Stefan en Jippe: mooie vooruitgang van een jonge ruiter!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Stefan en Jippe: mooie vooruitgang van een jonge ruiter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 17:27

Vandaag had Stefan zijn 7e les alweer op Jippe! Wat gaat het snel allemaal en wat gaat hij goed vooruit. Ik heb nu filmpjes gemaakt over de hele les (van 20 minuten) verspreid en het is goed te zien hoe Stefan zijn paard mooi aan het lopen krijgt.

Dit is echt net aan het begin. Stefan zit er net op en de stalhouder is bezig met de mesthoop aan te schuiven, naast de rijbak. Aaj! Dat is eng vindt Jippe (maar hij is er al eens tuk relaxeder onder dan als je ernaast staat en het veelvuldig grondwerk met als thema: "als de baas het niet eng vindt IS het niet eng" werpt hier ook zijn vruchten af). Stefan heeft duidelijk progressie gemaakt, want hij reageert er niet met angst op en reageert goed op het paard en op mijn aanwijzingen en krijgt hem er netjes langs!

http://www.youtube.com/watch?v=sbfkvSxCJbo

We zijn op dit filmpje een 5 minuten bezig. Jippe is erg kijkerig, vindt de trailers eng en is met van alles bezig behalve de ruiter. Die op zijn beurt ook weer met van alles bezig is behalve met zijn paard. Jippe loopt lang, is niet aan het opletten en het sloft allemaal wat. Wel mooie afwending E-B, maar die hoefslag is moeilijk te vinden. Sorry dat de camera af en toe wegvalt/ paard uit beeld loopt maar ik kijk er soms langs om goed aanwijzingen te kunnen geven.

http://www.youtube.com/watch?v=ldMPYtJY-sM

Weer 5 minuten later. Een lesje aandrijven gedaan en even de verschillen laten voelen en merken. Hierna (dus na dit filmpje) nog wel puntjes op de i gezet omdat Stefan zijn benen nog wat rustiger moet houden. Paar mooie aandrijvingen gezien zonder met de benen te klapperen. Op het filmpje weer afwenden H-M. Jippe is al een stuk actiever. Is nu veel meer met Stefan bezig, luistert en loopt keurig langs de trailers bijv.

http://www.youtube.com/watch?v=U3mSoTWV2CQ

En vlak erna. Jippe loopt actief en mooi, is echt bezig met werken nu. We zijn bezig met voltes maken en deze 2e volte gaat zo slecht nog niet! Voor iemand die de tweede keer een volte rijdt haha.

http://www.youtube.com/watch?v=HHTf8-4TUxU

Ik vond Stefan deze les goed zitten en goed bezig. Hij komt nu echt richting het echte rijden. Was ook echt bezig met dat aandrijven onder de knie te krijgen. Stefan kreeg Jippe mooi aan het werk. Ben weer trots op mijn kanjers. Stefan hoort weer graag wat jullie ervan vinden!

Rhendera

Re: Stefan en Jippe: mooie vooruitgang van een jonge ruiter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:39

Wauw dat ziet er goed uit! vooral in het 3e filmpje zie je goede vooruitgang.

Ik heb ook zijn vorige topic gezien, en ik vind z'n houding al veeel beter! Ziet er echt goed uit! :j Wel een verschil om jippe bezig te zien met Kirsten, en dan met Stefan :P

Toppie!
Dat is op zilfia's hoeve, of niet?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:39

Echt super! :D Je ziet echt verbetering met de vorige keer.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:45

Het is je zoontje toch?

Denk dat dat kind geen lekkerdere les kan voorstellen. Geen saaien hobbel les op een manege een mega positieve mama die hem les geeft en een prachtig paard waar hij op zit!
Hij doet het ook nog eens goed! Wordt een top ruiter denk ik!

En die volte idd mega netjes!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 17:47

Rhendera schreef:

Ik heb ook zijn vorige topic gezien, en ik vind z'n houding al veeel beter! Ziet er echt goed uit! :j Wel een verschil om jippe bezig te zien met Kirsten, en dan met Stefan :P

Toppie!

Dank je! Ja het is echt een heel ander paard bij de 2 kids. Scheelt wel dat Jippe nu 2 uur op de paddock had gestaan (heb hem ook zien rennen) en bij Kirsten zondag was ie vers van stal :P

Nope. Ik sta in Oud-Zuilen op een pensionstal.

Jorinda: dankje :D

Blokje: ja is mijn zoon van 8 :D En hij geniet er volop van! (en ik ook 8-) )

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:50

Ik lees net in je profiel dat je zoontje iets met zijn spieren heeft (sorry dat ik het zo zeg) maar heel goed dat je als mams op deze manier werkt aan zijn vooruitgang! Wil ooit in de toekomst de opleiding gaan doen om kinderen met een handicap paardrijles te geven heb er al 1,5 jaar vrijwilligerswerk in gedaan en een jaar en driemaand stage in gelopen.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:54

Wauw, ik kijk altijd met veel plezier naar de filmpjes van jullie!
De laatste 2 filmpjes zijn heel knap!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:56

Zilfstar schreef:
Rhendera schreef:

Toppie!

Nope. Ik sta in Oud-Zuilen op een pensionstal.

Zit ik er even flink naast _O-

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:19

Wat gaat het goed Zilfstar!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:32

Wauw echt heel netjes al! :)

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:41

Wow, wat een verschil tussen je dochter en je zoon die aan het rijden is. Maar voor allebei mijn petje af, netjes hoor! +:)+

Ook even een zelfde (zeker niet vervelende) opmerking, zoals blokje. Ik vind het echt, vanuit mijn hart, super goed wat je doet voor je kind! Hem zoveel aandacht schenken aan alles wat hij nodig heeft en wat hij toch kan vinden in paardrijden en hoe goed je daar mee bezig bent/omgaat! Mijn complimenten! Met respect hoor!
& voor Stefan; je zit netjes hoor & lekker blijven rijden talentje!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:23

ze gaan lekker vooruit en laat ze maar lekker genieten van elkaar heerlijk stel <3