Wat ben ik trots op mijn pony!!! (bitloos)

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Geeske_

Wat ben ik trots op mijn pony!!! (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 17:33

Hoi!

ik had vandaag eigenlijk niet echt tijd om te gaan paardrijden, maar toen ik bij mijn pony was had ik toch wel even zin.
ik had geen tijd om hem op te zadelen ofzo, dus toen heb ik mijn bitloos hoofdstel maar even gepakt!
ik heb er een shabrak op gelegd, en ben er op geklommen :+
toen ik eenmaal zat, was hij zo relaxt!
ik kon hem overal heen sturen, hij was heel licht aan het been.
en hij had me toch een gang!

(even voor de duidelijk heid: wij zijn echte dressuur ruiters, maar omdat ik merk dat hij natural horsmanchip enz.. toch wel heel erg fijn vindt, en er echt van op knapt, ben ik nu telkens bezig met bitloos rijden en dat soort dingen)

zijn er meer mensen die dit doen??

Gr.

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 18:21

nog niemand? :o

xDeems

Re: Wat ben ik trots op mijn pony!!! (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:23

Leuk hoor! Zelf ben ik niet in het bezit van een bitloos hoofdstel, en ze zijn voor mij wel wat aan de dure kant. Ik vind buitenritten eerst nog wel genoeg. ;)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:23

Ik heb ook gemerkt dat het voor mijn paardjes een hele opluchting was! En ik kan echt wel rijden, het is niet zo dat ik met bit en zadel m'n paard in de weg zit, maar ik merk gewoon echt dat ze dit zo veel fijner vinden.

Mooi dat steeds meer mensen dit willen proberen! Ga zo door!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:24

jazeker, ik heb jaren op dressuurstallen gewerkt, rijd nu recreatief mijn eigen paardjes en ik rijd ze allemaal bitloos, is ook dressuurmatig prima te doen!
succes met rijden en lekker genieten van bitloos rijden, ik wil niet anders meer.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:25

leuk hoor!
Fijn dat je paardje er zo goed op reageert, misschien iets om verder uit te bouwen?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:26

Uh dressuur kan prima zonder bit hoor :+ Dus de volgende keer kun je ook gewoon bitloos gaan dressuren :)
Tis allemaal prima te combineren ;)

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

beauu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:31

ik weet niet of mijn pony doet wat ik wil als ik bitloos ga rijden, meestal doet ze met bid al wat ze zelf wil:P

elke keer als ik je neusje kus, mijn vingers door je manen laat gaan,
weet ik diep van binnen dat we samen sterk zullen staan.

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 18:33

bedankt voor jullie reacties!!! :D
@ xDeems: als je ooit eens aan een bitloos hoofdstel kan komen is het echt de moeite waard :D
@ Shahazai: ja dat merk ik ook! hij word er gewoon helemaal blij van!
@joyfordogs: mijn pony is heel erg nagevelijk dus in de stap krijg ik hem al wat nagevelijk!!! :D
@ zodiacje: ja! ik denk dat ik ook een barepack aan wil schaffen! en lekker relaxt wil gaan rijden! ik merk echt dat we hier plezier in hebben:D
@ x_Marr: doe jij dat ook? bitloos dressuren? ik ben zo bang dat ik dan geen rem meer heb.

echt super tof dat er meer mensen zijn die dit doen!!! :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:34

Uuuuh..... met je teugels rem je normaal niet ;Dat doe je met je houding en gewicht. Teugels zijn alleen noodrem of extra hulp, en dat is het precies hetzelfde bitloos.

Neem toch aan dat je paard ook op het halster reageert als je aan het wandelen oid. bent?

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:37

Bitloos hoofdstel hoeft niet duur te zijn. Ik heb de mijne bij ruitersportshop.com besteld voor 49,-. Mooi leer, kin-gekruist en super geschikt om mee te dressuren (de rem zit immers niet aan de voorkant, die heb je onder je kont, maar da's een ander topic).

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:37

Ja, ik ook. Ik rij sinds een paar weken ook bitloos. Vind de bitloze hoofdstellen wel erg duur dus ik heb een touwhalster met neusbontje en gewone teugels eraan. Werkt ook prima! Het is een hafje van 22 en rij dan voornamelijk buiten en dan lekker relaxed, met de teugel in een boogje. Ze is heel lief en vond het bit dan ook vrij onnodig :) Lekker bitloos dus!

The ones that love us, never really leave us. And you can always find them, in here

Yfke ♥

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 18:46

en de neckrope, wanneer kun je dat dan proberen?
en moet je paard dan eerst ook op verschillende hulpen reageren?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:02

Ik verplaats je topic van NH naar VvdD omdat bitloos niet iets specifieks NH is.

Beperkt online
[ITP] Natte winter met mijn Welsh Cobs Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 07:13

Neckrope kan je gebruiken als je de teugels niet meer nodig hebt, das dus puur je paard op je zit en je benen rijden. In principe hoor je dit trouwens ook al te doen als je wel met hoofdstel rijdt (bitloos of met bit, maakt niet uit).

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:44

Shahazai schreef:
Neckrope kan je gebruiken als je de teugels niet meer nodig hebt, das dus puur je paard op je zit en je benen rijden. In principe hoor je dit trouwens ook al te doen als je wel met hoofdstel rijdt (bitloos of met bit, maakt niet uit).

Dat wordt zo vaak beweert maar is deels onzin, de voorhand stuur je namelijk met je aanleuning. Anders wordt het moeilijk rechtrichten. Met je benen stuur je de achterhand.

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 11:36

Okee!
en weten jullie ook waar je een neckrope aan kunt schaffen?

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 15:54

geeske304 schreef:
Okee!
en weten jullie ook waar je een neckrope aan kunt schaffen?

niemand??

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:31

''Diepzinnige uitspraak in het Engels''

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:46

jaa, bij mij was het ook een hele verbetering! mijn pony liep door het bit heen, was niet te stoppen op buitenritten, maar sinds ik overgestapt ben op bitloos (rijd nu echt niet meer met bit), gaat het echt veel beter!

oja, ik lees dat jullie die bitloze hoofdstellen duur vinden (wat de meeste ook zijn), maar die van harry`s horse, die ik heb, was 40,- (wat ik niet echt super duur vind) (leer)

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 08:10

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie