Vandaag een kippenvel-gevoel gehad!
Ik heb bijna 4 jaar bij lieve mensen Friese paarden verzorgd, maar helaas werd de eigenaar ernstig ziek en zijn bijna alle paarden verkocht... De eigenaar fokte ook met deze merries en 1 daarvan was Truus. Heb Truus als veulen af aan meegemaakt en haar zien op groeien als een super mooi paard! De eigenaar had hoge verwachtingen van dit paard en was helemaal trots op haar!. Ondanks zijn ziekte heeft hij haar in mei naar een trainingsstal gebracht en is ze zadelmak gemaakt en kan ze voor de kar lopen. Helaas is de eigenaar kort geleden overleden...
Nu belde zijn vrouw me vanavond dat Truus definitief kroon is geworden!! Hoe gaaf is dat!!! Werd, en nu weer, er emotioneel van!
De IBOP gehouden op 2 september jl. gehouden bij WB-stables in Wergea heeft een viertal paarden opgeleverd met 80 punten of meer. De hoogste score was er voor de nu definitieve Kroonmerrie Truus van het Houkumhuis van de familie P. uit R. De Tsjalke 397-dochter revancheerde zich in een menproef met maar liefst 87 punten prima van een eerder dit jaar gelopen rijproef.
Alsof ze wist dat ze haar best moest doen...
Ze is nu wel verkocht en ze gaat haar carriere verder maken op Demro Stables.

Ik moest dit even met jullie delen