Painted White vrij springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DeadxStar

Painted White vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 20:28

Voor de eerste keer op bokt, Painted White! :D
1 van de paardjes die ik verzorg.

Painted White is een merrie, en bijna 3 jaar.
Ze is nog niet onder het zadel, wel een keer een zadeltje op gehad, hoofdstel+bitje, en dat vond ze allemaal best!
We zijn bezig met longeren, dat vind ze nog moeilijk.
Om lekker af te wisselen zijn we nu bezig met vrij springen, en dat vind ze erg leuk! :))
Deze zomer beginnen we met inrijden, als alles goed gaat :)

Vorige week zijn we begonnen met balkjes draven, en héél laag een sprongetje gemaakt.
Vandaag zijn we wat verder gegaan.

Ik heb er even een leuk filmpje van gemaakt, anders kreeg je allemaal losse filmpjes op youtube, dat is ook niet echt handig ;)

Anoniem

Re: Painted White vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:58

Mooi paardje! Leuk om te zien dat ze zo enthousiast is.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:03

Is nét drie jaar niet iets te jong voor het paardje? Ik zou nog een jaartje gewacht hebben. :j

Verder ziet het er erg leuk uit!

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:24

Ambrasoft schreef:
Is nét drie jaar niet iets te jong voor het paardje? Ik zou nog een jaartje gewacht hebben. :j

er zit toch niemand op ze mogen best wel een keer los springen hoor
ben je ooit eens naar een hengsten keuring geweest ???
ik denk het niet want daar springen ze met 2 al
kan me altijd een beetje boos maken over mensen die iets moeten zeggen gewoon om ietss te zeggenen niet weten wat ze moeten zeggen.
Laatst bijgewerkt door lirote op 15-05-10 21:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:35

ja zo blijft tie natuurlijk nooit meer in de paddock ;) die gekke pup

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:42

Nils_010 schreef:
ja zo blijft tie natuurlijk nooit meer in de paddock ;) die gekke pup

ja natuurlijk wel haha talentje he

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:46

lirote schreef:
Ambrasoft schreef:

kan me altijd een beetje boos maken over mensen die iets moeten zeggen gewoon om ietss te zeggenen niet weten wat ze moeten zeggen.

Dit beestje is ook 2 staat in de openingspost ;)
lirote; ik snap jouw post niet helemaal. Ze zegt toch niet dat het niet mag? Ik ben het met Ambrasoft eens ik zou ook nog minstens een jaar gewacht hebben met springen, ivm volgroeiing van wervels en dergelijke. Maarja eigen keuze ;)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:48

leuk beestje! Goede techniek al!

Ik zou alleen persoonlijk als je het kruisje van 2 kanten wil springen, aan beide kanten een grondbalk neerleggen,;) tipje voor de volgende x!

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:54

lirote; ik snap jouw post niet helemaal. Ze zegt toch niet dat het niet mag? Ik ben het met Ambrasoft eens ik zou ook nog minstens een jaar gewacht hebben met springen, ivm volgroeiing van wervels en dergelijke. Maarja eigen keuze ;)
[/quote][/quote]
ik begrijp het wel ze is bijna 3 springt niet gedwongen en doet het graag ze springt ook niet elke dag maar een keertje er zijn zoveel die er op deze leeftijd al op zitten dat is slechter

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 21:54

Froexiie schreef:

Ja maar PW wordt 2 juli 3, op de hengstenkeuring zijn er genoeg die net 2 zijn ;) Dat is al een wereld van verschil..
Voor de afwisseling is het juist leuk voor haar, we doen het echt niet elke dag hoor.. :D
Maar PW heeft heel veel energie, en ze heeft hier plezier in :j
We dwingen haar tot niks, als ze het echt niet leuk had gevonden hadden we niet door gegaan ;)

Ze werd moe, toen zijn we lekker gestopt :j

Dit is toch veel leuker voor een pony dan mensen die hun paard/pony het land op gooien tot ze 3 zijn en er niet naar om kijken ;)
We besteden veel aandacht aan haar zodat ze lekker aan alles went, en ook om een band op te bouwen :)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:55

Huh maar daar gaat het niet over toch ;)
@ ts; beestje heeft er plezier in, lage hindernisjes, ga zo door!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:00

Het enige wat ik zie is een jong paardje die aan 1 lange zijde heen en weer word gestuurd en meer ruimte wil maar vastloopt tegen de korte zijdes of geblokkeerd word door de lichaamstaal van de persoon die met een zweep staat te wapperen...iets nuttigs kan ik er eigenlijk niet van maken. :n
Die korte stops en wendingen zijn ook niet bepaald goed voor de pezen van je paardje.
Op 1.51minuten schrok ik zelfs even..sorry maar dit vind ik er nou niet bepaald leuk uit zien.
Jullie zullen vast het beste met het paardje voor hebben, maar dit is nou niet bepaald de goed manier van vrijspringen. Op deze manier kan je wachten op blessures.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 22:05

Als je niet veel nuttigs hebt te melden, kan je net zo goed niet reageren.. ;)

Ik heb filmpjes van PW los in die paddock, dan doet ze precies hetzelfde zonder hindernis, en zonder het springen ;)

Ze komt nooit aan de andere kant van de paddock, daar rent ze gewoon nooit heen. Ze rent dan heel de tijd langs de lange zijde, en maakt ook zulke noodstops bij de korte zijdes. En nee, dan is er niemand in de paddock, dat doet ze helemaal zelf, op dezelfde manier.
Dan doet ze dus precies hetzelfde, als het zo slecht zou zijn kunnen we haar dus ook niet meer losgooien..

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:31

lirote schreef:
Ambrasoft schreef:

Inderdaad, waarom zouden ze ingods naam wachten!
Zo vreselijk irritant!

Wat een leuk paardje zeg!
Hij springt ermakkelijk over heen, suus was al lang er tussen uit gepiept haha.

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 00:02

MiniMouse schreef:
Het enige wat ik zie is een jong paardje die aan 1 lange zijde heen en weer word gestuurd en meer ruimte wil maar vastloopt tegen de korte zijdes of geblokkeerd word door de lichaamstaal van de persoon die met een zweep staat te wapperen...iets nuttigs kan ik er eigenlijk niet van maken. :n
Die korte stops en wendingen zijn ook niet bepaald goed voor de pezen van je paardje.
Op 1.51minuten schrok ik zelfs even..sorry maar dit vind ik er nou niet bepaald leuk uit zien.
Jullie zullen vast het beste met het paardje voor hebben, maar dit is nou niet bepaald de goed manier van vrijspringen. Op deze manier kan je wachten op blessures.

ik begrijp dat je schrikt waarschijnlijk omdat jou paard een peesblessure heeft gehad maar kom nou
dit is een pony die graag speeld als ik de wei of de bak in loopt komt ze ook zo op je af en maakt ze ook een noodstop er zit niemand op en ze wordt ook niet als een gek op gejaagd soms een beetje tegen gehouden en met de zweep wapperen doet haar niets hoor ze is er niet bang voor en als je goed kijkt gaat ze uit zich zelf springen het is een kruisje van 10 a 20 cm
vanwaar al dit gedoe je krijgt bijna het idee dat deze pony mishandeld wordt nou alles is behalve dat hoor
ze mag gewoon pony zijn en staat ook niet hele dagen in een hokje want als ze in de padock loslopen maken ze ook bokken noodstoppen ed (in een goude kooi zijn ze niet gelukkig ) krijgt alles wat haar hartje begeerd

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:14

@Lirote
Ten eerste heeft mijn paard geen peesblessures gehad, nooit niet.
Maar weet wel door mijn ruime ervaring dat dit soort korte stops en draaiacties niet goed zijn voor je pezen. Algemeen bekend ook, zeker bij zo'n jong beestje.
Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor, ik zou zeggen verdiep je er eens in en reageer dan nogmaals :o Je ziet mij nergens zeggen dat jullie kwaad in de zin hebben of het dier mishandelen dat zijn jullie eigen woorden. Ik opper alleen om je er eens in te verdiepen hoe een pony netjes vrij te laten springen. Dan zul je zien dat het voor jullie beide leuker en beter word!
Dus dat vond ik wel nuttig om te vertellen ;)
Succes!!
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 16-05-10 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:16

DeadxStar schreef:
Als je niet veel nuttigs hebt te melden, kan je net zo goed niet reageren.. ;)

Ik heb filmpjes van PW los in die paddock, dan doet ze precies hetzelfde zonder hindernis, en zonder het springen ;)

Ze komt nooit aan de andere kant van de paddock, daar rent ze gewoon nooit heen. Ze rent dan heel de tijd langs de lange zijde, en maakt ook zulke noodstops bij de korte zijdes. En nee, dan is er niemand in de paddock, dat doet ze helemaal zelf, op dezelfde manier.
Dan doet ze dus precies hetzelfde, als het zo slecht zou zijn kunnen we haar dus ook niet meer losgooien..

Gelukkig reageer jij iets beter dan je meeprater Lirote hier in het topic :o ;)
En ik vond het toch wel iets nuttig hoor, lees maar even het stukje hier boven :Y)

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:22

Leuk paardje! Je huppelt ook mee voor de hindernis :P ziet er grappig uit :=

Ik zie eigenlijk niet veel problemen, zolang je het niet te vaak doet.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:24

Ik denk zelf dat deze lage sprongetjes niet zoveel kwaad kunnen.
Er zijn ook enters en twenters (en oudere paarden) die constant lopen te bokken en te steigeren en dat gaat er meestal wat ruiger aan toe.

Wat ik wel gevaarlijk vind, net als MiniMouse, is het feit dat het paardje duidelijk weg wil uit de bak.
Dat zie je eigenlijk vanaf het begin al aan zijn lichaamshouding en taal.
Het is een klein wonder dat er niet overheen is gegaan.

Ik denk dat de kans groot is dat dat de volgende keer alsnog gaat gebeuren.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:25

Wat een bokt gezeur weer zeg :o
Ze zegt net dat dit ongeveer de 2e keer is dat er gesprongen wordt? Hoelang zullen ze bezig geweest zijn?
Ik zie ze haar nergens over de sprong heen slaan? Nee wat een onzin!
Ziet er heel leuk uit :j, ik vind pw erg leuk!
En als je dit topic in juli had geplaatst, als ze al 3 was, was er niets aan de hand geweest :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:28

Lichaamshouding? Ik zie vaak het koppie omlaag gaan, staart erop? Oortjes naar voren? Uit zichzelf omdraaien en nog een keer de sprong overgaan?

SJ_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:32

Je kan een jaarling ook een keertje laten springen, wel maar 1 keertje en dan een jaar of 2 wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:37

Moet ik het voor je uittekenen dan.. :?

Ik doel op beelden als deze;
Afbeelding

Afbeelding

Als ik mijn paard longeer, laat vrijspringen of losgooi in de bak, wil ik dat ze op mij let.
En als zij zo vaak aan zou geven om uit de paddock weg te willen, zou ik het risico niet nemen.
Ik neem aan dat je langer van je paardje wil genieten in plaats van hem een been te laten breken.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:07

okeej , op de eerste foto/still zie je een paardwat prima weet waar de uitgang is en waar iemand staat te filmen.
als er iemand bij de uitgang staat gaan de paarden daar vaak staan. koffie tijd momentje.
en de tweede still zie je dta het paardje gewoon niet optijd stopt .
ik zie geen paardje die niet wil en die dolgraag de paddock uit wil hoor....
de achterste helft van de paddock word eigenlijk maar weinig gebruikt door meeste paarden. de mijne gaan ook maar tot 3/4 naar achteren en niet helemaal langs het hek.

ik weet inmiddels uit ervaring hoe een paard eruit ziet die de paddock uit wil , die staat te dringen tegen het hek en met de borst te duwen/uit te meten of hij of zij het red om erover heen te springen.
sorry maar dat zie ik hier niet.

voor een eenmalige actie voorlopig vind ik het er leuk uitzien.
painted white lijkt het leuk te vinden.
zou dit niet wekelijks doen omdat ze nog zo jong is , maar jullie kennende zullen jullie dat niet doen :D

veel plezier met deze knappe meid!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:01

Citaat:
Minimouse:Ik opper alleen om je er eens in te verdiepen hoe een pony netjes vrij te laten springen. Dan zul je zien dat het voor jullie beide leuker en beter word!

Maarzo te lezen willen jullie niet meer leren, jullie weten het allemaal zo goed, ik wens jullie veel plezier verder!!
Je bent nog jong, je maakt vast nog wel een keer iets mee waardoor je van gedachte veranderd.
Succes met jullie leuke paardje!