haflinger karlijn dressuren lange manne^^

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zosja24

haflinger karlijn dressuren lange manne^^

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 00:00

ik rij voor macholoverrr haar haflinger even bij
omdat zei geen klik heeft met der en karlijn wegens die reden verkoopt tot die tijd rij ik soms op der
vandaag was de 2e keer rijden op de maar het ging naar mijn gevoel goed
mijn houding is hier anders omdat ik nu zit op een boomloos zadel en
het haflingertje waar ik op zit is wat breder dan mijn eigenpaard :o
vandaag was het dus puur even elkaar goed leren kennen

even over hoe het rijden ging
karlijn is een supper lieve haflinger maar wel met een echt koudbloed karakter
je hoeft niet veel aantesporen in de draf dan loopt ze een beetje onder je weg hier wil ik graag ook wat tips over
ik ben het paard niet gewent nouja de bouw om ineens op een wat andere soort paard dan mijn eigen kwpn
en het zadel schoof maar die krijg je niet straker de eigenaar was erbij ik mag ook de foto´s plaatsen om tips te vragen

ik reed niet met cap dat in mijn eigen keus dus het liefst geen comentaar daarover

nou genoeg gepraat hier is ze dan :P
lagen naar het vogeltje uh hu wat ben bezig te druk
Afbeelding
niet lief mijn piano handen!!
Afbeelding
hakken uitdrukken handenrechtop
Afbeelding
even tussendoor <3
Afbeelding
drafje benen niet te ver naar voren kan er nog mee door
Afbeelding
en dan de laatste
Afbeelding

morgen ben ik iets intensiver van plan maar het is merendeels constant zelfde tempo blijven

Anoniem

Re: haflinger karlijn dressuren lange manne^^

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:19

Bij Haw krijg je meer tips.
ik zou je beugels wat langer maken en je handen iets hoger houden. voor de rest heb je maar 3 foto's waar op je rijd. waarvan er een scheef is en nog al lastig te bekijken, eentje is vaag.

en dan bij de scherpe foto. kom je scheef aan lopen, en heb ik geen idee wat je daar voor een figuur/oevening aan het doen bent. haha

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 10:24

nou ik heb uitgelegt dat de haflinger
onder me weg loopt als ik iets me benen aanknijp zegmaar
wat moet ik doen ik had nu een idee met voltes maar later doet ze het zo weer XD maar na een paard keer voltes word ze rustiger maar het blijft erin
moet ik hier dan mee doorgaan zodat ze het acepteerd??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:27

je been hoort gewoon lang je aar te kunnen liggen. het is goed dat ze reageert op kuit. voltes slagenvlotes gebroken lijnen, viguren rijden op je zit en je been kunnen er bij helpen dat ze niet meer 'bang' voor het been is.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 10:30

owkey maar de pony moet ook veel rechtgesteld worden wegens balanszoeken heeft het gedeeltelijk mee te maken een recht stuk is moeilijk voor haar om in een constante tempo te doen tip??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:33

beugels ietsje langer en iets meer op je zit gaan rijden (ik weet niet of je dat nu al doet kan ik niet afleiden van de foto's)
met je zit kun je dan ook het tempo goed controleren. blijf niet altijd maar over die eeuwige hoefslag lopen goed afwisselen..

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:37

Zou voor je eigen zithouding je beugels wat langer doen, ga je ook minder knijpen om je zit te corrigeren. En minder knijpen is waarschijnlijk ook minder voorwaarts.
Veelal heeft balans ook te maken met de sterkte van de achterhand, deze krijg je sterker door veel (slange)voltes te rijden, voltes openen en sluiten en gebroken lijnen. Zo kan je ongemerkt ook meer controle over het tempo krijgen en komt de rest heus vanzelf goed. Maak het werk leuk ook voor je haf, dus rijd inderdaad niet alleen maar rechte lijnen en ga zeker niet teveel op het tempo letten. En ik zou zeggen liever een te actieve haf dan een slome.
Succes ermee!

Nadia_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:21

justmenatas schreef:
Zou voor je eigen zithouding je beugels wat langer doen, ga je ook minder knijpen om je zit te corrigeren. En minder knijpen is waarschijnlijk ook minder voorwaarts.
Veelal heeft balans ook te maken met de sterkte van de achterhand, deze krijg je sterker door veel (slange)voltes te rijden, voltes openen en sluiten en gebroken lijnen. Zo kan je ongemerkt ook meer controle over het tempo krijgen en komt de rest heus vanzelf goed. Maak het werk leuk ook voor je haf, dus rijd inderdaad niet alleen maar rechte lijnen en ga zeker niet teveel op het tempo letten. En ik zou zeggen liever een te actieve haf dan een slome.
Succes ermee!

Ik sluit me hier helemaal bij aan :D
Als ik het zo bekijk kruipen je benen in stap nogal ver naar voren een je voeten juist omhoog