Zonanta (corland x ircolando) @ dressuurwork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

Zonanta (corland x ircolando) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 16:49

Het was alweer een poos geleden dat we foto;s gemaakt hadden. Vandaag was het zulk lekker weer, dat ik Angela gevraagd heb, en die wou weer gezellig mee :D

Zonanta is een 6 jarige merrie, die ik straks in Nov. een jaar heb. Vant zomer hebben we een beetje een dip gehad, ik durfde niet goed meer, en Zonanta wou daardoor niet echt meer. Gelukkig zijn we er weer uitgekomen en hebben we nog lekker wat wedstrijdjes gereden, wat erg goed ging :D Ze heeft het nu precies door en gaat niet meer zo hard en laat zich lekker rijden.

Ze vindt het nog erg moeilijk om wat hogerop te lopen, hier zijn we druk meebezig. Het gaat steeds beter, en was vandaag ook niet ontevreden.
Eind okt starten we in het l1. We zullen zien, ook omdat we nog niet eerder binnen hebben gestart.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Uiteraard mag commetaar mits ik er wat aan heb :+

Er zijn nog punten genoeg waar we aan werken, maar niet alles gaat vanzelf...

Meryl

Re: Zonanta (corland x ircolando) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:05

Leuke foto`s. Fijn dat je weer lekker aan de slag kunt met haar, geen gesjees meer. Veel succes in de L1! Nog springambities? Of zijn die voorlopig even van de baan? Want de conctrole gaat wel steeds beter of niet? :)

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:30

Ziet er niet slecht uit Ilse. Je kan Zonanta helpen door zelf rechterop te gaan zitten. Als jij naar voren gaat zitten wordt het voor haar nog moeiijker om bovenin te lopen.
Verder: ga zo door!!!!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:13

Ze ziet er wel uit Ilse! Ik ga met Vaj mee, zelf ook mooi rechtop blijven. Misschien wat meer overgangen maken zodat ze achter ook wat beter zakt. Ze buigt wel mooi in de gewrichten en lijkt een fijn mondje te hebben.

Succes in Het L1!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:18

Weet je waarom ik denk dat je paard moeilijk wat hogerop wil lopen? Je zadel ligt volgensmij vrij ver naar voren en helt in elk geval naar voren. Daarbij of daardoor ga jij ook nog eens naar voren zitten. Dat is dus tientallen kilo's extra gewicht op die voorhand!
Laat eens een zadelmaker naar je zadel kijken, of hij kan zorgen dat het allemaal netjes recht ligt. Of dat je zadel wel recht ligt maar dat je hem zelf naar voren laat kantelen door voorover te gaan zitten..
En ga in hemelsnaam eens op je kont zitten :P Je paard loopt zo mooi, je mag er echt wel eens wat trotser op gaan zitten. Gewicht naar achter, opstrekken naar boven, schouders naar achter..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:20

Daar waren de foto's :)

Ze moet idd even loskomen, maar als ze er eenmaal door is word het beeld meteen al een stuk fijner!
Verder sluit ik mij idd aan bij minke, denk erom dat je rechtop zit en schouders naar achteren, verder weet je zelf wel waar je mee bezig bent! :D en veel succes in de L1!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:02

Leuk Ilse, mooi dat et nu beter gaat met de tempocontrole.
Je houding wordt hier boven al genoemd, net als meer bergop. Iig leidt je rechterhand al niet meer zo vaak zn eigen leven, dat mag ook wel ff genoemd worden! Super, mooi doorgaan zo en lekker lessen dan kan et alleen maar beter worden.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:04

foto 10 iets minder.. maar de rest erg mooi. Let wel op je bovenlichaam. Maar kan verders weinig melden.

(misschien leuk voor de volgende keer wat foto's van opzij.. dat ie een mooi ondertredend achterbeen heeft weten we nu wel.. ;) :D )

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 08:40

Super leuke foto's :D haha.. L1 moet wel lukken..
Denk er alleen aan dat je vooruit kijkt en niet constant naar beneden :) haha.. enige tip die ik je mee kan geven :P
Jullie komen er wel!! :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:20

Fijn dat jullie weer uit die dip zijn! Ziet er verder netjes uit en alles is al gezegd volgens mij! :)

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:06

Wat een leuke foto's. Ziet er lekker ontspannen uit :D . Ik heb eigenlijk geen toevoegende tips meer ;) . Veel plezier zaterdag :P

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 12:01

Meryl schreef:
Leuke foto`s. Fijn dat je weer lekker aan de slag kunt met haar, geen gesjees meer. Veel succes in de L1! Nog springambities? Of zijn die voorlopig even van de baan? Want de conctrole gaat wel steeds beter of niet? :)

Ja met de controle gaat echt super :D De tandarts heeft ook een boel geholpen.
Springen ja zeker, maargoed wil der eerst goed voormekaar hebben voordat we het parcours weer in gaan.
Heb me wel opgegeven voor 10 springlessen vant winter :D

Lotte1990 schreef:
Weet je waarom ik denk dat je paard moeilijk wat hogerop wil lopen? Je zadel ligt volgensmij vrij ver naar voren en helt in elk geval naar voren. Daarbij of daardoor ga jij ook nog eens naar voren zitten. Dat is dus tientallen kilo's extra gewicht op die voorhand!
Laat eens een zadelmaker naar je zadel kijken, of hij kan zorgen dat het allemaal netjes recht ligt. Of dat je zadel wel recht ligt maar dat je hem zelf naar voren laat kantelen door voorover te gaan zitten..
En ga in hemelsnaam eens op je kont zitten :P Je paard loopt zo mooi, je mag er echt wel eens wat trotser op gaan zitten. Gewicht naar achter, opstrekken naar boven, schouders naar achter..

Zadel ligt niet ver naar voren. Denk dat het aan mijzelf ligt :+

Royaltjuh schreef:
Leuk Ilse, mooi dat et nu beter gaat met de tempocontrole.
Je houding wordt hier boven al genoemd, net als meer bergop. Iig leidt je rechterhand al niet meer zo vaak zn eigen leven, dat mag ook wel ff genoemd worden! Super, mooi doorgaan zo en lekker lessen dan kan et alleen maar beter worden.

Haha klopt! Denk heel erg om mijn rechterhand! Heel hard op geoefend :D En het scheeld dat Zonanta een stuk makkelijker is geworden op rechts.

De rest allemaal bedankt :D
Moet idd meer rechtop zitten! Met doorzitten gaat dat beter :+

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:04

Volgens mij ligt het zadel prima, voor zover ik t kan zien. Inderdaad rechter op gaan zitten. Let ook op je teugellengte. Af en toe zijn ze wat aan de lange kant. (vind ik)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:40

Wat een onwijs gaaf paardje!!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:17

Wat is ze uitgegroeid naar een ontzettend leuk paard, ik zou haar ook graag nog iets meer gesloten en berg op zien lopen. Wel chapeau voor de ontspanning die ik op de foto's zie bij het paard dan, jij zelf mag je groter maken en voor je kijken, kruip niet in elkaar laat zien dat je er bent en zo'n knap paard onder je hebt.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 23:32

Precies!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 23:50

leuk paardje :D

van mij mag het zadel toch wel iets verder naar achteren :j
verder, op je kont zitten :P
schouders proberen te ontspannen, als jij je schouders vast zet, voelt je paard dit natuurlijk ook weer door in zijn mond, en kweek je spanning, terwijl je juist ontspanning wil(overgens is je merrie op de fotos absoluut niet gespannen hoor)
en vooruit kijken :D
je paardje doet het zo goed, en is zo knap, dat je er best wel wat arroganter op mag zitten hoor :') _O-

verder heb je (van wat ik uit de fotos kan halen) piano handjes :J
probeer je handen verticaal te houden, pianohandjes zijn strenger dan handen die recht op staan ;)

maar wat een prachtpaard <3
super mooie draf en een hele goeie krachtige galop :D
ik zeg...
en top combinatie :D
jullie komen er wel +:)+