Heftig ritje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Froemel

Heftig ritje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 18:26

Hallo!

Afgelopen zaterdag wouden een goede vriendin en ik een leuke buitenrit maken!
Ik mag wel vaker een paard van stal lenen, hij is (normaal) hartstikke braaf en zelfs mijn moeder maakt er wel eens een ritje op.

Toen we eenmaal de paarden hadden opgezadeld, gingen we op pad. Het ging heel goed! Na een tijdje wouden we een rustig galopje doen, nog voordat we fatsoenlijk in draf gingen, was het ander paard al weg in een rot tempo! Hij ging echt ontzettend hard! Mijn paard staat bij dat paard op de wei en dacht: 'Gezellig mee gaan!' en ging dus vrolijk mee en we kregen beide paarden ook echt niet terug! Op het einde van het pad was een T-splitsing. Mijn vriendin ging naar links en ik ging naar rechts, mijn paard stopte toen beheerst en hield even halt en voordat ik kon afstappen, viel het andere meisje ervan af, want dat paard ging van harde galop naar een noodstop! Het paard kwam vol op mij af en galoppeerde zo het pad af richting stal en mijn paard maar volgen zonder rem!

De bochten waren zo eng dat ik steeds dacht dat we onderuit gingen en ik vond het ook super eng dat ik achter een paard ging zonder ruiter terwijl ik zelf ook niks kon. In mijn gedachten ging van alles rond!
De stal ligt gewoon aan de Rijksweg en je moet over een spoor waar regelmatig treinen komen.
Omdat ik dus mijn paard echt niet terug kreeg, wist ik dat ik er van af moest springen anders ging het goed fout! Ik wist dat ik op een pad kwam met wat zachter grond, erna was er een hard pad met steentjes. Dus ik probeerde mijn paard in een zo langzame galop te krijgen dat ik er van af kon springen!

Toen ik er van af was gesprongen hield ik me vast aan de teugels (bitloos) want wou niet dat mijn paard er achter aan ging. Mijn paard ging al bijna meteen stilstaan toen ik ervan af was en was ook duidelijk geschrokken. Het paard voor me galoppeerde door. Ik belde meteen naar stal op dat er een paard kon komen en ik belde daarna de politie op. Daarna belde ik mijn vriendin op of zij nog heel was en gingen daarna samen zoeken. Er bleef ook iemand op stal. Maar toen we net uit het bos kwamen hadden andere mensen al het paard in de handen, hij liet zich toen vangen. We hebben toen meteen de politie opgebeld dat het paard gevonden was en naar stal toe. Ondertussen had ik ook nog de eigenaar ingelicht dat het paard weg was gerent en daarna ook weer opgebelt dat het paard weer gevonden was!

We hebben die mensen hartelijk bedankt! Paarden hadden beide gelukkig niks en naar stal toe was nog een kwartier lopen (aan de hand) dus waren ze ook netjes droog en op adem terug op stal.
Wij zelf hebben een paar schrammen en waren ook goed geschrokken!

Maar wat blijkt nou: Dat paard had een hele week stilgestaan! En dat wist ik niet.. Dat had de eigenaar er niet bij gezegd. Dus als ik nog ooit een paard van iemand leen, longeer ik die even, of vraag ik of die überhaupt heeft gelopen. (Ze staan wel iedere dag in de wei van 8 tot 7).

Dat was dus een behoorlijk ritje!
Moest het verhaal gewoon even kwijt!

Groetjes Michelle

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:38

Poeh dat is niet erg leuk. :(:)

_Daniquee

Re: Heftig ritje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:39

Wat balen zeg :(:)

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:52

wat onhandig dat die eigenaar je niet heeft gewaarschuwd! er hadden hele erge dingen kunnen gebeuren! gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen ;)

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:57

best erg!

jolandapinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:00

gelukkig is het voor jullie en de paarden goed afgelopen!! kan me best voorstellen dat je goed geschrokken bent!

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:01

soo hee dan schrik je je rot.
echt serieus, lijkt me heel moeilijk om dan goed na te denken.
ben blij dat alles toch nog goed is afgelopen.

Tessiej90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:02

Jemig he dat is niet niks :(

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 15:03

Ik denk al te veel en ik heb last van doemdenken, op dat moment kwamen ze beide goed te pas ;)

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:17

jeetje wat een verhaal zeg..
Ik wil niet opscheppen maar ik heb het ook een keer gehad. Ik ging met mijn tink en met een tink van een meisje op stal de weg op gewoon samen een bosrit maken. mijn vriend ging op haar tink. we gingen de bossen in. alles ging goed tot we gingen draven. we moesten lachen om een stomme bij die zoemde en om de paarden heen bleef. we jaagde die bij weg maar ze bleef om de paarden heen zoemen. nog geen twee seconden later ging die andere tink er met een bloedgang van door. Blijkbaar was ze gestoken door die bij denk ik.. mijn vriend viel eraf en die tink rende over hem hem. ik riep dat hij zich klein moest maken. mijn tink bleef stom stil staan. mijn vriend zag ik op de grond liggen. heel stom liep ik rustig langs hem en dacht ach dat andere paard komt wel.
tot er een hond uit de bosjes sprong mijn paard schrok en er ook vandoor ging.
zo heftig ik kreeg hem niet meer stil. hij bleef door gaan. ik kon rukken in mijn mond wat ik wilde maar niets hielp.
er kwam een hek aan. de andere tinker sprong over dat hek heen. maar mijn tinker kan niet zo hoog springen dus ik wist dat het goed fout zou gaan want hij zou er gewoon door heen lopen en dan zouden de gevolgen enorm zijn dacht ik nog.
ik probeerde om te trekken maar dat ging niet. hij rende dwars door bomen heen en idd door het metalen heen heek. we vielen allebei. ik liet mijn paard los en bleef hangen in beugel. ik schopte mij los. de paarden gingen er van door maar een stuk verder na het stuk open land was de provinciale weg..
ik was enorm geschrokken want wat moest ik doen. Mijn vriend lag ruim een km terug op een bospad en die paarden naderde de provinciale weg wat altijd enorm druk was.

ik had de politie ook gebeld.
na een kwartier was er nog geen politie terwijl de locatie duidelijk was. ik zag de paarden niet meer en omdat mijn vriend aan het schreeuwen was, dacht ik het is gruwelijk mis met hem.
na een uur hoorde we dat de paarden terug naar stal waren gerend omdat we werden gebeld..
gelukkig hadden wij alleen wat kneuzingen en had mijn vriend geluk.
op zijn cap was duidelijk een hoefafdruk zichtbaar en tevens op zijn rug. hij had een dik vest aan dus hij had alleen spierpijn.
de paarden hadden niets,.

dus meid ik kan mij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed voorstellen hoe jij je gevoeld moest hebben tijdens zo rit...
ik wens het niemand toe..ik houd maar zo in mijn achterhoofd het blijven beesten... je kan niet in hun kop kijken.
de een gaat ervandoor om zijn energie kwijt te raken en de ander voor een zoemende bij..
hopelijk zijn die paarden ook bijgekomen vand e schrik. die van mij wel. die had een open schaafwond van dat hek maar verder gelukkig niets..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:38

Heftig!!!
Het is echt eng om ongecontroleerd in zo'n noodvaart te gaan.
Dat verhaal hierboven ook trouwens.