Mieps voor het eerst @ work :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Mieps voor het eerst @ work :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 22:45

Vanwege de grote vraag naar rijfoto's van mijn nieuwe huisdier toch maar een topic op ITP :)

Romy (a.k.a. Mieps :D ) is een 12-jarige schimmelmerrie, KWPN van Balzflug. Ik heb haar eind oktober gekocht, nadat ze pak 'm beet 2 jaar bij ons op stal in de wei heeft gestaan met veulentje. Daarvoor liep ze op hoger niveau in de dressuur, maar wegens een blessure is ze toen voor de fok ingezet. Blessure is inmiddels helemaal hersteld na die 2 jaar rust, veulentjes vielen tegen, te koop als braaf leerpaard, en toen zocht ik een paard en besloot zij dat ik voortaan haar mens was :Y) En ik ben nog steeds echt enorm blij met haar en zwaar irritant verliefd :+:

Ik heb zelf wel een hoop rijervaring maar veelal manege-, recreatie- en jonge paardenwerk, dus de eerste tijd was zo'n sensibel paard met overal gekke knopjes erop nogal een uitdaging := Maar langzaamaan begint het wat meer een combi te worden. Er is nog heeeeeeel veel waar aan gewerkt moet worden en af en toe vraag ik me af of ik niet beter kan gaan breien in plaats van paardrijden :7 , maar we hebben er in elk geval plezier in :D

Ik rij hier trouwens voor het eerst in tig jaar met mijn oude veeeeeeel te grote rubberen rijlaarzen aangezien natuurlijk een kwartier voordat ik opstapte de rits van een van mijn fatsoenlijke laarzen knapte }:0 Alsof ze het fototoestel geroken hebben }:0 Rubberen rijlaarzen zijn zwaar irritant, mijn stoelzit (beugels korter vanwege die krengen ^) ), kapstokjes en rondwaaiende onderbenen zijn vandaag dan ook opeens exponentieel toegenomen. Ze zijn er normaal ook wel hoor, maar niet zó erg schijnbaar :Y)

We zijn nog steeds aan het opbouwen en uitpuzzelen, alles lekker op het gemak :) Een groot doel op het moment is nu (buiten 100 dingen aan mijn rijden veranderen :+ en nog tig andere dingen :+ ) haar ontspannen naar de hand toe te laten lopen zonder dat ik haar blokkeer of zij gaat dribbelen/duiken/rennen/stuiteren. De loodlijn vinden we daarna vanzelf wel :)

1. Heu, een fototoestel :+ (aiaiai wat een rampfoto verder ^) )
Afbeelding

2. Hoe Mieps hier loopt ben ik zó blij mee :):) Nou ik nog :roll:
Afbeelding

3. Vlieggg :):)
Afbeelding

4. Ik moet rustig doen van vrouwtje ^) *damn, ik zit echt of ik moet poepen :+ *
Afbeelding

5. Er is daar iets, echt waar, ik weet het zeker....
Afbeelding

6. Mieps' haar geconcentreerde blik :Y)
Afbeelding

7. Dit vind ik ook fijn uitzien :) Alleen die eeuwige binnenhand van mij :(
Afbeelding

8. Galop is Moeilijk :j Gaat meestal heul heul heul hard :=
Afbeelding

9. Bakkabouters!! :wow:
Afbeelding

10. Mijn binnenhand ook altijd _-:( Erm peerd :(:)
Afbeelding

11. Handjes doen vanalles :+
Afbeelding

12. Nog wat Pennyplaatjes :+:
Afbeelding

13. Moet dat nou steeds met dat fototoestel }:0
Afbeelding

14. Slaapverwekkend dit :z
Afbeelding

15. Vooruut dan, zie mij -:)
Afbeelding

Zo, ook mijn pennykriebels ook weer even kwijt :Y) :D

sumpielover

Re: Mieps voor het eerst @ work :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:48

probeer je handen iets meer boven het zadel te houden !
voorderest vind ik foto 2 een heel fijn beeld geven !
ga ze door

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:54

Miepje! Eindelijk foto's :D En nu ook dat ze mooi wit is ;)
Heerlijk zo rijden in de buitenbak. Vind het er heel goed uitzien! Had wat oude fototjes gezien en zie echt vooruitgang! Het ziet er heel relaxed en ontspannen uit. Toch lekker actief en je handen mooi bij elkaar. Op die laatste ietsje te hoog maar altijd nog beter dan te laag.
Het ziet er fijn uit en gaat helemaal goed komen verder!! Veel plezier nog!

Mooie frontriem trouwens ;) En ook mooi zadel heb je erop liggen, je zit er netjes in.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 23:04

Die frontriem doet het hem hè :D Ze trekt er ook zo'n heerlijk arrogant hoofd bij af en toe :Y)

Thanks voor de reacties :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 06:32

Aaaah, eindelijk dan actiefoto's van jou en Miep. :D
Had je geen nieuw dekje eronder kunnen gooien? :+ :P
Ik vind het er fijn uitzien, je rijdt haar op een eerlijke manier, en zoals je zegt, het komt allemaal wel.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:12

Het commentaar geef je idd zelf al. :)

Ik heb haar irl zien lopen, dus ik weet wat voor gangen erop zitten... En ik ben Miepje-fan. :D Ze ziet er goed uit Vien! Ik ben heel benieuwd naar de foto's die over een paar maanden ongetwijfeld gemaakt gaan worden. :j

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:54

Heee wat leuk zeg, ziet er goed uit hoor. Lekker geduld hebben en dan komt alles wel! Snel een keer IRL bewonderen! :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:28

Niet zo streng zijn voor jezelf he ;) ziet er fijn uit en de rest komt vanzelf! Leuk paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:10

Leuk, Miepsfoto's! En ik vind het eigenlijk nog heel erg meevallen met je houding hoor. Niet zo hard over jezelf zijn, nergens voor nodig. Jullie passen mooi bij elkaar, en ik vind het er ontspannen en soepel uitzien :j Paar mooie bewegingsfoto's zitten erbij.

Doe zo lekker voort :j

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 09:19

Dank jullie wel :)

Ik heb nu een fototoestel (ok, in bruikleen van broerlief, maar toch :Y) ) dus die foto-updates komen er wel hoor :D

Vergeleken met de eerste foto's van december ofzo is er wel al flink vooruitgang qua ontspanning, dat vind ik wel heel fijn om te zien :j En Miepje zit een stuk beter in haar vel :D

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:17

Eindelijk leuke foto's van Miep, ze blijft een plaatje! Ik vind wel dat het beeld toen ik er IRL was wat constanter was, wat minder voor de loodlijn, maar misschien was jij gewoon zenuwachtig voor de foto's ;) Ik ben in ieder geval ook fan, heb nu al zin in zondag!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 13:28

We hadden hier ook een wat minder goede dag ja, dat zeker. Net als vandaag, want er was zo veel spannends aan de gang op de weg en de camping :):) Dat stuitert :D Maar er komen in verhouding wel steeds meer goede meer constante dagen :)

Echt jammer dat je gisteren niet kon Dondeyne! Gauw opnieuw afspreken :j