Het grote verdriet van Adelinde Cornelissen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Het grote verdriet van Adelinde Cornelissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 12:37

http://www.dvhn.nl

Ze kon lang de schijn ophouden, maar na de prijsuitreiking op het WK dressuur in Lexington werd de ballon doorgeprikt. Adelinde Cornelissen mocht nog mee naar het stadion in om de gouden medaille in ontvangst te nemen, maar de ereronde mochten alleen de drie beste ruiters doen.De vierde blies de aftocht, Op het inrijterrein kwamen spontaan de waterlanders bij de 31-jarige amzone uit Beilen.

's Morgens was ze door de jury gediskwalificeerd omdat Parzival tijdens de Grand Prix-proef op zijn tong had gebeten en bloed aan de mond had. Cornelissen verliet ontdaan de dressuurring en verdween met haar paard naar de stal. Een uurtje later zat ze toch met de andere leden van de ploeg Hubertus Heule aan te moedigen. En nog een uur later vertelde ze in een persconferentie over haar lotgevallen.

En nog gaf ze geen krimp, al liet ze direct na de rit van Heule zich wel ontvallen: ''Ik wil die medaille helemaal niet. Ik slinger hem gewoon weg als ik er een krijg. Je dacht toch zeker niet dat die thuis in de prijzenkast komt.'' Maar nog altijd met het hoofd omhoog en een droog gezicht. Iedereen bewonderde haar. Het ging lang goed, ze hield lang stand. Tot dat moment daar achter het stadion. Met betraande ogen en een bosje bloemen in de hand beende ze schielijk weg. Via een stil weggetje schuifelde ze richting de stallen.

Alleen Sjef Jansen, de bondscoach, had het in de gaten. Snel rende hij achter haar aan, sloeg een arm om zn pupil en sprak een paar troostende woorden. Niet dat het veel hielp op dat moment, maar het gebaar telde wel. Het feestje dat de Nederlandse ploeg vierde in het Hilton liet ze aan zich voorbij gaan.

LadyMadonna

Re: Het grote verdriet van Adelinde Cornelissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:39

jahaaa... hoe lang moet dit uitgemolken worden?
Jammer, helaas, niks aan te doen, klaar....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:40

sneu ,sneu ,sneu, zoveel pech als zij gehad heeft verdiend ze niet! ik hoop dat er vanaf nu meer voorspoed voor deze doorzetter komt,zoals zij zich inzet ... +:)+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:41

stef schreef:

_O- Alsof ik m'n moeder hoor

Vind het overigens ook erg vervelend hoor, maar inderdaad, helaas

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:42

Het is ook jammer en er is ook niks meer aan te doen...maar kun je je voorstellen dat je jaren naar dit moment toewerkt, en dan ineens is het voorbij. Da's toch verschrikkelijk? :(:)

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:44

nog knap dat ze het zolang volhield +:)+

mag ik zeggen dat de goud prijs omhoog gaat? :o

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:50

Knap?? Is het stoer en knap dat je niet huilt, dat je geen verdriet hebt? Hm vind ik niet..

Sneu, maar kan gebeuren erg vervelend en daar mag je wel even een traan voor laten lijkt me.

Ze schijnt zelf niet zo sympathiek te zijn, misschien daarom haar hoofd recht proberen te houden?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:52

Zonnetje81 schreef:
Ze schijnt zelf niet zo sympathiek te zijn, misschien daarom haar hoofd recht proberen te houden?

|o

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:53

Zonnetje81 schreef:
Knap?? Is het stoer en knap dat je niet huilt, dat je geen verdriet hebt? Hm vind ik niet..

Sneu, maar kan gebeuren erg vervelend en daar mag je wel even een traan voor laten lijkt me.

Pardon niet zo sympathiek??? Schijnt???
Het is juist een hele sympathieke meid.
Hou dit soort onzin voor je wanneer je iemand NIET persoonlijk kent :(

maireadJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:53

Tja; ze wordt daar toch telkens maar weer met haar neus op de feiten gedrukt, dan is het niet zo gek dat het haar op een gegeven moment toch iets teveel wordt. Ik snap wel dat die medaille voor haar ook geen glans heeft.

Maar het is echt ongelofelijke pech dat zij eerder de wereldbekerfinale in Las Vegas aan zich voor bij moest laten gaan en nu dit weer! Ik hoop maar dat ze nog vele nieuwe kansen mag krijgen, maar in deze sport weet je dat natuurlijk maar nooit...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:56

Arme Adelinde.. heb het echt zo met dr te doen :(:) vind het zo sneu voor dr...

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:04

manie schreef:
Zonnetje81 schreef:

Pardon niet zo sympathiek??? Schijnt???
Het is juist een hele sympathieke meid.
Hou dit soort onzin voor je wanneer je iemand NIET persoonlijk kent :(

Daar ben ik het volkomen mee eens! Dat geoordeel altijd!
Ik heb het ook met haar te doen. Het is gewoon balen. Maar aan de andere kant, vette pech, even balen en weer door!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:06

Zonnetje81 schreef:

Als je niets beters te zeggen hebt, houd dan gewoon je mond!
Zo kinderachtig... altijd maar dat van horen zeggen... of keek ze niet zo vriendelijk naar je toen je voor de televisie zat?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:10

stef schreef:

Als er geen aandacht aan zou worden besteed, zou er ook gezeur zijn dat Adelinde niet bestaat voor de media.
Kijk eens naar Sven Kramer, hoe lang is dat uitgemolken? Sven leeft ook nog... Het zijn topsporters met bijbehorende mentaliteit. Die zetten zichzelf er overheen.

En liever zo'n mooi en gevoelig stuk, dan een kleine kille regel.

MaRcIaNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:11

of ze nou sympathiek is of niet, dit gun je niemand.
Vind het erg sneu voor haar, en dat ze een traantje weg moet pikken vind ik niet meer dan logisch

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:15

MaRcIaNo schreef:
Vind het erg sneu voor haar, en dat ze een traantje weg moet pikken vind ik niet meer dan logisch

Ben ik het helemaal mee eens, je werkt zo lang voor zoon moment en dan is het toch een enorme teleurstelling.
En wees eerlijk, wie zou er niet een traantje laten in de zelfde situatie?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:18

Jockey_my schreef:
MaRcIaNo schreef:

Ben ik het helemaal mee eens, je werkt zo lang voor zoon moment en dan is het toch een enorme teleurstelling.
En wees eerlijk, wie zou er niet een traantje laten in de zelfde situatie?

Ik denk dat ik er meerdere zwembaden vol zou huilen...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:21

trekpaardluf schreef:
Arme Adelinde.. heb het echt zo met dr te doen :(:) vind het zo sneu voor dr...

Inderdaad, echt enorm sneu. :(:)

En dan die reacties hier, sorry hoor. :n Slaat toch helemaal nergens op!!!

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:27

Ik vind het ook verschrikkelijk voor haar, ze heeft al zo veel pech gehad en zo hard gewerkt om hier optimaal te kunnen rijden.
Het is dan ook heel menselijk dat ze op een gegeven moment een traan moet laten.

Ik wens haar en haar team heel veel sterkte toe.

elsbeth1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:45

topsport is keihard!

maar daarom hebben de sporters nog wel gevoelens!

kan me goed voorstellen dat ze een traantje wegpinkt...man! wie had ooit kunnen bedenken dat ze op zoiets eruit zou liggen?
het feit dat sjef gelijk achter haar aan ging getuigt maar weer van de goede sfeer in het team...

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:55

Vind het echt zonde voor d'r,
Stiekem vraag ik me wel af hoeveel % Nederland en zij zouden hebben als ze haar proef wel goed af had kunnen maken...

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:00

Janine1990 schreef:
Als er geen aandacht aan zou worden besteed, zou er ook gezeur zijn dat Adelinde niet bestaat voor de media.
Kijk eens naar Sven Kramer, hoe lang is dat uitgemolken? Sven leeft ook nog... Het zijn topsporters met bijbehorende mentaliteit. Die zetten zichzelf er overheen.

En liever zo'n mooi en gevoelig stuk, dan een kleine kille regel.

Sven maakt er zelfs alweer "grapjes" over in de reclame :D
Ieder moment van de dag kun je fragmenten terug kijken...

Het is gewoon sneu voor dr. Daarom mag ze best haar emoties tonen, niks mis mee!
Sterkte voor haar gewenst.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:04

Beetje onnodig alles zo driedubbel uit te lichten in de media.
Tuurlijk, laat haar boos zijn, teleurgesteld, verdrietig... Da's haar goed recht, maar niet echt nodig elke pas die ze zet gelijk om te zetten naar persberichten.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:14

Gerum... :(:)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:16

Zonnetje81 schreef:

Nu heb ik niet zo heel veel zicht op de dressuurruiters, maar zelfs ik heb toch altijd wel meegekregen dat Adelinde juist een héle sympathieke meid is.