Afgelopen zondag hebben Veer en ik ons parcoursdebuut gemaakt. Ik rij bijna 3 jaar op deze merrie, maar voornamelijk dressuurmatig. We hebben wel enkele keren springles gehad en een keer gesprongen met het kerstspringen op de lokale manege, maar ondertussen zijn we een klein stapje verder.
Vroeger sprong ik alles wat los en vast zat, maar ben heel erg bang geworden. Na een aantal lessen bij Nelis@bokt is dat al iets minder geworden. Ruim 1.5 jaar geleden hebben we enkele privélessen gehad en dat heeft z'n vruchten afgeworpen.
In juli van dit jaar zijn we (na 1.5 jaar) weer voor het eerst gesprongen en merkte ik dat ik echt over mijn angst heen ben. Zodoende hebben we afgelopen weekend, na 4 lessen een parcoursje gesprongen en dat ging ontzettend goed

Veer is springgefokt, maar in het dagelijks leven zijn we in de dressuurbak/ring te vinden. Vorig jaar oktober zouden we Z1 gaan starten, maar door een blessure is dat niet gelukt. Nu staat ons debuut voor 12 september, een jaar later dus gepland.
Maar ondertussen zijn we dus ook wat aan het springen.
Genoeg gekletst, hier de foto's!
Hindernis 1

Hindernis 4

Hindernis 5b

Hindernis 8

En zo zien er in de dressuurring uit