www.westerntoday.nl
Wow vandaag was het dan eindelijk zo ver! Om kwart over 8 vertrokken we met z'n allen richting het Kentucky Horse Park. De wedstrijd begon om 09:00 uur en Anky zou als 11de aan start komen. Ze zag er ten eerste prachtig uit in de nieuwe wedstrijdblouse, maar daarnaast reed ze ook echt fantastisch! Ik zelf heb Anky nog niet eerder zo'n reining run zien rijden. Haar spins waren nog wat rustig, maar op de cirkels gaf ze alles. 'Whiz' bleef super bij haar en haar overgang naar de kleine langzame cirkel was ook erg netjes. Ze maakt het af met 3 nette stops. Het resultaat was een 211 en dus een persoonlijk record! Ik heb veel respect voor Anky, want niet iedereen kan zichzelf zo verbeteren op een tournooi als deze! Het gaf zeker goede moed voor het team en ook voor mijzelf.
Rond kwart over 3 zou ik aan de beurt komen. Ik had lekker ingereden en Billie voelde goed. Toen ik de arena binnen kwam, schrok ik eerlijk gezegd wel even van het aantal mensen. Dat was wel even wat meer dan 's ochtends! Maar ik bleef verder goed gefocust! De spins waren erg netjes en dat gaf me vertrouwen. De eerste set cirkels was ik zelf nog iets te voorzichtig, maar ik merkte dat Billie gespannen was door al het publiek. Toch heb ik heel netjes mijn cirkels kunnen rijden en de overgangen en changementen waren netjes op tijd. De rechtercirkels heb ik wat meer 'gas' gegeven en daar kwam hij ook beter terug. Ik merkte dat ik meer begon te rijden... De rundowns heb ik goed gereden en de stops en rollbacks waren goed. Toen ik klaar was besefte ik me dat ik gewoon wel op de World Equestrian Games had gereden! De run voelde goed en kreeg uiteindelijk een 211. Stiekem had ik een hogere score gehoopt, maar ik moet tevreden zijn. Ik ben volledig uit de penaltybox gebleven en heb er uit gehaald wat er op dat ene moment in zat. Dus op naar morgen en dan gaan we keihard schreeuwen voor Huub en Rieky!! Go Go Go!!!
Fenna.