Gistere lag ik lag ik op de bank een film te kijken toen rond 4e de telefoon ging. 'Dyanne Joris is niet goed. Heb hem op stal gezet, hij heeft zijn haver opgegeten maar is daarna gaan rollen.' Binnen 10 minuten was ik op stal en ondertussen papa gebeld.
Op stal aangekomen was mijn staleigenaresse al met hem aan het stappen en heb ik hem eigenlijk direct overgenomen. Zijn gaan stappen en in één keer ging hij door zijn achterbenen. Zijn gelijk in de bak gaan stappen, mocht ie omvallen...
Ik heb met hem gelopen en iemand heeft er met een zweep achterna moeten lopen om hem overeind te houden. Natuurlijk was ie het daar niet mee eens en heeft ie nog even naar die persoon getrapt

Half 5/kwart voor 5 was de DA er. Hij wou Joris de zwaarste pijnstilling geven en daarna nog een flinke dosis spierverslappers. Dit alles zou 6 uur werken dus rond elf uur moest het over zijn

Arme Joris

DA ging weer weg en ik ben naar huis gegaan om wat te eten en vervolgens over hem te waken tot elf uur. Rond 9 uur begon Joris weer te draaien, van zijn linkerbeen op zijn rechterbeen te wiebelen en te schuuren. Ben naar de staleigenaar gelopen en hebben hem samen even los gezet. Joris deed niks, alleen suf voor zich uit kijken.. Even overleg gehad en papa gebeld die er na een klein uurtje was. Samen met de DA gebeld en die is toen nog een keer gekomen. Weer het hele rataplan. Bij het opvoelen voeldde de DA echter een hele grote verstopping! Maar hij kon niet zeggen wat het is/was. Ze hebben via zoon neusslang van dat laxeermiddel erin gedaan en met een beetje geluk was die over een dag weer goed!
Wat een geluk, geen Utrecht! De auto stond namelijk al klaar..
Vanacht om 10 voor half 2 een sms: 'Het gaat goed met hem.'
Vanmorgen rond half 7: 'Dyan, hij word weer onrustig, kom maar rond half 8 dan kijken we even verder.'
Ben er net heen geweest samen met papa en hij keek heel vrolijk, maar absoluut niet zichzelf.. Na een kwartier ben ik weer gaan kijken en was die weer wat onrustiger.
Dierenarts heeft duidelijk aangegeven dat de kans groot is dat hij vandaag nog een keer moet komen, maar stel dat die dunnendarm toch nog niet helemaal lekker ligt?
Joris is er dus absoluut nog niet door! De laatste pijnstilling is nu aan het uitwerken, dus het is afwachtten.
Duimen jullie mee dat mijn ventje er weer helemaal boven op komt? En dat de trailer lekker op zijn plek mag blijven staan?

Kom op ventje, je kan het!