Tivara hard aan het werk met deze hitte!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Tivara hard aan het werk met deze hitte!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 09:13

Tivara en ik zijn weer hard aan het werk. Ik probeer erg aan mijn eigen houding te sleutelen, wat natuurlijk lastig is. Ik probeer overal op te letten, maar als ik er oplet dat ik rechtop zit gaan mijn handen iets anders doen, en als ik dan op mijn handen let zit ik ineens in stoelzit of met een holle rug. Maar ach, ik ben hier niet om het te kunnen, maar om het te leren! We blijven dus gewoon lekker door oefenen.

Ik probeer er bij mezelf vooral op te letten dat ik een knikje in mijn ellebogen heb, mijn handen netjes rechtop, geen kapstokvoetjes meer en 'gewoon' netjes recht op mijn paard zit. Ik heb mijn handen soms iets te hoog, zeker mijn binnenhand moet ik even op gaan letten.

Tivara mag achter een stuk actiever worden, maar ik moet bekennen dat ik ook zo met mezelf bezig ben (egoistisch he ;) ) dat het er soms een beetje bij in schiet. Toch ben ik best tevreden met de plaatjes die ik hier zie, we moeten hard werken, maar er zit toch verbetering in. 27 Juni staat onze eerste wedstrijd weer op de agenda, we verwachten er niet veel van, maar ik heb er nu al weer erg veel zin in!

Commentaar en tips hoor ik natuurlijk graag, maar vooral als je iets opvalt HOE ik het op kan lossen. Dat ik niet altijd recht zit, mijn tenen naar buiten gaan etc. dat weet ik wel, maar ik wil ook graag weten hoe ik het op kan lossen. :)

Eerst even kijken of de rem nog werkt, heeeel belangrijk :j

Afbeelding
[1]

Lekker losdraven

Afbeelding
[2]

Afbeelding
[3]

Iets meer oppakken

Nog een keer

Afbeelding
[4]

Afbeelding
[5]

Afbeelding
[6]

Afbeelding
[7]

Afbeelding
[8]

Rustig galopje

Afbeelding
[9]

Afbeelding
[10] Contra gaat steeds beter *\o/*

Afbeelding
[11]

Galopje op de andere hand

En een stukje contra

Afbeelding
[12]

Afbeelding
[13]

Afbeelding
[14] Er zit een spook in de waterbak :j

Afbeelding
[15]

MRIIIS

Re: Tivara hard aan het werk met deze hitte!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 10:44

Mooie poownie :D Netjes hoor, Kiek. Commentaar geef je zelf al. Succes de 27e!

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:16

ziet er heel netjes en rustig uit Kiki! :) je puntjes zeg je inderdaad zelf al! slim om zonder beugels te oefenen! ;)

en vooral lekker zo door gaan! :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:14

Uit de kluiten gewassen 'poownie' he Maris ;)

Dankje Roos, en ik heb al spierpijn van het zonder beugels rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:21

Ik vind je houding eigenlijk al best heel netjes, er is altijd wel iets, maar het totaalbeeld ziet er helemaal niet slecht uit.

Wat me opvalt (en wat jij niet noemt) is dat je soms wat te ver achterin je zadel gaat zitten (foto 8 en 9 bijvoorbeeld). Probeer het diepste punt van je zadel op te zoeken, en niet op de lepel te zitten. Rechtop blijven zitten, je benen op de juiste plek houden, en tenen naar binnen houden worden daar ook makkelijker van :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:24

Ik vond dat ik op die foto's juist iets naar 'stoelzit' ging, dus heb het zelf wel gezien, alleen anders verwoord. Jij zegt het inderdaad iets duidelijker :j Ik denk dat als ik mijn beugels een gaatje langer doe dat ik dit al veel minder ga doen. Maar voor die tijd wil ik eerst netjes druk op mijn beugels blijven houden, want dat doe ik nu ook niet altijd, dat is ook wel te zien, als ik dat niet doe trek ik mijn been een beetje op en kom ik achterin mijn zadel te zitten. Tenminste, zo lijkt het voor mij op de foto's. Maar ik zal er eens op gaan letten, want ik zie heb het nog niet gevoeld, dus zal eens kijken of ik erachter kan komen waar het vandaan komt.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:39

Je zegt zelf dat je niet rechtzit, ik vind dit niet :o
Maar ik heb er wel een tip voor, op sommige foto´s zie je dat je naar beneden kijkt, ik had dit ook. Toen kreeg ik als tip dat ik meer naar voren moest kijken, en ik ging meteen meer rechtop zitten.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:16

Ziet er fijn en ontspannen uit Kiki, lekker dat je weer meer aan de slag kunt. :)
Goed ook dat je zelf al van die puntjes bewust bent, dan ben je al op de helft.
Ik zou zeggen: Ga zo door! :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:53

Wow kiki! Wat ziet dit er ontzettend vriendelijk en ontspannen uit zeg!
Probeer tijdens het losrijden ook rechtop te zitten, maar ik vind het echt een mooi plaatje om zo te zien!

veel succes en plezier nog samen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:48

Ziet er leuk uit!
Wat mij voornamelijk opvalt is als je iets actief vraagt, dat je zelf spanning opbouwt, wat zich ook weer vertaalt in de rughouding van jouw paard.
Mijn advies zou zijn om meer ontspanning te zoeken in je bekken, en los vanuit je schouders te werken.
Verder vind ik het voor een beginnende training zo vanaf de foto's zo slecht nog niet uitzien :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 16:52

Heb je ook tips om die ontspanning in mijn bekken te zoeken [***]? Want ik heb namelijk echt geen idee, dus dan is het ook lastig werken. En kan je me misschien ook vertellen hoe je dat ziet op de foto's? (Dan kan ik er zelf ook naar kijken als er nog iemand een keertje foto's komt maken :) )

Hoe bedoel je trouwens een beginnende training?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:54

Je beginnende training ging ik eigenijk een beetje vanuit omdat je je topic begint met 'weer' hard aan het werk.

Ik zal je een pb sturen met text en uitleg van wat ik bedoel :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:47

Ik vind het er fin uitzien :) Mooi hoofd zit erop :)

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:51

Zo te zien ben jij ook in het bezit van zo'n mooie stof bak!
Ik toevallig ook haha.

Ziet er netjes uit, veel succes!!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:25

Vriendelijk beeld Kiek :j Voor zo 'weinig rijden' vind ik het er erg netjes uit zien!
Zonder beugels rijden zou ik vaker doen als ik jou was, vind je daar netter zitten dan op de foto's mét beugels :D

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:43

Heel erg vriendelijk beeld hoor Kiki, vind jullie weer een stuk vooruit gegaan t.o.v. een tijdje geleden, goed hoor. Galop gaat geloof ik ook alweer wat fijner he, ze loopt in ieder geval al weer beter aan elkaar, soms zou ze nog iets meer impuls mogen hebben. Jouw houding vind ik erg netjes, het verschil tussen met en zonder beugels is minimaal, maar ik denk dat je zonder beugels je benen net iets beter nog naar achter kunt plaatsen en laten 'afhangen'. Succes met jullie 'eerste' wedstrijd.