En dan gebeurt er iets wat je nooit mee wil maken...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElanII

Berichten: 1253
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:34

Ik heb het zelf ook meegemaakt met mijn eerste paard, was overigens wel nalatigheid van de staleigenaar; hij haalde de paarden binnen, omdat ze zo op en neer aan het rennen waren (want ocharme zijn weiland). De reden van het op en neer rennen was, dat mijn paard in de sloot lag.
Gelukkig heeft hij het ook op het nippertje gered. Hij miste mijn paard geeneens (stal bestaat niet meer gelukkig).
Ik weet dus hoe jij je nu voelt en ik wil je heel veel sterkte wensen. Gelukkig dat je paardje zo'n doorzetter is. Verwen haar maar goed en zet haar in een dikke laag stro, als ze op stal staat.
Ze moet wel bewegen inderdaad, want ze gaat echt spierpijn krijgen anders...

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:36

Je wordt meteen 20 jaar ouder he, als je je paard zo vind. Zo heb ik ook mijn paard een keer gevonden, die was 'kwijt' en lag naar later bleek ook in de sloot. Zij is een nacht op stal gezet en 's ochtends weer buiten gezet. Jes is geen stalpaard dus die brak de hele boel af. Daarnaast was het voor haar juist goed om weer in haar groep in de wei te staan en te kunnen bewegen. Ook tegen het stijf worden.

Haar zoon heeft ook wat met sloten, maar dan op een wat andere manier ;)

Hopen dat ze snel weer helemaal topfit is en voorlopig bij sloten uit de buurt blijft! :)

Delaja

Berichten: 3553
Geregistreerd: 10-04-08

Re: En dan gebeurt er iets wat je nooit mee wil maken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 16:56

Nogmaals bedankt voor alle lieve woorden!
Net weer geweest en lekker gewassen, ze gedroeg zich precies als normaal de de stijve benen die ik vanmorgen zag met hoeven uitkrabben was nu ook niks meer van te bekennen. Lekker in de zon drooggestapt en daarna weer in de wei bij de rest. Er is nu al niks meer te zien, lichamelijk niet en aan haar gedrag ook niet dus ik ben echt super blij!
Stal ligt heel veel stro in voor vannacht en ik ga direct na het eten nog een keer om haar binnen te zetten als de eigenaar het dan nog niet heeft gedaan. Morgen nog alleen even losgooien en kijken hoe ze loopt in draf en galop en als dat goed gaat dinsdag er weer op.
@Berdien: je raakt inderdaad een paar jaar van je leven kwijt, wat een schok is het om zoiets mee te maken...

Krips

Berichten: 2951
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Randstad

Re: En dan gebeurt er iets wat je nooit mee wil maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:11

Hee, als je hulp ergens mee nodig hebt, zoals binnen zetten ofzo dan moet je maar even een gilletje geven. Voor mij is het natuurlijk helemaal geen werk :)

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: En dan gebeurt er iets wat je nooit mee wil maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:15

jeetje wat een nachtmerrie..
altijd belangrijke om goede omheiningen bij slootkanten te hebben.. waar ze niet overheen, onderdoor of doorheen kunnen.

hopelijk gaat het goed met dr en knapt ze snel op :)

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: En dan gebeurt er iets wat je nooit mee wil maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:18

Ah arme schat.. Gelukkig is ze er goed vanaf gekomen!

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:18

Hey bah dat moet een hele grote schrik zijn geweest! Gelukkig is alles goed gekomen. En natuurlijk zal het paard wel her en der spierpijn en wat stijf zijn. Maar dat is ook niet meer dan logisch.

Delaja

Berichten: 3553
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 17:23

Jolliegirl schreef:
jeetje wat een nachtmerrie..
altijd belangrijke om goede omheiningen bij slootkanten te hebben.. waar ze niet overheen, onderdoor of doorheen kunnen.


Makkelijker gezegd dan gedaan. Het is eigenlijk een oud boeren bedrijf wat nu omgedoopt is tot pension stal en alle paarden drinken normaal ook uit de sloot. Ik ben degene die de badkuip altijd bijvult en ik heb een speciekuip extra neergezet zodat er altijd water is maar de paarden die daar al lang staan drinken gewoon nog uit de sloot, het zou voor hun niet eerlijk zijn om de sloten af te zetten.

Ik ga er ook vanuit dat dit een eenmalig iets is, het is hiervoor een hele lange tijd wél goed gegaan dus nu moet het ook weer gewoon goed gaan. Al denk ik eerlijk gezegd dat ze nu wel afstand houdt van de sloot :+

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: En dan gebeurt er iets wat je nooit mee wil maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:50

Van de andere kant kun je misschien wel blij zijn dat er géén omheining/draad stond!
Stel het paard is erin gejaagd,en dan in de draad komen en vervolgend het water in!Oef moet er niet aan denken.

Ik denk dat het arme dier gewoon ongelukkig is uitgegleden en zo het water is ingerold/gegleden.

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: En dan gebeurt er iets wat je nooit mee wil maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:12

Mijn paard is dwars door het draad gegaan, het gras aan de slootkant was té verleidelijk. Ze heeft er wel van geleerd, ze komt nou absoluut niet meer in de buurt van het draad.
Als ze willen.. het is 600 kilo wil, die gaan door elke omheining heen als ze dat willen.

Fijn dat het zo goed met haar gaat!!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: En dan gebeurt er iets wat je nooit mee wil maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:31

he wat erg zeg! gelkkig knapt je paardje al weer op!! komt allemaal goed met um denk ik :D

Berdien, hahaha wat een geweldige foto :')

Geeske_

Berichten: 1060
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:48

wow wat heftig! wel fijn dat ze er goed vanaf is gekomen!!!

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:07

Delaja schreef:
Jolliegirl schreef:
jeetje wat een nachtmerrie..
altijd belangrijke om goede omheiningen bij slootkanten te hebben.. waar ze niet overheen, onderdoor of doorheen kunnen.


Makkelijker gezegd dan gedaan. Het is eigenlijk een oud boeren bedrijf wat nu omgedoopt is tot pension stal en alle paarden drinken normaal ook uit de sloot. Ik ben degene die de badkuip altijd bijvult en ik heb een speciekuip extra neergezet zodat er altijd water is maar de paarden die daar al lang staan drinken gewoon nog uit de sloot, het zou voor hun niet eerlijk zijn om de sloten af te zetten.

Ik ga er ook vanuit dat dit een eenmalig iets is, het is hiervoor een hele lange tijd wél goed gegaan dus nu moet het ook weer gewoon goed gaan. Al denk ik eerlijk gezegd dat ze nu wel afstand houdt van de sloot :+


Ik zeg ook niet dat jij verkeerd bent ;) begrijp me niet verkeerd :)