Nouuu.. het was namelijk puissance springen.. aan de hand ik mocht mezelf dus ook over de hindernis werpen

De wedstrijd vond plaats tijdens de NSPS Jongerendag, en volgens mij was het de best bekeken rubriek van die dag

Het ging er dus om dat je samen met je pony over een stijlsprong heen ging. Bij een balk of weigering lag je eruit. En degene die als laatste foutloos bleef die was uiteraard de winnar. We begonnen met een stuk of 12 deelnemers geloof ik, en zelfs een paar Shetlanders van amper 90 cm hoog

Nougoed, genoeg gepraat, hier de foto's!

1. We begonnen lekker laag, even inkomen hoor

2. En al ietsje hoger
3. Daarna nog een paar hoogtes ertussen geloof ik, en toen waren we al hier:
Deze foto's heb ik besteld, staat geen copyright meer overheen, maar gelieve niet zomaar gebruiken of kopiëren

4. Deze foto vind ik echt superstoer

5. Ondertussen gingen we al flink de hoogte in

Daarna ging de hindernis in rap tempo omhoog, en het deelnemersveld in rap tempo omlaag

Rond de 80 cm was ik samen met nog een meisje als enige over. Na nog een paar keer foutloos werd de balk op 90 cm gezet...
6. De enige weigering op de 90 cm. We kwamen niet helemaal uit, en ik ging er wel overheen, maar Umpire bleef staan. Werd m mss toch net te hoog.
Maar opzich niet zo gek als je ziet hoe weinig de hoogte van de hindernis scheelt met de schofthoogte van Umpire (1.03 m)
Maaar omdat degene waar ik nog mee over was ook een weigering had op de 90 cm, moesten we nog een keer springen. Alleen de jury besloot dat de 90 toch echt te hoog werd, dus werd het 5 cm omlaag gezet, weer terug naar de 85.
Het andere meisje moest eerst springen... maar de pony gooide de balk er af. Het 'enige' wat Umpire en ik nu moest doen was foutloos blijven..
En daar gingen we! Onder hard gejuich en geklap van het publiek
7. Eerst ik...

8. ...en toen Umpire

9. En het scheelde niet heel veel... maar wel foutloos

10. En trots met onze beker hihi

De dag erop kon ik niet meer lopen van de spierpijn

Maargoed het was een zeer leuke ervaring en ik wist niet dat we (allebei) zoo hoog konden springen

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden