Vandaag was een schitterende dag voor Alison, Bastet & mezelf! Want na zo'n 2 jaar rust, werd er vandaag eindelijk weer eens met mijn knap paardje gereden! De reden dat er 2 jaar niet mee gereden werd is eigenlijk vrij eenvoudig: ik ging studeren in een andere stad en had dus gewoonweg geen tijd meer. Geen nood, ze staat lekker 24/7 in de weide, dus aan beweging geen gebrek.
Het begon echter weer enorm te kriebelen om te rijden, maar omdat ik zelf niet zo'n dappere ruiter ben ( en het dus niet zag zitten om de eerste stap te zetten ) bood Alison aan om er voor het eerst nog eens op te kruipen. Alison, heel erg bedankt!
Tips zijn zeker welkom, maar hou er dus aub rekening mee dat dit paardje 2 jaar heeft stilgestaan en daarvoor ook al niet zo'n geweldige basis had. En misschien ook interessant om te weten: toen ik vorig jaar nog eens de draad wou opnemen, zijn er 2 verschillende lesgevers opgekropen die er na 5min weer afsprongen omdat Bastet enkel maar kon steigeren. Vandaag moest ze even weer wennen aan de beenhulpen ( achteruit lopen en de neiging hebben om omhoog te komen), maar heeft ze uiteindelijk niet gesteigerd. Mede dankzij Alison haar geduld en gezag. De foto's zijn pas de laatste 7 minuten genomen, omdat ik toen mijn papa pas te pakken kreeg om de camera te brengen
Ik heb Alison haar toestemming gekregen om de foto's te plaatsen! Ze zit zelf ook op bokt, onder dezelfde naam, nl. "alison".

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.
De balans is nog niet altijd perfect, ze was ook moeilijk stuurbaar zei Alison, en soms loopt ze een beetje te diep of met haar neus te teveel uit. Maar ah, voor de eerste keer in 2jaar is dit helemaal niet erg! En zo hebben we een heleboel dingen om aan te werken.
Uiteraard werd Bastet wel regelmatig gelongeerd ( oa met de pessoa ) en hebben we voor het rijden ook een paar keer aan het zadel gehangen en de eerste rondjes aan de longe gedaan.
Over het zadel: het is een gloednieuw zadel ( laten passen en aanpassen door een professional ) en toch heb ik de indruk dat hij nogal naar voor schuift. Ga nog eens de verkoper laten komen denk ik.
Bedankt voor het kijken & verwacht jullie binnenkort maar aan meer foto's, want ik ben van plan om ook weer mijn paardje te berijden!!
haha!

, ook had ze de neiging om omhoog te komen zoals Mieke ook al zei. Dat maakte me dan wel wat 'onzeker' , maar ik dacht: niet opgeven en doorzetten, maar wel op een rustige manier. Dus na wat geduld en doorzetten had ze opeens door dat het veel leuker was om mee te werken dan tegen te spartelen.
. Ze was redelijk gevoelig in haar mondje maar nam het wel goed op 
Echt fijn om Basje weer onder het zadel te zien ! Natuurlijk zijn er nog veel dingen die beter of anders kunnen, maar ruiter en paard zijn elkaar ook niet zo goed gewend en Basje heeft er ook lang 'uitgelegen' uiteraard. Dus ik vind het er zeker niet slecht uitzien ! Dat grasbuikje ga je der wel af zien vliegen eens je weer wat vaker rijdt volgens mij