Asociale Wielrenners!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Asociale Wielrenners!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 09:45

Even mijn frustratie eruit gooien hoor! :Y)

Ik word echt helemaal gek van de wielrenners hier. Twee avonden in de week zetten ze hier zonder pardon de polder af. Er staan dan ook van die mannetjes die je tegen houden, zodat je even moet wachten totdat de horde wielrenners zijn gepasseerd. Ook krijg ik vaak de vraag "Zou je nou wel door de polder gaan met je pony? De wielrenners zijn wel bezig he?". Waarop ik antwoord; "Ja hoor ze is mak, dus als we rekening met elkaar houden is er niets aan de hand".
Ik maak het gewoon regelmatig mee als ik eenmaal in de polder ben met mijn pony, dat ik de horde wielrenners passeer en dat ze je of afsnijden of je tegemoed komen fietsen en op het laatste moment opzij gaan. Daarbij krijg ik vanalles naar mijn hoofd; "Aan de kant!!!" "Kijk uit een geit!" enzovoorts. Dat gaat bij mij het ene oor in andere oor uit.

Maar wat ik woensdag toch mee maakte.
Mijn stalgenootje ging een lekkere buitenrit maken met haar paard. Ook weer waren de wielrenners bezig en hadden het hoognodige afgezet. Mijn stalgenoot was zo lief om op zo'n grasdijk te gaan rijden, zodat ze een lange weg geen last had van de wielrenners en wij niet van hun. Maar op een gegeven moment moeten we toch weer gewoon op de weg. De horde wielrenners kwamen eraan, dus ze besloot even te wachten in de berm totdat ze voorbij waren. Ik bleef zelf op de weg staan, 10 á 15 cm van de berm verwijderd. Die wielrenners kwamen met volle vaart op de tegengestelde richting aan, ik stond niet aan hun helft gewoon netjes op mijn eigen helft. Ze komen weer rakenlings langs mij en dit keer waren de woorden niet zo heel erg lief. Ik krijg dit soort woorden naar mijn hoofd; "K*twijf!" "Tr*t" en zelfs "Ho*r!".
Ik bleef gewoon stug staan, want ik stond in mijn recht. Maar waar gaat dit heen? Waar halen ze het lef vandaan om zulke dingen te roepen, de weg is niet van hun. Het is een openbare weg en we moeten hem helaas delen.

Dus ik en mijn stalgenoot naar wat mensen gegaan de naast de weg stonden en gevraagd of ze ook bij deze vereniging hoorde. Dat hoorde ze, we hebben ze gevraagd wat hier de bedoeling van was en dat we het niet normaal vonden dat ze dit soort dingen riepen. Ik kreeg dus een discussie met een meid, waar ik tegen zei; "Elke dinsdag avond is dit het zelfde gezeur hier" ik kreeg als antwoord terug "Nou als je weet dat wij hier rijden, dan neem je toch een andere weg?".
Mijn mond viel echt open het is notabene een openbare weg! :oo Ik wilde wat woorden in mijn mond nemen, maar heb gelukkig de eer aan mijzelf gehouden. Mijn reactie hierop "Pardon? Mijn pony staat hier notabene in de polder en jij vraagt mij of ik een andere weg ga nemen op mijn vrije avond? Ik krijg hier allemaal reacties naar mijn hoofd geslingerd van jou teamleden/tegenstanders terwijl dit een openbare weg is.."!
Het meisje dimde gelukkig gelijk, en zou het melden bij de baas van de vereniging.

Maar waar gaat dit heen?
Ik val de wielrenners toch ook niet lastig met mijn hobby. Als ik ga hardlopen/fietsen met mijn pony laat ik haar in de berm lopen en ik loop/fiets ernaast. Ze kunnen mijn makkelijk passeren de weg is breed genoeg. Maar waarom moeten ze nou zo dicht langs je gaan, om over de ongelukken nog maar niet na te denken als mijn pony opeens opzij springt. En waarom moeten ze nu zoveel rare dingen naar iemand roepen, de weg is niet van hun..

"Adem in, Adem uit..."

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:51

Ik snap dat je boos bent en natuurlijk sta je in je recht, maar wat is dan belangrijker "je recht" of de veiligheid van jou en je pony?

Je zegt dat je de wielrenners ook niet lastig valt met jouw hobby... Kennelijk wel, want je zit hen duidelijk in de weg (op 'hun' weg). Anders zouden ze niet zo schelden. ;)

En heb je er wel eens bij stilgestaan dat ze geen spatborden op hun fietsje hebben? Weet je wat er met een lekkere verse paardenflats gebeurt als ze er met 40 km per uur overheen rijden met hun peloton? _O-

Ze zetten de weg af, zeg je? Ik zou eens bij de politie informeren of jij daar uberhaupt mag zijn als weggebruiker. Wellicht kun je een klacht indienen? Geen idee hoor.

edit: spelfoutjes
Laatst bijgewerkt door HippoLogic op 25-06-10 09:56, in het totaal 2 keer bewerkt

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:53

Hier hetzelfde :n
Belachelijk.
Heb er van de week bijna 1 aangereden omdat die het nodig vond om tijdens een wegversmalling een andere fietser in te halen waardoor ik hem dus tegen kwam in de wegversmalling.. en ik rij geen klein auto'tje... Achterlijk :n
Ook fietsten mijn moeder en ik een keer op een fietspad waar er een wielrenner langs moest, maar wij ahdden hem niet gehoord dus hij begon te schreeuwen.. Dus wij netjes achter elkaar, geeft hij mijn moeder een duw :? :? :?
Waar hij het lef vandaan haalde :n

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:55

Mountainbikers zijn precies hetzelfde! Hoe vaak ik wel niet bijna aangereden ben door 1. Dan ben je lekker aan het draven over een RUITERpad, komt er ineens een horde fietsers langsstuiven, die mijn vorige pony op een haar na miste. Arme beest was al eens aangereden (en had die fietser half vertrapt toen := ), dus als de dood voor alle fietsers. Hoe vaak ze wel niet de sloot in wilde springen of op hol sloeg. En dan krijg je nog geschreeuw ook dat je aan de kant moet :(
Maarja, bij mijn vorige stal hadden ze de mountainbike paden praktisch op de ruiterpaden gelegd. Errug handig 8)7

Als ik dan trouwens rustig ging stappen als ik ze aan zag komen en vaak zelfs half de bosjes in kroop, gingen ze vaak expres het hele pad ineens gebruiken en nog wat harder trappen. Zelfs op aanwijzingen dat ze langzamer moesten, werkte niet. Zucht..

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 09:56

HippoLogic; De veiligheid van mijn pony staat sowieso altijd voorop. Ik was nu dit gebeurde niet met mijn pony, anders had ik haar ook in de berm gepakkeerd.

Van dat poep wist ik inderdaad niet :))
Maar als mijn pony poept schuif ik het altijd de berm in, dus daar zouden ze geen last van moeten hebben.

Jeetje belachelijk X__Elise!

HippoLogic

Re: Asociale Wielrenners!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:58

Nassie, dat snap ik. Gelukkig maar.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:59

HippoLogic schreef:
Ik snap dat je boos bent en natuurlijk sta je in je recht, maar wat is dan belangrijker "je recht" of de veiligheid van jou en je pony?

Je zegt dat je de wielrenners ook niet lastig valt met jouw hobby... Kennelijk wel, want je zit hen duidelijk in de weg (op 'hun' weg). Anders zouden ze niet zo schelden. ;)

En heb je er wel eens bij stilgestaan dat ze geen spatborden op hun fietsje hebben? Weet je wat er met een lekkere verse paardenflats gebeurt als ze er met 40 km per uur overheen rijden met hun peloton? _O-

Ze zetten de weg af, zeg je? Ik zou eens bij de politie informeren of jij daar uberhaupt mag zijn als weggebruiker. Wellicht kun je een klacht indienen? Geen idee hoor.

edit: spelfoutjes

Beide, vind het ook niet nodig dat de wielrenners zich alles eigen maken. Moet ik eens doen met mn fjord, overal knetterhard doorheen scheuren, vinden hun toch ook niet leuk :n

Bovendien is het openbaar, niks, maar dan ook niks geeft hun het recht om zoiets te doen.

Ts stond aan de kant en daarmee in haar recht

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 10:00

Ze mogen de weg een keer per jaar afzetten, zodat je er niet door heen mag. En dat is met koninginnendag :j
Ik mag hier gewoon doorheen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:01

Niet alleen wielrenners net zo goed mountainbikers! Ik wordt der ziek van maar dan ook dood en dood ziek! Ellendelingen, afmaken die handel! :o Maar nee ik was het laatst zoooooo enorm zat dat ik er ene overhoop heb gereden met het paard met daarop de volgende woorden: 'Zo kom nu nog maar eensrakelings langs' De geschrokken man stapte af en pufte even. De dag erna kwam ik de wielrenner in kwestie weer tegen ging wel braaf aan zijn kant fietsen en zei 'Mijn excuses voor gisteren.' Hop lesje geleerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:03

Nou, hier was het laatst ook erg.
Op een bepaald stukje gaat het ruiterpad over in een normale brug waar fietsers ook over heen mogen, maar paarden zeker ook. Staat zelfs een bordje aan het begin van de brug met 'Pas op, ruiters.' In ieder geval, je moet dus over die brug wil je aan de overkant weer verder kunnen gaan op het ruiterpad. Nu hadden ze gewoon die hele brug afgezet voor een wielerwedstrijd! Kom ik daar aan: 'Ja, sorry, u kunt niet over de brug.' Wat moet ik dan doen? Paard op me rug nemen en het kanaal over zwemmen? :? Nou, uiteindelijk mochten we er wel langs, maar ze hadden ook gewoon allemaal dranghekken op de brug gezet met heel veel mensen erachter, waardoor die paarden een beetje flipten. En als je dan ook nog van die leuke opmerkingen krijgt van: 'Nou meid, geef hem met de zweep, dan ben je in een keer aan de overkant.' En dan vervolgens heel hard lachen. Nou, ik was er helemaal klaar mee toen.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:03

te belachelijk voor woorden, kan de politie niet worden ingeschakeld? ze kunnen toch niet zomaar de weg afzetten?

Bij ons op de dijk ook hoor, roepen ze altjid WEG MET DAT PAARD , meeste paarden draaien dan juist om, als je zo gaat lopen schreeuwen :? en dan moeten ze perse 4 dik erlangs,

gewone 'fietsers' worden ook van de weg gedrukt, nee wielrenners sporen niet :n

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:05

Optijd een keertje schreeuwen "reeechtssss hoouuudeeeeen " en gewoon rechts op straat stappen, dat doe ik ook altijd als er een auto hard aan komt op een B-weg, en een beetje schouder voor rijden en groot maken, dat imponeerd wel ;) En zeker niet vergeten te bedanken en blijven lachen }>

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:09

Hmm, dat ben ik nou nog nooit tegengekomen :=
We hebben wel een heel stuk bos op ons pad maar op de asfaltwegen rijden ze gewoon langs ons :)
De nieuwe route die we nu nemen is op een gegeven moment speciaal ingedeeld voor ruiters en fietsers: aan de ene kant een aardeweg voor de paarden en aan de andere kant een soort asfaltweggetje voor de fietsers en wandelaars..

Ik vind trouwens dat ze geen recht hebben om het 'hun' weg te noemen terwijl het een openbare is, komop zeg..
Zoals eerder gezegd zou ik ook wel eens gaan informeren bij de politie :Y)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 10:10

Ik ga inderdaad ook een klacht indienen bij de vereniging, ik hoop dat die er wat aan doet. Ik sprak ook een vrouw die in de polder woont en die vertelde dat ze al heel veel klachten had ingediend, omdat ook zij als ze alleen aan het hardlopen word van de weg word gedrukt.
Dus aan de andere kant denk ik dat het weinig nut heeft om bij de vereniging een klacht in te dienen, dus ik ga ook een klacht indienen bij de politie.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:22

Wielrenners, vreselijk volk. Asociaal als het maar kan en denken dat alles van hun is.
Bah... ik mag ze niet (op uitzonderingen na dan he, maar het meeste is rotvolk)

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:26

Kan je niet een klacht indienen bij de gemeente. Zij zetten zomaar iets af zonder vergunning en dat mag niet. Ik zou daar eens informeren.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:36

Als ik met m'n fietsje op hun route rijd, dan hoor ik één fietser van de groep van een afstand roepen, ik ga dan aan de kant, en verder geen probleem.

Echter, ben ik met m'n paard, dan hoor ik de héle groep vér van te voren schreeuwen, ik ga aan de kant, en krijg nog een paar opmerkingen toe :(

Of als er mest op het fiestpad ligt wat niet van mijn paard is, oei, dan moet ik het ook ontgelden.

Maar... eerlijk is eerlijk, er zitten ook (een aantal) aardige wielrenners tussen. :j

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:45

Pff bij ons hebben we een hele smalle weg.
en dan ga ik naar buiten Komen der heel vaak 5 wielrenners die naast elkaar fietsen en dan niet langs mijn paard kunnen :(
inplaats vandat ze even achterelkaar gaan rijden gaan ze mij uitschelden .
Dan denk ik ook van ja nou ga ik echt niet nog meer aan de kant.
Maar ook vaak zijn er wel gelukkig gewoon mensen die vragen of je aan de kant wilt gaan :P
of dat je een wedstrijdje met ze gaat doen :+

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:46

Volgens mij hebben een heel aantal wielrenners zacht gezegd niet zo veel affectieve gevoelens bij paarden :+ .
Ik herken precies wat jullie zeggen, als ik op de fiets ben, heb ik nooit problemen met wielrenners, maar als ik te paard ben zijn ze een heel stuk minder blij met me. Terwijl ik me toch altijd braaf zo ver mogelijk in de berm op stel om ze alle ruinte te geven haha.

Al gaat dat schreeuwen wel veel te ver, ik zou inderdaad kijken of je dat kan melden bij het bestuur van de vereniging waar het om gaat!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:48

Tsja, ik ben ruiter EN wielrenner.
Als ik aan het paardrijden ben zijn sommige wielrenners vervelend, als ik aan het wielrennen ben zijn de meeste ruiters vervelend. :Y)
Ik merk gewoon dat er voor beide partijen weinig faciliteiten zijn hier in de buurt, dusja dat ene leuke pad tussen de bosjes waar ik zo graag mag rijden met m'n poown vinden de fietsers ook errug leuk.. }:0

Wat bij ons op de fietsclub ( en nog 2 clubs in de buurt) erg geholpen heeft, ik heb een "lezing" gegeven over "hoe om te gaan met paarden in het verkeer". Misschien dat jij hier ook eens naar kunt informeren bij de fietsers die bij jullie fietsen?

Verder zijn de meeste hier weer lekker generaliserend, ik keur het hoe dan ook niet goed dat er "over en weer" wordt gescholden ( want ook ruiters kunnen er wat van.. ;) ) maar probeer als dat mogelijk is eens een gesprek aan te gaan, dat is wel zo veilig!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 10:58

Ik zeg ook niet dat alle wielrenners verkeerd zijn hoor, der zitten natuurlijk ook goede personen tussen :j
Ik kan me helemaal indenken dat als je een wedstrijd aan het wielrennen bent en er loopt iemand op de weg, dat dat hinderlijk is. Normaal ergerde ik mij niet zo aan hun, al ben ik bang dat het wel een keer fout gaat met het afsnijden.

Maar dat gescheld met lelijke woorden gaat mij wél te ver. Ik scheld nooit terug, houd altijd wijselijk mijn mond dicht.

De wielrenners hebben hier een eigen baan waarop ze kunnen wielrennen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:15

Nassie schreef:
De wielrenners hebben hier een eigen baan waarop ze kunnen wielrennen.

Ik begrijp hier uit, dat jij vindt dat ze daar maar moeten gaan fietsen? En dat je dus eigenlijk niet zo goed snapt waarom ze op de openbare weg fietsen? Dit is overigens een vraag hoor, geen aanval :) Dus ben benieuwd wat je hier mee bedoeld :)
Want 't grappige is, tijdens die lezing ( waar ze in grote getalen op af kwamen!!) gaven meerdere renners aan "ja maar de meesten hebben toch een bak waar ze kunnen rijden, met andere woorden, WAT doen die ruiters in hemelsnaam op de weg?"

Ik kan me heel goed indenken dat je bang bent dat 't een keer fout gaat, hopen dat het niet zover komt!!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 11:18

Hahah nee wat ik daar mee bedoelde is, dat ze daar hun gang op kunnen gaan. Maar als je je op de openbare weg bevind je je aan de verkeersregels moet houden, dat doe ik ook met mijn pony.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:35

Ik heb sinds ik op een andere stal sta gelukkig amper nog te maken met aso wielrenners, maar ik héb me door het gedrag van bepaalde groepen toch een schufthekel gekregen aan die lui. Als ze een geasfalteerd fietspad tot hun beschikking hebben moet je daar dus zeker geen gebruik van maken, ondanks dat er een bord verplicht fietspad staat (een race fiets is imho toch echt nog steeds een fiets, dús moet ie op het fietspad) maar neeeeee het liefst op de weg, op een smal polderweggetje met zijn 4en naast elkaar. Tegenwoordig doe ik hetzelfde als zij bij mijn paard deden: niks laten horen maar vlak langs stuiven. Werkt perfect, ze reageren namelijk bijna hetzelfde }> .

Mijn paard slaat als ze te dicht langskomen naar haar zin, als ik ze aan hoor komen roep ik dat, maar als er geen reactie komt is het helaas pindakaas, als jullie niet willen waarschuwen hoef ik dat ook niet.

Echter!! Komt er een groep aan die op tijd even roept, ga ik gewoon aan de kant als er plaats is, geen enkel probleem. Is er geen plaats dan mogen ze even wachten, is vervelend voor hun dat ze uit hun ritme moeten, maar ik moet ook wel eens op de rem voor een wielrenner dus ach...

Ik heb alleen geen zin meer om voor een stel aso's opzij te moeten, zeker niet gezien sommigen toch al denken dat ze wegen voor hen zijn geasfalteerd en die auto's die er dan ook gebruik van maken zeer irritante dingen zijn..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:58

Ik erger me al jaren aan wielrenners, niet alleen als je op 't peerd zit, maar ook als je ze op de fiets tegen komt is de wereld te klein voor ze :roll:

Eentje schreeuwde een keertje zo HARD naar me van achter dat ik pardoes de andere kant op stuurde dan dat ie wilde en we lekker met elkaar op de straat lagen :)) (het was een erg brede weg ook nog!)

De logica erachter, volgens deze loeiendhete wielrennersmeneer, is dat ze hun voeten vastgegespt hebben aan de trappers en dus niet zomaar van alles kunnen doen (en dan ook gelijk het recht hebben om janenalleman uit te schelden :Y) ).
Mijn antwoord: "Aangezien dit geen race is, zou je wellicht volgende keer je voeten gewoon los op de trappers kunnen zetten, veiliger voor iedereen."
Maar ja, ik was natuurlijk maar een gewone sterveling :')