Almiro @ les van Noor Tanger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen_

Almiro @ les van Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 18:26

Na een wat rottige val 4 weken geleden van paardlief heb ik mijn stuitje gebroken en dus rijd mijn super fantastische te gekke verzorgster Almiro nu. Zo krijgt ze eens in de zoveel weken les van Noor Tanger om even de puntjes op de i te zetten zodat de 2 toppers in spe weer vooruit kunnen met het welbekende tuffen in de binnenbak.

Even een korte inleiding over Almiro.
Mijn meneer is nu 3,5 jaar en sinds juli onder het zadel. Hij wordt nu zo 1 a 2 keer per week gereden en pakt het echt verbazingwekkend snel en goed op, is zeer leergierig.
Uiteraard niet alles gaat perfect maar toch ben ik echt al heeeeel trots, tis alleen een beetje jammer dat ik er voorlopig zelf niet op kan.

Zoals begrijpelijk rijden ze nog geen wedstrijden maar wie weet binnenkort een keertje ergens een onderlinge (fnrs) wedstrijdje starten, gewoon voor de lol en voor de ervaring.

Noor en ik zijn in april met Miro begonnen, gewoon rustig longeren en hem aan alle gekke dingen laten wennen en toen het moment daar was om er ook daadwerkelijk erop te stappen was het voor meneer eigenlijk al de normaalste zaak van de wereld, hij heeft tot nu toe geen gekke bokkesprong of misstap gezet. Het valincident van mij was gewoon een hele domme actie en nou ben ik niet zo stabiele zitter op het paard dus lig ik er over het algemeen redelijk snel naast :D .

Goed genoeg gekletst nu dan de foto's, deze staan in willekeurige volgorde en van het instappen zijn geen foto's gemaakt!

Om te beginnen hebben we een lesgeefmens genaamd Noor Tanger en een uber-coole-toffe assistent genaamd Sam nodig :+
Afbeelding

En de prachtige combinatie Ravell met Almiro
Afbeelding

Tussendoor zal ik weinig opmerkingen plaatsen, puur om het feit dat ik er eigenlijk de ballen verstand van heb en dus wijselijk mijn koppie hou, ik vind het er sowieso gewoon al waanzinnig uitzien en ben mega trots op hoe mijn binkie het doet, dat had ik 3 jaar geleden echt nooit durven dromen :o

Vind dit een fijn beeld <3
Afbeelding

Stelling vragen gaat steeds beter!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overgang vanuit galop naar draf, achterhand komt er goed onder, echt een gave foto vind ik zelf <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De galop vind hij nog wel wat lastig, alhoewel hij gister echt goed bij elkaar te rijden was terwijl hij vorige week als een raket wat onstuimig de baan doorvloog, dus dat was fijn om te zien!

Commentaar geven mag, maar hou het vriendelijke, we zitten met zijn drieën in een heel lastig leertraject, dus hou er rekening mee!

Tips zijn altijd welkom!

Desire__

Re: Almiro @ les van Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:31

Wat een super leuke haflinger is het zeg! Haar benen steekt ze wel een beetje naar voren, en ze mag wat meer haar hakken uitdrukken. En op de foto (stelling vragen) heeft ze haar rechterpols wat gekanteld. En voorderest.. wat kan je hier nou nog meer op aanmerken. niks! Echt wat een leuke combinatie!

maranx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:34

Wat een leuke haflinger zeg!
ziet er netjes uit. alleen idd iets meer je hakken uitdrukken. voor de rest... wat een leuke combinatie!

Sadeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:59

AAHHHH wat een schatjeeee...ze zit wel echt heel netjes op je paard zeg... ( commentaar op eerste foto eerste foto: ) goeie steun. wat lief echt mooie foto's ook

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:27

WOW, die ene foto! hihi, dat voorbeentje! Wat schattig (die jijzelf ook zo mooi vind)

Jullie hebben nog heel veel om aan te werken, maar je hebt volgens mij een goede instructrice, dus dat komt wel goed ;)

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:31

Wauw wat een mooie Haflinger! En die ene foto van galop naar draf is echt supergaaf. Zit de ruiter misschien niet een beetje te lang? Het lijkt net of ze haar benen optrekt, misschien knijpt ze teveel met haar knieen. In galop komt ie af en toe nog iets te diep, maar voor zo´n jonge pony ziet het er echt top uit! Ga zo door!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 18:14

Bedankt voor de reacties, leuk om te lezen!

We zijn nog een beetje aan het stoeien met de beugels, een gaatje korter is weer te kort, binnenkort maar even kijken of we wat gaatjes erbij kunnen prikken. Sowieso moet er nog veel gepuzzeld worden aan de houding, maar dat komt allemaal wel, stapje voor stapje is onze motto :D

En daarbij moet het zadel nagekeken worden omdat deze zo nu en dan wat schuift ivm verandering van de bouw van Miro.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:02

Ik vind het er erg netjes uitzien voor zo'n jonge combinatie.
Complimenten hoor.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 00:34

Omdat de TS niet de ruiter is, en er vermoedelijk ook geen recente eigen rijfoto's aangeleverd kunnen worden met die blessure, verplaats ik het topic met RIJ-ITP.

hr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:58

wat een leuke haflinger zeg ziet er goed hoor!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:27

Hele gave haf! En wat loopt ie fijn en dat voor zn leeftijd, heel netjes :D !

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:09

Ziet er heel fijn uit! Volgensmij kan de ruiter ook leuk sturen, komt wel goed!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:57

Hey marleen, leuke combi zijn ze hoor!
Leuk om te zien dat Miro het zo goed doet en dat het zo'n knappe kerel geworden is haha :D

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:34

Jeetje wat is Almiro gegroeid en knap geworden zeg! Ik kende hem nog als veulentje van van de wortel. Ziet er al netjes uit ! ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:34

Ziet er netjes uit!

Haha grappig, jouw haflinger is familie van mijnes. (Alvaro vd Wortel: v. Allacher/ m. Mirna van de wortel).

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:40

eigenlijk geen aanmerkingen vind het er super uitzien! Mooie combi en zeker gezien de leeftijd een goede prestatie. Ik hou helemaal niet zo van haflingers maar dit ziet er wel erg leuk uit!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 09:51

raylaatje schreef:
Jeetje wat is Almiro gegroeid en knap geworden zeg! Ik kende hem nog als veulentje van van de wortel. Ziet er al netjes uit ! ;)

Wat leuk zeg! Ja hij ziet er super goed uit en weet zelf donders goed dat hij een hele knappe bink is, dus zelfkennis heeft hij inmiddels ook :+

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:10

Wat een onwijs gave haflinger, ziet er goed uit vind ik! *D

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:14

vind het er ook erg vriendelijk en fijn uitzien..
super leuke haf trouwens! zag dat hij ook bij de wortel vandaan kwam.. ;) de mijnes ook ..;) veel plezier verder met hem

_Sofiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:41

Wauw, prachtige haflinger!! ö

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:16

Vind het er erg fijn uitzien :) Mooie combi, ga zo door!