Dit is mijn paard Sjouke. Sjouke is een ruin van 1.70 hoog en is sinds juni dit jaar onder het zadel. Ik heb hem zelf ingereden.
We hebben het lange tijd rustig aan gedaan maar we gaan nu langzamerhand naar het wat zwaardere werk toe. Ik rijd Sjouke nog maar drie keer in de week, waarnaast ik longeer en een buitenrit maak met hem. Uiteraard ook een dagje vrij. Dit bevalt ons nu nog prima! Heb geen haast en Sjouke is nog erg zwak bespierd.
Vandaag zijn er foto's van ons gemaakt in de bak die ik voor het eerst durf te plaatsen. We zijn er nog lang niet maar ben erg blij met de vooruitgang, Sjouk heeft het mij niet makkelijk gemaakt aan het begin.
Het liefst zou ik hem nog wat langer en lager zien, hier zijn we mee bezig. Sjouk is een paard met veel looplust, hij wil wel, maar is nog erg zwak bespierd dus raakt snel uit balans en struikelt nog veel door zijn achterbenen. Met veel tijd komt dit wel goed, ik heb er absoluut geen haast mee.
Uiteraard zijn opbouwende tips altijd welkom! Mijn stoelzit en pianohanden zijn bekend, ook moet ik op mijn kont zitten in de galop, maar die is zo massaal dat die nog even niet te zitten valt. Om zijn rug te ontlasten probeer ik iets in verlichte zit te zitten. Mijn stoelzit vind ik op dit moment niet het ergste probleem, zie liever mijn paard ontspannen over de rug lopen dan dat ik met mijn benen ga zitten klooien

Dus, hier de foto's! Wees wel een beetje lief voor ons, we doen ons best..

Dat waren ze! Brand los!