Woensdag ben ik 21 jaar geworden, en het aller mooiste cadeautje kwam dit jaar van mijzelf.
Donderdag heb ik Kansas opgehaald, na een jaar niet gereden te hebben en "paardloos" te zijn heb ik besloten om het weer op te pakken.
Omdat mijn gezondheid erg slecht is heb ik mijn vorige paard moeten verkopen, hij was erg jong en de klappen kon ik niet meer op vangen als ik er weer eens af vloog. Nu ben ik inmiddels zo ver dat ik overdag in een rolstoel doorbreng omdat ik weinig energie heb en moeilijk kan staan. De kans dat ik over een jaar of twee dus helemaal niet meer kan lopen is vrij groot.
Studeren en werken gaat niet meer omdat ik niet lang kan zitten en niet zwaar mag tillen. Er bleef dus niet veel over wat ik nog wel kon doen. Omdat ik met de realiteit leef dat ik niet meer lang kan lopen heb ik besloten dat ik dat beetje energie dat ik nu nog heb wil besteden aan dingen die mij echt aan het hart gaan. En paardrijden staat daar in nu centraal. Ik ga lekker rijden en genieten voor zolang als het gaat en hopelijk ga ik toch nog 1 keer de wedstrijden rijden die ik zo graag wilde. Dan kan ik in elk geval over een jaar niet zeggen dat ik het niet heb geprobeerd.
Goed, genoeg over mij nu het paard dat ik heb gevonden en wat het met mij moet doen.
Kansas, een Nabuur x Doruto van bijna 18 jaar... ja inderdaad al wat ouder maar gezien het feit dat er afvallen er niet meer bij is wel een bewuste keuze.
Kansas is 2x Z2 geweest bij de paarden en heeft in zijn jongere jaren EK gelopen bij de pony's.
Hij heeft dus veel gezien en ik hoop dat ik daar ook veel van kan leren.
Paardje is overigens 1.62
* vandaag is hij in de middag in de padock geweest en heb ik hem nog even gelongeerd. Morgen ochtend ga ik er voor het eerst op en mag hij daarna lekker in de weide met de andere ruintjes *
Samen in de zon zijn we nog niet zo fotogeniek maar hier de foto's van mijn nieuwe geluk.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.

naja hoop gewoon dat dit paard heel lief en voorzichtig met jou is want moet er niet aan denken dat jij echt niks meer kan na een fikse val... over je filmpje op hyves (ook gereageerd) er zitten wel echt mooie gangen op maar mag ook wel van zo een topper...
mits jij dat wil