Knappe Furia (PRE) weer eens aan het werk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Knappe Furia (PRE) weer eens aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 16:02

Het werd weer eens tijd voor wat foto's van Fuur en mij onder het zadel.
Furia wordt morgen 7 jaar en is nu ruim 3 jaar in mijn bezit.

Onze voornaamste bezigheden is gewoon lekker recreatief bezig zijn, maar dressuren gaat ons ook altijd lekker af. Gisteren had ik voor het eerst sinds tijden weer les én daarnaast rijden we voor het eerst in deze bak, Furia staat namelijk net op een nieuwe stal.
Door de strenge winter en daarna nog wat zadelproblemen zijn we een tijdje minder fanatiek geweest, valt ook wel te zien aan iets mindere bespiering.

Furia was gisteren lekker hyper en ontspanning was in het begin ver te zoeken, maar gelukkig kwam de ontspanning wel nog enigszins terug. Ik had iig een erg tevreden gevoel na de les.

1. Wat schouderbuiten om de spanning weg te laten vloeien:

Afbeelding

2. Duidelijk nog spanning en onwennigheid aan de nieuwe omgeving:

Afbeelding

3. Ietsjes meer ontspannen:

Afbeelding

4. Mijn hand lijkt een beetje misplaatst, maar ik breng deze bewust opzij om hem in de buiging meer te begeleiden (buiging in het lijf vind hij lastig):

Afbeelding

5. Galopje met nog wat spanning:

Afbeelding

6. Drafje, beetje te vlot en te veel spanning, en mijn petje waaide bijna af haha :=

Afbeelding

7. Halt:

Afbeelding

8. Even lekker de spanning eraf en belonen met lang teugeltje:

Afbeelding

9. Leuk plaatje van ons 2en!

Afbeelding

10. Achterwaarts, gaat ook steeds beter:

Afbeelding

11. Weer voorwaarts stappen, wel te diep:

Afbeelding

12. Weer wat achterwaarts:

Afbeelding

13. Nog een redelijk drafje:

Afbeelding

14. En klaarrr! Toch wel heel tevreden over hem *D

Afbeelding

Opbouwend commentaar mag, maar hou het wel gezellig en rekening met de omstandigheden.
Wat vonden jullie ervan?

Groetjes Madelief :wave:
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 26-05-10 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel op verzoek TS aangepast

Michelle_88

Re: Knappe Furia (PRE) weer aans het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:20

hey madelief!

Leuk om weer is foto's van jullie aan het werk te zien!
Opbouwend commetaar heb je tijdens je les wel gehad ;)

furia ziet er goed uit, ondanks wat minder bespiering!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:25

he madelief

wat super om jullie weer aan het werk te zien, nu kunnen jullie hopelijk lekker verder trainen op de nieuwe stal

comentaar heb je al gehad dus dat ga ik niet geven ben benieuwd over een tijdje hoe jullie weer zijn gegroeid

ben je nog wel van plan om te gaan starten ?

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:32

Mooi paardje!
Jammer van de spanning hier en daar maar ach, hebben we allemaal wel eens toch :) Fijn dat je hem toch stukken kan laten ontspannen.
Vindt je handen vaak wat wijd en wat hoog en te ver naar je lichaam, zou ze wat dichterbij elkaar en voor het zadel willen zien. En af en toe is je binnenhand wat streng, als je daar de druk af en toe wat laat vloeien zal de spanning ook afvloeien!
En een vraagje, gewoon uit nieuwsgierigheid...
waarom rijd je met jodpurs en met een petje?
Voor de foto? Want echt praktisch is het niet :+

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 16:41

Vesceron: Mn laarzen pas ik helaas niet helemaal meer, dus vandaar jodpurs, mn chaps zijn beetje af, en merk geen verschil ik of met jodhpurs en chaps rij of alleen met jodhpurs. Niet voor de foto nee, ziet er toch juist niet chique uit haha? Rij altijd zo :) Mijn handen staan bewust breed, zelf zie ik ze ook liever meer naar voren maar dat is soms wat lastig.
En de binnenhand is dus om hem wat meer te begeleiden in die buiging, hij wilt heel lastig in zijn middenrif buigen en doet dit beter zodra de binnenhand naar binnen wordt gebracht.

Denise: Voorlopig niet van plan weer te starten, heb er niet echt behoefte voor en zelf ook geen trailer dus zou weer wat lastiger zijn ;)

Mies: Ja, was al weer een tijdje terug! Als we weer echt 100% een goed liggend zadel hebben komt de bespiering gelukkig snel weer terug :j En binnenkort kom je toch deze kant op kan je m in het echie eindelijk zien ;)

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:12

Leuk om foto's te zien van jullie op de nieuwe plek :)
Ziet er leuk uit! En je ziet inderdaad wel wat spanning, maar het is natuurlijk ook vreemd in een nieuwe omgeving.

en ik blijf jaloers op de mooie vlechten die jij kan maken..bij mij zakten ze altijd uit bij 'm! :o

Truuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:27

mooi beestje,
probeer te werken aan onspanning!
en handen soms wat lager!
Succes

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:56

Zo, dat is een tijd geleden, rijfoto's van jullie twee.
Ondanks de break vind ik dat hij het weer lekker oppakt. Nog niet op het oude niveau, maar dat komt snel genoeg weer ;)

En wat is hij wit geworden joh!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:32

Jasmijn geoefend met haar camera :D ? Moooie plaatjes hoor! Lekker scherp. En wat is hij nu goed wit zeg, aan de voorkant.. gaaf 8-) . Rijden ziet er voor de 1e keer op nieuw terrein niet verkeerd uit hoor! Als jullie straks gewend zijn, zie ik graag nog eens plaatjes, is al te lang geleden :D !

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:45

daar hebben we fuurtje weer. hij heeft idd wat bespiering ingeleverd. maar goed, daar ben jij weer voor om dat terug te krijgen he. alweer een stukkie witter, hij ziet er wel goed uit. waar staan jullie nu?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 18:50

Hanneke: Jaa, blijf je een beetje op de hoogte :D En die vlechten, ja veel oefenen en handigheid he :P
Truuss: Dankje!
Sanne: Ik was ook heel tevreden hoe hij het oppakte na de break en de spanning die er was.
Oude niveau komt idd vanzelf weer! Knap he zo wit :D Ik vind het iig prachtig! En was inderdaad lang terug, rijfoto's.
Iloon: Haha, ja Jasmijn krijgt het al wat beter onder de knie :D Hij is echt wit wit wit, behalve zijn kont en benen. Komen nog wel eens plaatjes als we weer even een tijd aan het trainen zijn geweest met evt nieuw zadel!
Frank: Inderdaad, die bespiering zit er wel weer op met de juiste training. We staan nu op een leuke stal met 13 zeer ruime boxen, heel veel land, gezellige recreatieve ruiters, mooie 20x40 bak met beregening en wordt gesleept. Dus helemaal top! Fuur staat in een lekker groepje, zonder Bandiet want die kan af en toe een beetje te lang doorgaan en voor Fuur is rust in zijn koppie belangrijk. En dat krijgt hij nu in zijn nieuwe kudde!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:23

Wat een heerlijke foto's zeg :D. Wel wat jammer van de spanning maar daar kun je natuurlijk weinig aan doen.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:35

Het zag er goed uit hoor, voor een paard dat net verhuisd is en al een tijd uit de training.
Over een tijdje zitten jullie weer zo op je oude niveau!

En ilona, dank je, heb wel wat aan de tips van Sanne gehad, al vind ik dit soort foto's nog lastig hoor, ben beter in portretfoto's. Moet er nog veel mee oefenen!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:11

Het ziet er idd leuk uit! Lekker aan het bouwen en hobby'en en meer moed dan ik, want van mij met Sam zul je zo'n topic zeker niet snel vinden. :+

Volgende keer voor de foto toch een keer de chaps omdoen hoor, da's mijn enige maar. Bevalt het samenwonen een beetje?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:23

Madelief, leuk! Ik wacht geduldig nieuwe foto's af. Wel fijn dat je eerdaags weer een goed passend zadel krijgt, komt Fuur net ff wat beter tot zn recht ook :) !

Jasmijn, haha, same here. Actie foto's zijn voor mij (en mn compactcamera) nog wel errug lastig ja.. := . Maar portret gaat me ook steeds beter af haha!