Vandaag hebben Zazou en ik weer eens een wedstrijdje gereden. De laatste keer was alweer even geleden, aangezien Zazou koliek heeft gehad.
2 maanden terug stond ze in Utrecht en heb ik me echt wel even zorgen gemaakt. Daarna heb ik haar heel rustig weer opgepakt. Twee weekjes terug waren het nog vooral lekker ontspannen lang en lage rondjes en de afgelopen week hebben we spelenderwijs weer eens wat oefeningen meegepakt. Voor vandaag hadden we ons als doel gesteld een ontspannen rondje te rijden. Zazou heeft snel last van spanning waardoor dan de hele proef in het water valt, vooral omdat ze na het aangroeten niet meer richting juryhokje durft. Kortom we gingen voor ontspanning... en kregen uiteindelijk meer.
Tijdens de eerste proef was het weer ouderwets spannend. Met moeite gingen we de baan binnen en tijdens het aangroeten ging de kop erop en bij been om voorwaarts te gaan ging ze omhoog en wilde ze er tussenuit knijpen... Na een discussie en rustig door blijven vragen en nog wat meer verzet ging ze toch een soort van richting C. De proef heb ik wel gewoon helemaal door de hoeken kunnen rijden, maar wel met wat spanning. Toch was ik daar al blij mee, want ze bleef wel lopen. In de tweede proef was de spanning stukken minder, ging ze voor het eerst keurig voorwaarts na het groeten en hadden we hele fijne stukken. Er kan nog heeeeel veel beter, maar dat houdt het ook leuk.
Uiteindelijk zijn we beloond met een 4e plaats met 177 punten (met een paar 3en nog best netjes) en een 1e plaats met 186 punten. Kortom we zijn van ver gekomen en was al zooo blij met hoe het gegaan was, dat ik met een winspuntje en een 1e plaats helemaaaaaal gelukkig ben.
Foto's zijn allemaal tijdens de proef gemaakt, losrijden was binnen dus dat ging niet zo goed met de foto's
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.