Maar zie hier.... we zijn ZZ-licht startgerechtigd
Begin 2010 starte we nog Z1 en mochten we zelfs naar de regiokampioenschappen. Een paar maanden daarna hebben we de overstap gemaakt naar de klasse Z2 en dit is best snel gegaan! Hij maakte het me niet altijd makkelijk maar als hij het deed, deed hij het goed!
Puntjes die bij hem altijd belangrijk blijven in de training:
- lengte in de hals
- niet TE groot laten lopen maar wel netes gesloten
- goed aan de hulpen blijven, op eigen benen en niet op mijn handen
Momenteel werken we veel aan de priouettjes en de series nemen we ook zo nu en dan mee. Piaffe is en blijft zijn lievelings oefening haha vraag me niet waarom, maar het is gewoon zo
Maar hier dan ook voor hem een overzichtje in foto's van zijn jaar 2010:
De regiokampioenschappen in februari en een clinic van Edward gal die erg verbaasd was toen Wilke ff zijn kunstje (piaffe) ging showen haha
losrijden, iets ronder instellen.

kampioenschappen...

Z1 losrijden en uitstrekken, ook 1 van zijn sterke punten!

en dan over naar het Z2!
losrijden en een verzameld galopje. Het gaat steeds makkelijker om hem mooi op lengte te houdenzonder dat hij uit mekaar valt.

ta en wissels waren in het begin nog rg groooooooot en blij haha

maar netjes binnekomen kunnen we wel!

Losrijden tijdens Outdoor Zeeland, hij voelde zich wel erg macho hier
het blijft toch een man hha
En ook mijn grote man mocht mee naar zijn vorige baasje Tineke Bartels. Best spannnd om daar dan me hem te trainen maar 1 zin die Tineke zei, zei mij genoeg of ze tevreden was over hoe hij liep: "kijk nou uit, ik krijg spijt dat ik hem verkocht heb!" Bets een compliment toch?
de passage begint ook al aardig te komen bij m'n willy

en ook pirouettjes draait hij zijn hoef niet voor om
aan het begin van de week begonnen we met kwartjes. Toen zei Tineke, die kan hij wel, ga maar een halve doen. Ook dat ging goed dus gingen we maar hele oefenen haha
nog even een uitgestrekt galopje van van de zomer:

En een van de laatste Z2 wedstrijden, toen moesten we nog 4 ofzo. Van het binnenseizoen heb ik helaas geen foto's omdat de banen waarin ik moest rijden erg donker waren. Maar... binnenkort ook foto's van het rijden met Wilke MET SLIPJAS!

Nu maar hopen dat 2011 en de volgende jaren net zo goed voor m'n grote man zullen worden als 2010 want de verdient hij gewoon!

gaaf gaaf gaaf gaaf !(hebbehebbehebbehebbe