Eindelijk na een lange tijd plaats ik weer een topic van Azra op bokt. Dit waren de vorige topics:
[ITP] Bloedmooie zwarte KWPN merrie Azra aan het showen!
[ITP] De 4,5 jarige knappe KWPN merrie Azra op de foto!
[KS-ITP] Doen drachtige merrie's altijd zo gek?
Azra is 5,5 jarige KWPN merrie en ik rijd haar nu alweer 7 maanden. Ze is op 14 juni 2010 bevallen van een hengstveulen.
Hij heet First Flirt en het is een afstammeling van Zizi top X Rubiquil. Hij is nu ongeveer 3 maanden en wordt al een echte vent.
Azra en ik hebben nog geen niveau, want we zijn nu eigenlijk aan het opbouwen door middel van buitenritten.
De rijbak is nog in aanmaak dus daarom rijden we steeds buiten. Maar we vinden dit beide erg leuk, dus erg is het niet!
Als de rijbak klaar is krijgen we elke week les en worden we klaargemaakt om te gaan starten in de B dresuuur.
Vooral mijn houding moet flink verbeterd worden. Want die is 3 keer niks...
-Ik moet veel rechterop zitten - Schouders naar achteren - Handen meer dragen - Hakken goed uitdrukken
En bij Azra is het gewoon een kwestie van weer lekker spieren krijgen. Want die waren helemaal weg door de dracht.
Ook kropt Azra zich snel op en gaat dan in een bepaalde houding lopen, wat natuurlijk niet goed is.
Dus dit gaan we in de toekomst zeker proberen te verhelpen. En moet haar meer bij elkaar en haar achterhand er goed onder rijden.
De drie onderstaande foto's zijn op vrijdag 24 september 2010 gemaakt. Toen ik samen met die kleine buiten ging rijden.

Even een goede foto van First Flirt.

Heb ook nog 2 filmpjes van 2 verschillende dagen dat we naar buiten zijn gegaan:
En vandaag op 10-10-'10 ben ik lekker met Azra en de eigenaresse naar buiten geweest. Voor het eerst zonder haar veulen.

Kijk dit bedoel ik met mijn houding. Ik kruip dan helemaal in elkaar. En Az haar achterhand mag er iets meer bij!

Az mag er iets meer doorheen en ik moet rechtop zitten..

Hier moet ik wederom weer veel rechter op zitten en ook mijn handen dragen.

Op deze foto vind ik dat ze zich weer iets teveel opkropt van voor.

Deze foto vind ik een fijn beeld geven!

Wat ben ik toch onwijs trots op mijn lieve merrie.

Ik wil de eigenaresse Jennifer bedanken voor het maken van de foto's en dat ik de kans krijg om op deze geweldige merrie te rijden!
Liefs Melissa