Waventy M1 @work en een beetje Stang en trens!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waventy

Waventy M1 @work en een beetje Stang en trens!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:11

Hallo allemaal....

Na een kleine dip liep hij vandaag weer heerlijk..
Kijk en kijk en laat vooral een berichtje achter!
Groetjes Lara

Afbeelding
Rock 'n ROLL!!

Afbeelding
Galop

Afbeelding
Wij kunnen draven!!

Afbeelding
Terug komen middendraf

Afbeelding
Van deze middendraf dus ;)

Afbeelding

Afbeelding
Stukje SB

Afbeelding

Afbeelding
En ons S&T Hoofdstel..

ps: hangt nu weer te verstoffen in de zadelkamer ;)

Bon_charmeur

Re: Waventy M1 @work en een beetje Stang en trens!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:13

denk aan je piano handjes....
en vind dat je best een strenge hand hebt aan het bit te zien..

verder leuk dier...loopt ook lekker.. maar ziet er wel gespannen uit

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:25

Idd mijn handen dat klopt. Heb de neiging om mijn rechterhand wat te kantelen.
Z'n strenge hand heb ik helemaal niet, dit zijn moment opnamens, net iedere keer van een ophouding. Zeker die halthoud foto..
Het terugkomen van de middendraf heb je wel gelijk, hier moest ik hem even meer op het achterbeen zetten.

En gespannen?? Waar vind je hem dan gespannen ogen
Laatst bijgewerkt door Waventy op 31-05-10 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:27

ik zie ook een erg strenge hand op meerdere foto's
ookal zijn het moment opnames een ophouding hoor je toch niet met zoveel druk te maken.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:28

Leuk dier idd.
Maar ben het wel mee eens met Beauty_J aan de foto's lijkt je paard gespannen in hoofd/hals houding en jij ook aan je houding je zit lijkt het best aan de voorkant en je zit is dan weer wat achterop en je benen naar voren.
Vooral foto 4.
Zou hem wat meer over de rug willen zien lager meer ontspannen.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:29

Jullie vormen een mooie combinatie maar er zit wel wat spanning in, vooral in de rug + kaak. Paard beweegt niet voldoende door het lijf en komt wat stijf over. Probeer meer lossigheid te creeren. Rij je de zijgangen ook wel eens lang en laag? Zo ja, hoe pakt ie dat aan? Probeer dat eens + schakelen in je oefeningen. Vanuit daar naar wat meer oprichting rijden.
De galopfoto vind ik de fijnste foto. Je hand komt inderdaad wat streng over maar de niet-losgelatenheid in de kaak heeft daar ook veel invloed op. De foto's in je profiel vind ik trouwens een stuk fijner!
Laatst bijgewerkt door Rukaro op 31-05-10 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:29

Het ziet er inderdaad best streng uit,, Het paard straalt het ook een beetje uit!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:32

Waarschijnlijk heb je helaas niet zulke goede momentopnames neergezet.
Foto's in je profiel zien er idd heel anders uit!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:34

Rukaro schreef:
Jullie vormen een mooie combinatie maar er zit wel wat spanning in, vooral in de rug + kaak. Paard beweegt niet voldoende door het lijf en komt wat stijf over. Probeer meer lossigheid te creeren. Rij je de zijgangen ook wel eens lang en laag? Zo ja, hoe pakt ie dat aan? Probeer dat eens + schakelen in je oefeningen. Vanuit daar naar wat meer oprichting rijden.
De galopfoto vind ik de fijnste foto. Je hand komt inderdaad wat streng over maar de niet-losgelatenheid in de kaak heeft daar ook veel invloed op. De foto's in je profiel vind ik trouwens een stuk fijner!

Klopt, rij hem meestal laag en veel met overgangen. Vandaag iets sneller geweest met oppakken omdat ik weinig tijd had.
Hij heeft inderdaad de neiging om zijn kaak wat vast te zetten en hierdoor ook zijn rug, hoewel dit vandaag een stuk minder was dan de afgelopen week.
Heb vandaag vooral los gereden, in de oprichting heb ik even gereden, voelde fijn genoeg aan en dat was voldoende voor mij na een slechte periode van 2 weken ;)

Aan dit commentaar heb ik in ieder geval wel wat thnx!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:34

Tooske schreef:
Waarschijnlijk heb je helaas niet zulke goede momentopnames neergezet.
Foto's in je profiel zien er idd heel anders uit!

hier ga ik volledig in mee op de foto's in je profiel zie ik een veel vrolijkeren ogend paard met een ruiter die veel minder streng inwerkt.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:38

Mag ik even jouw definitie van een vrolijk ogend paard?
Ik zie mijn paard nml liever met de oren zo naar achter dan met de oren naar voren.. Maar weet niet of jullie dit als niet vrolijk opvatten? :)

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:39

Waventy schreef:
Mag ik even jouw definitie van een vrolijk ogend paard?
Ik zie mijn paard nml liever met de oren zo naar achter dan met de oren naar voren.. Maar weet niet of jullie dit als niet vrolijk opvatten? :)

ow nee niet zozeer de oren gewoon de hele uitstraling van het paard.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:45

Van op de foto's lijkt het inderdaad nogal 'gespannen' allemaal, zowel letterlijk als figuurlijk .. Vooral bij foto 8 viel me dit op. Het lijkt alsof je streng bent in je handen en je paard als het ware in een krul trékt, hij ziet er op de meeste foto's niet uit alsof hij ontspannen over zijn rug loopt. Maar hé, daar kan je aan werken, toch? Kritiek kan ook opbouwend zijn, en wij kunnen alleen maar eerlijk zeggen wat we van hieruit zien. Denk ook nog aan je handen!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:51

Denk dat de minder vrolijke uitstraling vooral komt door de gespannen lippen/kin. Hij perst z'n mond wat dicht op de meeste foto's en in combinatie met die gespannen kaak lijkt het wat chaggie. Daar kan ik wel inkomen. Nogmaals, hij zit 'm echt in de lossigheid die ontbreekt. Op de foto's in je profiel is ie veel meer ontspannen en los. Dat je 'm te snel hebt opgepakt lijkt me een logische verklaring voor het gespannen beeld, niet weer doen dus, het heeft zo weinig nut :o
Veel succes samen :) Hopelijk komen jullie snel weer helemaal uit de dip, gewoon even een stapje terug doen om er straks weer twee vooruit te kunnen doen!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:58

Komt zeker ook goed, ben al zo blij dat hij nu zo aanvoelt en dit beeld geeft.. Dat er gespanne plaatjes bij zitten dat kan ik alleen maar onderschrijven.

maar sommige opmerkingen komen zo uit de lucht vallen. Wanneer er een betere onderbouwing bij staat, dan kan je er ook iets mee.

Met alleen hij is erg gespannen.. Ja goed maar op welke foto, waar zie je dat aan, dan kun je ook iets met het commentaar..
En commentaar is welkom dat zeker.. Maar met vliegende kreten kun je gewoon niets ;)

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:00

Mee eens :j

annedrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:27

Ik vind het er ook vrij gespannen uitzien. Ik heb het idee dat hij net niet helemaal lekker in je hand is.
Dat hij als het ware net nog dat laatste knikje moet maken en dat hij dan pas lekker los is.
het lijkt ook een beetje alsof je zijn hoofd op wil tillen met je hand. Voor in het M1 mag hij wel nog meer van achteren erbij komen vind ik.
Het is wel een leuk dier!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:45

Is dit paard een Havel, of vergis ik me?

Ik vind het er ook niet heel fijn uitzien. Je ziet op de foto's dat het paard de onderhalsspieren nog flink aantrekt, en de monnikskapspier zie ik weinig op de foto's. Paard moet wat losser in het achterbeen worden, waardoor hij ook losser in de hals en kaak wordt. Veel overgangen, slangevoltes en vooral veel het binnenachterbeen onder de massa plaatsen. Hij moet van achteren nog veel meer gaan bewegen, dan krijg je ook een fijnere oprichting.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 22:07

annedrop schreef:
Ik vind het er ook vrij gespannen uitzien. Ik heb het idee dat hij net niet helemaal lekker in je hand is.
Dat hij als het ware net nog dat laatste knikje moet maken en dat hij dan pas lekker los is.
het lijkt ook een beetje alsof je zijn hoofd op wil tillen met je hand. Voor in het M1 mag hij wel nog meer van achteren erbij komen vind ik.
Het is wel een leuk dier!

Hier sla je de spijker op zijn kop. net dat laatste knikje is voor dit paard ontzettend lastig. Het tillen is echt een vertekend beeld omdat ik mijn handen te hoog draag.. Dat is een echt aandachtspunt voor mij.

Vandaag toch even de osteophaat laten kijken omdat ik hem er idd van achter niet fijn bij vind lopen en dit er ook niet bijgereden kreeg.
Hij zat dus vast in zijn bekken, bij de schoft en de 2de halswervel, deze zorgt dus ook voor de strakke kaak en het niet kunnen buigen tussen de oren..
Dus ben benieuwd. Hoop dat het snel weer wat beter gaat.

Het is idd een havel, maar dan een hele echte..

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:13

He leuk om Waventy weer eens hier voorbij te zien komen. Gaat het goed in het M1?

De meeste dingen wat betreft het rijden worden hier al opgemerkt, moet zeggen dat ik hem in je profiel een stukje fijner vindt lopen. Zie dat je de osteopaat erbij hebt gehad (Jori Wester toevallig?), had je toch goed gevoeld dat het niet helemaal lekker zat.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 22:16

Heey,

Het is eigenlijk heel erg goed gegaan in het M1, tot de laatste wedstrijd in het Hingen. Hier voelde hij al niet fijn aan en was gewoon niet aan te rijden. Puntjes voor de M2 zijn in ieder geval binnen... Maar moet de planning weer opschuiven ;) Dus van de winter weer de M1..
De week hierna ook niet lekker er aan. Deze foto's had ik hem qua druk in de hand alweer een stuk minder en iets rechter.
Dus hopen dat het laatste stukje nu is opgelost en dat we er weer aan kunnen rijden..
De Os was een Belg, ene Patrick..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:18

hoi,heb lang naar je foto's zitten kijken en het valt me op dat je paard te hoog achter in het kruis blijft,hij zou meer daling moeten laten zien naar verhouding met zijn oprichting aan de voorkant. nu is dat niet nooi in verhouding,probeer m stukjes lager in te stellen en dan door schakelingen te rijden [voorwaarts en terug ] meer over de rug te laten komen en het bekken wat te laten kantelen.
verder idd nooit met haast rijden! het geeft gejaagdheid spanning en rommeligheid.
de foto's in je profiel geven op sommigen een fijner beeld idd,succes

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 22:20

knollentuin schreef:
hoi,heb lang naar je foto's zitten kijken en het valt me op dat je paard te hoog achter in het kruis blijft,hij zou meer daling moeten laten zien naar verhouding met zijn oprichting aan de voorkant. nu is dat niet nooi in verhouding,probeer m stukjes lager in te stellen en dan door schakelingen te rijden [voorwaarts en terug ] meer over de rug te laten komen en het bekken wat te laten kantelen.
verder idd nooit met haast rijden! het geeft gejaagdheid spanning en rommeligheid.
de foto's in je profiel geven op sommigen een fijner beeld idd,succes

Yep klopt.... Hij heeft een wat hoog gebouwd kruis, waardoor het zakken extra moeilijk is..
Normaal gaat dit wel een stukje beter, maar je verschillende omstandigheden waarom dit niet zo was/is op de foto's

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:34

ja na mijn post las ik je update over het osteo bezoek en dat komt aardig overeen met wat ik zie ,plus met het rijden met haast helpt dat elkaar niet ;) je bent in ieder geval op de goede weg !