kosten hooi

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

khalid

kosten hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 17:21

Hallo mensen,

ik heb vernomen dat het hooi en stro hardstikke duur is geworden, bij ons in de regio van 54 naar 84 euro! 30 euro omhoog sinds deze week! de boer zegt dat er niets geimporteerd kan worden uit belgie, frankrijk en duitsland, en in nederland het gras slechte oogst en slecht groeit voor 'n 2e oogst dus zodoende.... Echt verschrikkelijk! en hetzelfde geldt voor de muesli ivm de tarwe en de gerst!

Urielle

Re: kosten hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:41

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015
Nieuwe liefde Efuri <3

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:46

Er wordt hier een massa gekuild je wilt niet weten zoveel....................... ook kleine pakjes.
Dan maar wat meer mooie droge kuil en wat minder hooi.
Globaal komt er net zoveel opbrengst als vorig jaar, alleee wat later.
Net prachtig stro gekregen, 230 pak. totaal geen tekort aan.
Leuk al die berichten van de handel, die ruiken geld.

In the circle of life, you should never take more than you need....................

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:29

Hier ook alle voorraden binnen van hooi en stro. Bij royaal gebruik (3 balen stro - 23 kg en 3 balen hooi - 18 a 20kg per week)
Mijn paard gaat overdag ook bij slecht weer naar buiten van 08:30 uur tot 17:30 uur (in de winter met deken)
Bewust NU al hooi en stro ingekocht zodat ik niet mis zal graaien. Rekeninghoudend met hooi bijvoeren in de winter.

Het zit er dik in dat er over een paar weken een 2e paard of pony bij komt en voor dat paard zal ik ook voorraad moeten opslaan. Hooi is geen enkel probleem om aan te komen maar voor stro moet ik binnen 3 weken aangeven bij mijn leverancier hoeveel ik wil inslaan/inkopen.
Heel mooi stro maar ik ben stiekem wel om mij heen aan het kijken waar het goedkoper kan voor dezelfde kwaliteit. :P ;)

Van de week heb ik gekeken bij een boer die heel veel tarwestro op het land had staan en ik schrok echt van de bruine balen stro die van zijn land zijn gekomen. Geen enkele goudgele baal te zien. :n

Door de vele nattigheid ziet het er op stam, in het land, al heel grauw uit.
Echt een heel nat en slecht jaar.

Wat ik stof vind om over na te denken, zoals hier al eerder gepost is, is wat voor gevolgen dit heeft voor het voer van paarden.
Inderdaad de muesli maar ook de brokken. :Y)

Het geheim van geluk ligt niet in doen wat je graag doet, maar plezier hebben in wat je moet doen. :j

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 02:21

wij zijn nog eff vlug nog aan 't hooien dan hebben we as ma-di weer 30 of 40 pakken d'r bij!
het gehele arbeids proces is idd wat alles zo duur maakt...
loonwerker laten komen-je pacht van het land-onderhoud etc..

Is uw kind de trouwe lieveling knuffel verloren of versleten kijk dan op deze site http://www.knuffelsite.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 06:35

Valt wel mee, heb 90 pak gekocht. Mooi hooi voor 3,50 het pak. Het voer is inderdaad al omhoog gegaan, 50 cent per zak.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 07:03

Hier is het stro voor een heel jaar ingeslagen en geen absurde prijs.Ze hebben het voor hier elkaar gekregen om goede balen stro te oogsten,had het niet verwacht eigenlijk.Ze zijn iets groener dan normaal maar niet grauw en ze ruiken heerlijk...over een aantal weken zullen we zien hoe het in het gebruik is.

Vroeg onderhandelen met de leverancier...een verschil van E30,- vind ik ronduit asociaal en zou ook elders mijn heil gaan zoeken.Khalid...ik weet niet wat je op jaarbasis nodig hebt maar voor E30,- kun je best wat verder rijden lijkt mij :o ;)

Wat is nu precies ME?Dan ben je toch alleen maar moe. -O- http://www.mecvs.net/module-ME_CVS_docs ... t.facebook Te Koop: recreatiemarathonwagen-pony-maat http://www.bokt.nl/markt/ad/450864/recr ... -pony-maat
Teken de petitie https://meisgeensolk.petities.nl/ hartelijk dank namens alle patiƫnten

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 09:54

het is niet leuk inderdaad. maar hetzelfde geldt voor de muesli he, het gerst en tarwe ( de zakken gaan met euro's omhoog ) het gaat niet goed bij ons in de omtrek hoor. De man van 't hooi en stro vertelde ( omdat het 84 euro was voor pak hooi ) wat met 3 paarden in 3 weken op is he, dat hij aan heel de baal hooi 8 euro winst maakt. ( en dan komt hij 't nog aan huis brengen, dus benzine nog niet eens meegerekend voor die mr. )
Laatst bijgewerkt door khalid op 06-09-10 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:57

maar je hoort nou eens nooit: "we hebben een goede oogst gehad, het wordt goedkoper"
;)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:02

khalid schreef:
het is niet leuk inderdaad. maar hetzelfde geldt voor de muesli he, het gerst en tarwe ( de zakken gaan met euro's omhoog ) het gaat niet goed bij ons in de omtrek hoor. De man van 't hooi en stro vertelde ( omdat het 84 euro was voor pak hooi ) wat met 3 paarden in 3 weken op is he, dat hij aan heel de baal hooi 8 euro winst maakt. ( en dan komt hij 't nog aan huis brengen, dus benzine nog niet eens meegerekend voor die mr. )

wat voer jij je paarden dan wel niet?

grote ronde balen of pakken
betalen we hier 22.50-25.00 voor. ligt eraan bij wie we ze kopen.

we hebben er nu een 40 tal staan.

dus volgens mij kletst die man uit zijn nek!

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 12:58

grote hooibaal ( dus niet in plakken gebonden met stro-touwtjes. ) van meer dan 100 kilo. maar is in 3 weken op, 84 euro is echt te gek

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:03

nou ik heb ze hier toch genoeg zien binnen halen hoor maar ik voer geen hooi meer in de winter heb nu altijd kleine balen voordroog speciaal voor paarden van 30 kilo.daar betaal ik geloof ik 6euro voor en dan nog wat bezorg kosten en het voer komt ook van deze man af mooie prijzen moet ik zeggen heeft deze niks te duur en stro krijg ik bij een boer bij ons kleine pakjes aan 1euro dus ik zal niet klagen.volgens mij zeuren ze ieder jaar dat het slecht gaat maar is dat niet zo.

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:06

ik heb voor het hele jaar 100kg voordroog balen maar ik betaal net zo veel als vorig seizoen, stro gebruik ik niet heel veel maar ik heb ook daar niet meer voor betaald dan vorig seizoen..

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:40

ja, ik merk het ook. de prijs van de stalling is omhoog gegaan, omdat het hooi dus veel duurder is. het stro is nu ook op sommige plekken donkerbruin (bijna zwart/grijs) en daartussen is het dan geelachtig, bijna oranje. het ziet er wel anders uit, maar volgens mij is het niet slechter ofzo. (denk ik) Mijn pony eet wel het stro soms op, maar heeft daar geen last van. Een paard dat ook daar staat, is koliek gevoelig, en die eet het stro ook op, maar wordt daardoor niet ziek ofzo.

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:43

bij ons ook omhoog rollen kuilhooi zijn nu 35 euro en een pakje stro 3 euro!!!! en ik verwacht dat het nog duurder wordt. ook de kosten van het plastic voor kuil is omhoog gegaan daarbij de slechte oogst dit jaar......

uuuuuuhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:35

Hier trouwens 40 euro per ton meer :j

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:15

Het hooi is inderdaad schaars dit jaar, mijn paarden staan bij een boer, en die heeft andere jaaren veel meer..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:19

wat een prijzen...ik betaal 10 euro voor een ronde baal van 200 kilo,in frankrijk.

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 15:30

nou die mr. is geweest hoor. 1 groot pak hooi, 80 euro, eten ze 3 weken van!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:09

Jeutje, duur gebeuren allemaal. Hier ook geen hooi van het land gekomen helaas, dat voor het hooien bestemd was moest er eerder af vanwege aangekondigde regen en is nu als voordroog verpakt. Ook best. Die van mij krijgt voornamelijk graszaadhooi. Is dat eigenlijk ook duurder geworden? Wij hebben iig voorlopig nog 3,5 van die mega balen liggen, komen we wel een eindje mee hoop ik.

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-10 09:03

dat dure pak hooi van 82 euro, was ook nog eens 'n slecht pak. Veel stengels en rotzooi ertussen. Was echt niet leuk, kon het niet eens oppakken, want er zaten ook allemaal prikkels in. Leuk als je paarden dat te eten krijgen! Heb dat duur pak gewoon als stalbedekking maar gebruikt, maar bij die mr. ga ik toch niet meer om hooi. :(

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie