heike is een 8 jarige friese ruin van doeke x remmelt.
op dit moment starten wij ''nog steeds'' in de B (nog geen winst) en trainen we thuis op b / L1 niveau
we zijn er een kleine 1 1/2 maand tussen uit geweest begin dit jaar door ziekte van heike maar zijn nu weer volop bezig.
ook zijn we sins april weer officiëlle wedstrijden gaan rijden om weer ervaring op te doen.
de dingen waar wij op dit moment tegen aan lopen / verbeterpunten zijn:
* het nagefelijk houden van heike
heike is 1.74 en zijn lengte zit hem soms aardig in de weg hij heeft een flinke nek/hals en weet af en toe niet waar die, die moet laten.
maar we zijn op de goede weg.
* het rechtrichten (basis) hier trainen wijn iedere dag op
Door mijn linkerhand heb ik heike onbewust scheef gereden , maar het is er al een super eind uit
* mijn onder benen
* mijn linkerhand (die werkt soms wat te streng in
* rechtop zitten, dieper in het zadel zitten / meer om mijn paard heen
wij krijgen minstens 1x in de week les (soms meer) dus hebben goede begeleiding en weten waar we aan moeten werken
tips en verbeter punten zijn altijd welkom en een reactie zou leuk zijn
*mijn handen heb ik op dit moment express zo breed zodat ik beter mijn handen (voornamelijk linkerhand) leer ontspannen na een aantal minuten zo rijden zet ik ze ook weer ''normaal''
1. losrijden (tijdens het losrijden probeer ik heike zoveel mogelijk te laten zakken met zijn hals zodat alles lekker mooi oprekt en los wordt

2. oortjes in van de juf (beetje wazig)

3. uitleg

4. en wat oppakken

5. laag en rond proberen te rijden,en zelf niet mee voorover gaan zitten

6. en weer ietsjes oppakken (hier heb ik mijn handen weer normaal)

7. een paar passen later probeer die weer omhoog te komen dus zet ik mij handen weer wat wijder

en toen lekker naar buiten
8.richting halstrekken, ik probeer zoveel mogelijk af te wisselen

9. weer wat uitschuiven in draf

10. en lekker uitstappen

11. en belonen

we zijn er nog lang niet dat weet ik maar we zijn op de goede weg