Ook bij ons is het zover, we krijgen een eigen paard. Een droom waarvan we dachten dat het altijd een droom zou blijven maar toch werkelijkheid blijkt te worden. Mijn ouders zijn laatst mee geweest naar mijn bijrijpaard, hebben toen ook de eigenaar ontmoet en toen ik aan het rijden was, stonden hun gezellig te kletsen. Eenmaal thuis aangekomen zei mijn pa dat het mischien wel leuk was om in de toekomst een eigen paard aan te schaffen.
Het plan was om dit pas over 1 á 2 jaar te doen, daarvoor zou ik blijven rijden op mijn bijrijpaard en mijn zusje op de manege. Mijn moeder is ook paardengek maar is al een tijdje gestopt (door gezinsuitbreiding toendertijd) en heeft het eigenlijk niet meer opgepakt, tussendoor nog 1 of 2 keer gereden maar verder ook niet. En ook zij zou het weer willen oppakken als we een eigen paard zouden krijgen, en zich er weer actief mee bezighouden. Het word dus een echt gezinspaard voor voornamelijk mij, mijn zusje en mijn moeder. Daarnaast vinden mijn broertje en mijn vader paarden ook wel leuk, maar meer om een keer te komen kijken enz.
Ookal was het plan om pas serieus naar een paard te gaan kijken over 1 á 2 jaar, mijn zusje en ik hadden meteen de computer opgestart en zaten vervolgens elke avond te googelen naar paarden. Mijn vader zei dat we maar eens moesten gaan kijken naar stalling, en wat dat allemaal koste. Dat deden wij, we hebben advertentie's op internet gezet en zijn het dorp rond geweest op de fiets. Op een avond was het van: als hij geschikt lijkt, doe maar een bod van €....,-
Dit hebben we gedaan, en bij de eerste mevrouw die we belden werd het bod niet geaccepteerd. Toen gingen we verder bellen, de tweede die we op het oog hadden was onder voorbehoud al verkocht (wat we erg jammer vonden) en de derde accepteerde het bod wel.

Alleen we denken dat dit paard niet aan onze eisen voldoet, hij is wel 100% verkeersmak (aan de hand), acht jaar, lief in de omgang en geschikt voor beginners, maar toen kwamen de minpunten naar voren, los had hij al gesprongen, onder het zadel nog niet, ook was hij onder het zadel nog niet naar buiten geweest, hij beheerst de galop nog niet en staat al iets van 8 maanden stil.
Eerst hadden we zoiets van: we gaan gewoon kijken en zien het dan wel, maar de twijfel slaat ons toch toe. We denken niet dat dit hem word, we moeten het rijden dan helemaal weer oppakken aangezien hij dus een conditie heeft van 0,0, en ook de galop en het springen moet helemaal opnieuw geoefend worden. Vanavond gaan we kijken, maar ook daar is weer een nadeel, ze heeft alleen een weiland tot haar beschikking en er moet dus in het weiland gereden worden. Hij word verkocht incl. alle toebehorenen.
Ik heb dit topic geopend zodat mensen ons zouden kunnen helpen met advies en tips, het word ons eerste paard, dus brand los!
Alvast bedankt voor alle reacties,
Kelly