Flavio en Dari weer eens en nieuweling Mabrouk![berbers]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zitouna

Flavio en Dari weer eens en nieuweling Mabrouk![berbers]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 08:34

Hoi allemaal!
Het is alweer bijna een jaar geleden dat mijn paardjes een eigen topic kregen. Toen we deze week een vriend van mijn man, een fotograaf met erg goede camera op bezoek kregen wilde ik daar dus wel even van profiteren ;)
Flavio en Dari(us) zijn al vaker op bokt geweest, maar sinds een paar maanden hebben we een nieuw kleintje erbij: Mabrouk. Het arme ding vonden we bij een kennis in een donkere schuur tot aan zijn koten in de poep, erg mager en vol met wormen. Nu worden paarden hier wel vaker op voor Nederland onaanvaardbare wijze gehouden en als Nederlander kan je natuurlijk niet alle paarden kopen die er zielig uitzien... Maar dit kleine ding, hij deed me echt wat.. Daarbij zag hij er ondanks zijn erbarmelijke staat leuk uit, hij is mooi gebouwd en hij is pas 2 jaar dus we hopen dat met goede zorgen hij zich alsnog kan ontwikkelen tot een leuk paardje. Mabrouk is het valkje, Dari het zwartje en Flavio de zweetvos. Het zijn allen Berber hengsten.

Eerst even aftasten..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan.. Gaan met die banaan!
Afbeelding
Afbeelding

Kom jij eens hier.. Nee kwil niet!
Afbeelding

Dari
Afbeelding
Afbeelding

Flavio, die het niet zo heeft op vreemde mannen met klikdingen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:03

Leuk om je mannen weer eens te zien!
Heerlijk zo'n grote bak waar ze lekker los kunnen rennen.

Xantha

Re: Flavio en Dari weer eens en nieuweling Mabrouk![berbers]

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:11

Mooie pics!!
Vind die speelfoto's altijd zo leuk.
Darius begint al een echt paard te worden zeg.
En Mabrouk, als ik hem zo zie kan ik me voorstellen dat je hem graag wilde helpen.
Wat een knapperd zeg!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:54

Leuke foto's Martine!
Blijft de fotograaf nog wat langer?

Wat heerlijk dat de paarden zo met elkaar kunnen rennen!

Grappig nu zijn er ineens 6 hengsten itp op bokt!

Manderyntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:58

Wat een heerlijke paarden
en mabrouk is zeker een leuke zeg!

succes met hem
en wat een heerlijke omgeving daar! <3

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:08

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst..
Mabrouk is echt een lekker ding, en WAUW ik wou dat ik dat mijn paardjes zo had staan.. Hekje over en je bent bij het strand... <3 <3 geweldig wonen daar of niet soms?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 11:24

Dank jullie allemaa! Ja Mabrouk is een echt schatje. Heeeel relaxt, erg voorzichtig en superlief. Dari is meer een dondersteen, wat heter in zijn hoofd en nogal brutaal. Flavio is ook een relaxte, maar wel een echte hengst, helaas kan hij niet goed samen met de anderen want hij probeert alles gelijk te dekken..
Debby ja hij begint nu echt op een paard te lijken he, ik geloof dat hij momenteel weer in een groeispurt zit, hi is al groter dan veel van de volwassen paarden :)
Saida ja mooie bak is het he, erg groot ook, fijn voor de kleintjes..
Hihi berberpromotie op bokt he Wenda! Onze vriend de fotograaf is helaas weer vertrokken..
Nicoletje dank je! Helaas woon ik daar zelf niet, wat een uitzicht he! Ze staan momenteel nog in pension bij vrienden van ons maar volgende week komen ze bij ons thuis te staan, wij wonen iets meer in het binnenland maar nog dicht bij het strand dus ook fijn!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:26

Die foto van Mabrouk en Dari is echt super zeg, zo in galop! Kan zo op ansichtkaart! En in Flavio herken ik zo veel van Sam. Wees maar heel zuinig op hem.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:29

Geweldige foto's! Je kunt hun karakters al aan hun uitstraling zien. Mooie dieren.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:05

Gave foto's weer zeg! Mabrouk ziet er al goed uit hoor, mooie glans er op al. Die 'race' foto is gaaf! Mooi stel mannen heb je Lakshmi.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 12:14

Dank jullie dames! Het is inderdaad apart, je ziet het karakter er inderdaad aan af.. Flavio is nogal een eenpersoonspaard, heeft mij ook een poos geduurd zijn vertrouwen te winnen, en mensen waar hij geen boodschap aan heeft die mogen hem of wat te eten geven of oprotten ;) Broekie begint inderdaad al lekker te glimmen, er zit nog wel wat babydons op en hij is nog wat aan de magere kant maar ik denk dat hij toch wel mooi zal uitgroeien. Hier was hij net bij ons, een paar maanden terug:
Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:19

Goh wat is Mabrouk veranderd zeg :wow: Tszjee die is opgeknapt :9 . Hij is mega knap! De andere trouwens ook, flaaf blijft leuk en Dari wordt al een hele vent.. :D Prachtige foto's met een super mooie achtergrond, alleen dat is al leuk ook 8-)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:40

Mabrouk is echt gaaf!! Wat issie opgeknapt zeg, echt een prachtig beestje :+: Flaav en Darius zien er ook geweldig uit, meerrr foto's, je plaatst echt te weinig van ze ;)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:48

Het zijn echt prachtige paarden zeg!!
Gave foto's, alleen jammer dat je ze bij mijnalbum hebt upgeload, daardoor is de kwailiteit wat achteruit gegaan (tip, met photobucket heb je hier geen last van).

Mabrouk is echt een droompaardje!! Fijn dat ze zo'n goed huisje bij jou kunnen vinden, al lijkt het me wel echt moeilijk om al dat paardenleed in jou land te zien. Waarschijnlijk wil je ze allemaal mee naar huis nemen :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:49

Wat een heerlijke foto's :D.

Wat is Mabrouk al opgeknapt zeg :D Echt super :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:25

Wat een leuke foto's weer! Mabrouk ziet er inderdaad al een heel stuk beter uit! Hij is nu duidelijk in goede handen ;).

Misschien moet ik tunesie ook maar eens bezoeken om daar paarden op de foto te zetten :P.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:36

Esther: Gaan we samen! ;) Wil ik ook wel, maar Frank ziet het vliegen erheen al niet zitten. Zelfs zuid-Spanje vindt hij al te ver... :P

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 17:04

Hihi bedankt allemaal!! Broekie wordt nog eens een echte vent! Ben ook al wel erg blij met hoe hij vooruit is gegaan deze paar maanden :) zal idd proberen wat vaker foto's te plaatsen weer! Ach als ze zo thuis staan wordt het allemaal weer wat makkelijker. Hoewel dan geen zee achtergrond meer :P
Jasmijn bedankt voor de tip! Zit nog maar net op mijnalbum, had eerst altijd flickr maar die is nu geblokkeerd hier in het land :( het blijft inderdaad moeilijk om sommige paardjes te zien maar er zijn gelukkig ook veel mensen die goed voor hun dieren zorgen, tja en wat je zegt je kan niet alle paardjes redden..

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:07

Mooie foto's :D !!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 17:10

Dank je!

Oh en.. buiten het hoogseizoen kan je best goedkoop hierheen reizen dus voor wie Djerba eens wil bezoeken en er een leuke paard/strandvakantie van wil maken zijn de maanden september, oktober, november, maart, april en mei ideaal :)

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:39

Leuk stel bij elkaar, wat een knapperds Martine!
Ik denk dat Mabrouk wel een heel mooie showbink gaat worden zo te zien (issie zo eigenlijk ook al :D ), al doen de andere 2 ook zeker niet onder!!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 17:59

Dank je Aline! Ja het wordt echt een leukerdje, hij moet wel nog flink groeien hoor, het is nog wel een smal ding. Hij heeft dan ook altijd aangebonden gestaan en nooit eens lekker rondgerend voor hij bij ons kwam. Hadden jullie trouwens niet een van jullie merries door Heclair laten dekken? Hoe is het daarmee afgelopen?

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:58

Nou, dan heeft hij het paradijsje bij jullie wel gevonden! Dat groeien komt vanzelf wel goed gelukkig.
Ja klopt, we hadden inderdaad een merrie van hem drachtig. Maar dat is helaas niet goed afgelopen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:35

Was een goed idee om de paarden op de foto te laten zetten! Ze zijn mooi geworden. Darius is al echt een stoere man aan het worden! Hij is gaaf!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:19

super foto's van je kanjers mag je terrecht trots op zijn :D