Moppie was mijn eerste paardje. Eerst was hij mijn verzorgpaard maar hij zou worden verkocht. Toen hebben wij Moppie gekocht op 5 oktober 2007.
Moppie was een fries van toen 20 jaar. Moppie was erg mager toen we hem kochten.
Ik beleefde veel plezier met Moppie. We gingen lekker buiten rijden en af en toe eens in de bak. Maar bakwerk vond hij saai en ik ook dus gingen we lekker buiten op straat rijden. Moppie was voor kleine kinderen en bange mensen onwijs lief. Hij zou nooit een stap verkeerd zetten als die in de buurt waren. Maar met ervaren mensen kon hij nog weleens even lekker druk doen. Maar ook dan zou hij nooit bokken of steigeren. Af en toe voelde meneer zich nog aardig hengst. Op een gegeven moment paste zijn zadel niet meer dus zijn we zonder zadel rond gaan hobbelen. Eind april ( 2009)gingen we lekker rijden. Moppie was erg fris. We gingen over de dijk. Ineen keer ging Moppie er van door. Hij ging heel hard en ik kreeg hem pas laat weer terug naar de stap. Toen ben ik eraf gesprongen en zijn we weer naar stal gelopen. De volgende dagen/weken was Moppie ontzettend stijf en alsmaar moe. Toen hebben we er de VA bij gehaald. We kregen slecht nieuws. Moppie was dampig, had de ziekte van cushing en door dat hij er in galop vandoor ging is zijn hart slechter geworden. Dat was een te grote klap voor zijn hart ( en longen). We mochten blij zijn als hij de winter zou halen. Maar die haalde hij niet. Hoe warmer het buiten werd, hoe slechter het met Moppie ging. Op een gegeven moment stond hij alleen nog maar onder het afdakje.
27 mei was het genoeg. Hij mocht gaan rusten.
Moppie is 22 jaar geworden.
Moppie heeft mij door een hele moeilijke tijd geholpen. Daar ben ik hem ontzettend dankbaar voor.
genoeg gepraat hier de foto's van mijn vriendje.
1

Moppie net van ons.
2

Moppie wat dikker
3

Nog steeds mager
4

Begint weer een beetje vorm te krijgen
5

Nog steeds te mager
6

7

Lekker dutje doen
8

9

10

11

12

13

Ik wil nog even zeggen dat wij de mensen waar we Moppie gekocht hebben niet de schuld geven van hoe Moppie was. Het zijn echt geweldige mensen.
Rust zacht lieve Moppie
We missen je nog steeds.