Bandito is nu al weer twee jaar lang van mij. Twee jaar samen nieuwe dingen ontdekken en aan onze band werken.
Momenteel zijn we bezig met het inrijden van hem en leek het me dus erg leuk om een overzichtje te plaatsen!
Nog even op een rijtje:
Fries x Andalusier, 4 jaar, ruin.
1. Toen ik Bandito kocht was het eigenlijk een slecht verzorgd paardje. Twee jaar oud was hij, niet gewend om vast te staan, sprong twee meter achter uit als je met een borstel in zijn buurt kwam en had een jaar lang vrijwel alleen op stal gestaan ('s nachts kwam ie afentoe in de bak). Maar ik was op slag verliefd op zijn ogen.
Hij zag er dan ook als volgt uit:

2. Hier had ik hem naar zijn voorlopige plekje gebracht, met hulp van Branka, een opfok met een heerlijk giga stuk land en leuke jonge paarden waar hij lekker paard kon zijn:

3. Hier stond hij al eventjes op de opfok, wat was hij hier al een stuk opgeknapt he?

4. Dat was slecht een paar weekjes later, maar wat een ander plaatje he?

5. In een gekke bui samen met Sanne (bokt-vriendinnetje) zijn manen geknipt, gezien ze toch redelijk ongelijk waren en hij toch in de opfok stond;

6. Aan het oefenen met zijn voetjes wassen:

7. De enige keer dat ik hem ingevlochten heb, hier had ie ook nog korte manen (hier had ik hem +/ een half jaar).

8. En hier heb ik hem een ruime driekwart jaar, al flink wat uitgedijt dankzij het goede leven, ook heel braaf met de bandages (Wederom de enige keer dat hij die om heeft gehad haha).

9. Hier had ik hem een jaar (en hier was hij dus drie jaar), voorjaar 2009 was dit, wederom foto door Sanne.

10. Van het najaar 2009, 1,5 jaar in mijn bezit, behoorlijk aan het verschimmelen:

11. En hier komen de foto's van hoe mijn buffeltje er momenteel uitziet, een heel ander paard dan het onzekere dier wat ik een ruime twee jaar terug kocht:

12. Tegenwoordig zijn we dus "echt" aan het werk, vorig jaar al wat grondwerk gedaan, dit voorjaar longeren serieus opgepakt, haha de passoa achter zijn billen vond ie eerst wat eng (pessoa zit alleen achterlangs, is niet aan de voorkant bevestigd):

13. Even een totaal niet bokt-verantwoorde foto, want "het is en blijft een paard en kan schrikken" helemaal mee eens hoor voor de rest

14. Bandito tijdens een wandeling vorige week, kwam een mooie achtergrond tegen en moest even een plaatje schieten, wat een prachtdier he:

15. En als laatste, onze primeur van samen los!! Vorige week zondag zijn we voor het eerst van de longe afgedaan, en Dito deed het zo geweldig

Het enige wat ik kan zeggen, geniet van de foto's!
En wat ik nog kwijt wil, dat ik ontzettend bof met een paard als Dito, en onze band.. Ik had geen beter paard kunnen verwachten toen ik hem twee jaar terug kocht, want hij is het perfecte paard geworden en mijn soulmate