Sylvana B-springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelkous

Sylvana B-springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 22:43

Zondag weer tornooi gehad, en vriendinnen zijn zo lief geweest om nog eens foto's te maken, dus bij deze eindelijk nog eens wat leuke foto's van op tornooi met mijn paardje !!

Na een jaar heel weinig gereden te hebben (afstudeerjaar, Erasmus-uitwisseling, strenge winter en enkel een buitenpiste beschikbaar, vakantiewerk,...) zijn we sinds kort terug iets vaker aan het trainen (gelukkig, was echt nodig) Maar meer dan 2 à 3 keer per week is het helaas nog niet. Maar hopelijk vanaf september weer wel ! Ondanks dat, maken we mooie vorderingen volgens mij, zo voelt het toch ;)
Springen zijn we al 3 weken op rij foutloos in de B en de dressuur-resultaten (B2) zijn ook zeker niet verkeerd ! (3e, 8e, 9e,...) Dus ik ben hééééél tevreden !! :j

Sylvana is een milleniumpaardje, dus sinds juni 10 jaartjes jong. Het is een SBS-merrie, springgefokt (Churchill x A Lucky One) Ze is nooit veel op wedstrijden uitgebracht wegens geen vervoer. Maar sinds een kleine 2 jaar had ik genoeg gewerkt en gespaard om een kleine paardenvrachtwagen te kopen, dus nu gaan we weleens vaker op tornooi ! :D
Vorig jaar heb ik niet veel gesprongen, maar zijn we op 4 tornooien van de B1 naar de B2 dressuur over gemogen. Dit jaar zijn we terug fanatiek aan het springen en het lukt best goed !! (Laatste 3 keer waren foutloos, dus hopelijk is dit het begin van een goed seizoen ;) )

Maar nu, foto-tijd !!! :+

Deze zijn van dressuur vorige week zondag.

Jammer genoeg enkel van het losrijden, want m'n fotograaf heeft voor mij gelezen ;)
Afbeelding

:+:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

Afbeelding

Even serieus kijken :o (Hoezo, stress? :+ )
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OWSHRABJ.jpg

En dan nu de springfoto's van deze zondag

Losrijden
Afbeelding

Kruisje :)
Afbeelding

Oxertje (met aan beide kanten van de sprong een 'personal coach' :') )
Afbeelding

Afbeelding

De piste binnenrijden.. Stress-moment bij uitstek :o
Afbeelding

Hindernis 1
Afbeelding

Hindernis 3
Afbeelding

Hindernis 9
Afbeelding

Hindernis 6
:+:
Afbeelding

Ik ben benieuwd :)
Een fijne reactie vinden we altijd leuk natuurlijk ;)

(De grootste dingen die mij opvielen zijn: mijn handen moet ik vaak meer dragen en rechtop houden, meer voor me uit kijken en soms geef ik teveel mee boven de sprong ;) )

Anoniem

Re: Sylvana B-springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 06:55

Je mag je teugels zeker 10 cm korter nemen, vooral bij het springen. Verder moet je echt bewust worden van je houding, dus ga de verlichte zit oefenen thuis.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 08:52

Joolien schreef:
Verder moet je echt bewust worden van je houding, dus ga de verlichte zit oefenen thuis.

Wat bedoel je hier precies mee? :o (Ik begrijp wel 'verlichte zit oefenen' uiteraard, maar ik begrijp je 'redenering' of aanleiding niet echt?)

TheFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:57

Joolien schreef:
Je mag je teugels zeker 10 cm korter nemen, vooral bij het springen. Verder moet je echt bewust worden van je houding, dus ga de verlichte zit oefenen thuis.

Ben ik het mee eens.
Je moet ook vooruit blijven kijken. Ookal spring je een kruisje op het losrijterrein altijd naar voor kijken. Hiervan zal je houding ook al iets verbeteren.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:20

Mooie foto's! Het was een fijne wedstrijd zo te zien :D.
Probeer idd voor je te kijken bij het springen :j!
Je benen blijven wel mooi op zijn plaats boven de sprong!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:29

BlanCarla schreef:
Joolien schreef:
Verder moet je echt bewust worden van je houding, dus ga de verlichte zit oefenen thuis.

Wat bedoel je hier precies mee? :o (Ik begrijp wel 'verlichte zit oefenen' uiteraard, maar ik begrijp je 'redenering' of aanleiding niet echt?)

Sorry, even iets uitgebreider :+
Je gaat wel mee naar voren met je bovenlichaam maar ik heb niet het idee dat je je bewust bent van je houding op dat moment. Je steeds je handen ontzettend af en gaat niet altijd even goed mee, of soms te ver naar voren. Probeer eens thuis lekker in galop verlichte zit aan te nemen. En dat eens 5 min volhouden. Verder in-uitjes springen.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 21:33

Dat zijn goede tips :) Want dat doe ik idd veel. Daar leer je nu eenmaal heel veel van vind ik !
Verder let ik tijdens het parcours op wedstrijd voorlopig voornamelijk op mijn tempo en probeer ik zo goed mogelijk mee te geven met mijn paard zodat ik haar zeker niet stoor in de mond of in haar bewegingen. Soms 'gooi' ik mij iets te enthousiast naar voren, klopt. :j (Is gekomen doordat ik dat een tijdje moest doen in de les van m'n lesgever, maar nu moet dat niet meer, maar soms zit dat er nog wat in :o )
Maar ik ga er zeker en vast nog verder hard aan werken :j

Helene: Bedankt voor het compliment! :)
Ik merk alleen dat ik soms mijn linkervoet iets meer naar binnen moet laten wijzen.. :o

AmberHeijmanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:18

Leuk paard! :+:
Ziet er al erg netjes uit.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 22:05

Ambrasoft schreef:
Leuk paard! :+:
Ziet er al erg netjes uit.

Dank je :)