Mijn meisje heeft haar pootje gebroken...Foto's op p 4,5en6

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bandita

Mijn meisje heeft haar pootje gebroken...Foto's op p 4,5en6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 09:54

Zaterdag naar de kapper geweest in groningen... Op de terugweg werd ik gebeld door mijn zus.. 'waar ben je..' op de terugweg! 'zit je..' ja ik zit. Dan schrik je natuurlijk meteen!! %) 'Je paard heeft een open wond tot op het bot, we hebben de dierenarts er bij gehad, ze heeft verdoving gehad en we hebben de wond helemaal schoongemaakt en het is vast geniet.. Het zit nu in het verband. Ze staat nu op 3 benen, als ze morgen nog steeds op 3 benen staat moet ze naar de kliniek en wordt ze geopereerd.' *slik* 'Gaat het?' Nee... K*t k*t k*t... 'Als ze morgen wel op haar been kan staan moet ze 5 dagen op boxrust, niet lopen, en over 10 dagen mag het verband eraf en de nietjes eruit en kan je beginnen met de revalidatie.' Hoe is dat in godsnaam gebeurd???? 'Ze is getrapt door een ander paard en die heeft er met een hoefijzer in vastgezeten.' Verdomme... *wereld stort even in* 'Ik ga haar iedere dag antibiotica spuiten (mijn zus is verpleegkundige), en we hopen dat de banden en pezen niet doorgesneden zijn.. het lijkt een kleine snee maar zit tot op het bot, er moet geen ontsteking ontstaan die in het bot slaat' Ok, ik kom er zo snel mogelijk aan.... ;(

Als je denkt dat het niet erger kan!! Wat een ellende.. Net lekker op dreef met wedstrijden, volop in training, Aviore afgelopen week helemaal geschoren, topconditie en klaar voor het winterseizoen.. Alles gaat door je hoofd! Zulke wonden kunnen het einde van je wedstrijdcarrière betekenen, I will pray! Dus, deze winter geen wedstrijden.. Alle wedstrijden afgezegd t/m januari. Dit wordt een lange revalidatieperiode voor ons!

Zondag en maandagochtend leek het goed te gaan. Ik hield haar temperatuur bij en die was maar ietsjes aan de hoge kant, dus geen teken van ontsteking o.i.d. Ze wilde alleen niet eten, stress en pijn natuurlijk.. Daarnaast zwelde haar goede been helemaal op. De dierenarts kwam maandagochtend nog even bij haar kijken en vertrouwde het niet.. Ze moest toch naar de kliniek! ;(

Ik heb haar gistermiddag naar de kliniek gebracht waar ze de komende 7 dagen moet blijven. Er is een echo gemaakt van de wond en het blijkt dat ze ook nog een stuk van haar kootbeen gebroken heeft... Toen barstte ik natuurlijk in tranen uit.. |( |( Mijn topper!! Ze heeft dus echt een gigantische klap gehad! Dit maakt de prognose nog veel erger! 'We weten niet of ze ooit zal herstellen en of je nog de dressuur(top)sport in kan.. Om nog maar niet te spreken van de banden, of die nog heel zijn kunnen we pas zien als de breuk hersteld is, en of ze dan nog kreupel loopt. Daarnaast is de kans op Artrose nu vele malen groter.' Ze krijgt nu gelukkig wel pijnstillers, krijgt gips, en een operatie is voor nu iig uitgesloten. De komende 6 weken moet ze dus op boxrust! Dus volgens mij kan ik beter de wedstrijden t/m maart ook afzeggen.. ;(

Iemand van jullie ervaringen hiermee? Is er een kans dat het herstelt? En hoe vermaak je je paardje.. Ik kan jullie steun gebruiken.. |(

Wish me luck!!!

http://94.100.121.24/1138700001-1138750 ... _Izew.jpeg
http://94.100.121.215/1138700001-113875 ... _2LUd.jpeg
http://94.100.121.240/1138700001-113875 ... _Ka5G.jpeg
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 24-11-10 09:09, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Verschillende bloedeige foto's in link geplaatst. Titel op verzoek TS aangepast.

bandita

Re: Mijn meisje heeft haar pootje gebroken..... |( Met foto's..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 09:54

Ga zo naar haar toe in de kliniek, op ziekenbezoek! Kijken hoe ze haar eerste nacht daar doorgekomen is! Neem een zoutblok mee, dan heeft ze alvast wat te doen..

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:56

Wat vreselijk!
Heel veel sterkte!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:56

Jeetje meid wat erg voor je, sterkte! Ik ken een paar paarden die hier goed te boven van zijn gekomen, maar ik weet niet wat je van haar wil na haar revalidatie? Is ze ook je wedstrijdpaard?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:57

Jeetje wat vreselijk!!! Hopen dat hij snel opknapt!

Mloeser: staat toch in haar verhaal dat ze wedstrijden rijd?.. :Z

Ik hoop voor je dat dit helemaal hersteld en dat je van geluk mag spreken dat je nog wedstrijden kan rijden!.
Laatst bijgewerkt door daphneM op 26-10-10 09:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:57

Jeetje meid, wat een verhaal en wat een pech!
Verschrikkelijk dat de prognose ook niet zo best is, maar ik denk dat het belangrijkste is dat ze geen pijn heeft.
Heel veel sterkte!

naambordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:59

Och jeetje meid wat een rotnieuws krijg je dan :(:)
Wens je veel sterkte en succes met het herstel van je paardje en hoop echt dat ze er weer helemaal bovenop komt!!
Wat een kl*te ongeluk zeg...

:(:)

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:59

Getsie wat een pech! |( arm paard!
Sterkte en ik hoop dat het allemaal goed mag komen!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:00

Jeetje wat erg zeg!!
Hopen dat ze goed opknapt! En dat het uiteindelijk allemaal wel meevalt! Wat een pech!!
Sterkte ermee!!

Anoniem

Hoi hoi,

Ik heb ook een paard die ook zijn been gebroken gehad heeft, voor het hele verhaal ff pben, is nogal lang.

Dat is ook helemaal goed gekomen, zolang je zelf niet opgeeft doet je paard het ook niet.

Lekker veel poetsen, en vhd gaan doen, kusjes geven/schudden dat houdt ze bezig in hun hoofd en staan ze er niet zo veel bij stil.

Succes

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Vreselijk zeg!! Heel veel sterkte de komende tijd!! Hopelijk komt ze er weer boven op. :(:)

Cynthia82

Wat erg!!! Heel erg veel sterkte!
Dat ze er weer bovenop komt lijkt me het allerbelangrijkste! De wedstrijden zie je wel weer als ze genezen is, lijkt me.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:02

Het rijden van wedstrijden zou nu niet in mij opkomen. Eerst maar zorgen dat ze pijnvrij wordt!
Heel veel sterkte en hopelijk komt alles weer goed.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:02

Ik heb afgelopen juni ongeveer hetzelfde meegemaakt. Chicka had een steekwond tot op het gewricht... Dat leek in eerste instantie het ergste, ze wou echt niet op haar been staan. Dus foto's gemaakt, deze leken goed. Paard liep na twee weken nog steeds niet op het been, dus naar de kliniek. Foto's en scans gemaakt. Gewrichtsonsteking en een breuk in haar knie. Prognose leek niet goed.

We zitten nu eind oktober en ik kan zeggen dat ze weer 100% rad is en dat ze langzaam aan weer in training is... :) Dus er zijn ook gevallen waarbij het goed komt!

Heel veel sterkte met je paard... :(:)

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 10:02

Ja ik had hoge verwachtingen van haar... Ging als een speer door het L1 en in het L2 gelijk de eerste wedstrijd hoge punten!

Gisteren werd mij gevraagd wat ik wilde.. of ik het aan durfde te gaan of niet.. Daarvan krimpte mijn maag ineen! Ik heb gezegd dat ze er alles aan moesten doen om haar beter te maken.. Ik wil haar niet kwijt.. En als dat betekent dat ik nooit meer wedstrijden met haar kan rijden, mag ze lekker veulentjes krijgen! Haar herstel is voor mij het belangrijkste..

Ik heb met haar zoveel plezier gehad in deze korte tijd.. ze is alles waard voor mij :D

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:03

Jézus wat een nachtmerrie!
Sterkte!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:05

oh wat verschrikkelijk .

ik hoop dat je meisje snel opknapt ,
heel veel sterkte

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:06

Heel veel sterkte gewenst... :(:)
Ik duim voor een goed herstel

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:07

Oh wat erg zeg!!

Heel erg veel sterkte...
Is ze verder wel rustig op stal?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:09

Bandita ik moest die keuze ook maken en geen haar op mijn hoofd die erover dacht om Chicka in te laten slapen. Ze is daarbij ook nog drachtig, dus zij krijgt sowieso een jaar om echt sterk te worden...

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:10

Wat verschrikkelijk zeg.
Ik wens je heel veel sterkte!
Hopen dat je paard weer gauw hersteld.

denice

Pff, sterkte ermee, en niet opgeven!

kannie

bah, wat een rotverhaal, heel veel sterkte!

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:21

jeetje wat erg zeg, wens je heel veel sterkte!!!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:26

Jemig, wat erg! Heel erg veel sterkte.