heb, les: altijd zweep meenemen want je weet maar nooit
).
. Ook ik zit al voor in de toekomst aan een dressuurwedstrijdje te denken, hij kan zo leuk lopen. Maargoed hij is pas 3.5 dus dat duurt nog wel een poosje, de galop had ik ook mee willen beginnen..... maar eerst zadel ellende gehad en nu een bevroren bak dus het rijden wil op het moment niet vlotten
. Waarschijnlijk krijgt hummie de komende maanden wat vaker ijsvrij, en ga ik in het voorjaar dan is hij 4 lekker rustig wat consequenter aan de slag!! Ik heb ook even moeten wennen aan het koudbloedtype na een behoorlijk kijkerige en hete kwpn-er, maar het is echt mijn maatje en gaat nooit meer weg (geld natuurlijk ook voor mijn lieve kwpn-er)
.
Mijn fries heeft er dit jaar 4 versleten 2 met verstelbare boom zelfs.
.