Roos en ik, een nieuwe vriendschap..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Roos en ik, een nieuwe vriendschap..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 11:41

Na lang wikken en wegen, twijfelen en nadenken open ik toch dit topic..

Begin maart dit jaar besloot ik mijn allerbeste maatje Val te verkopen omdat het rijden niet meer ging. Ik was bang, onzeker, Val deed niets anders dan rennen en schrikken. De lol was ervanaf, ik gaf mezelf de schuld. Na steeds weer rotervaringen stapte ik met een blok in mijn buik op en besloot ik hem te verkopen, ik dacht dat de klik weg was, dat we niet meer de combinatie waren die we zijn geweest.. Ik had zoveel geprobeerd aan lessen (zitles, les op de grond, les van 2 verschillende instructrices) Ik heb daar zo'n pijn van gehad, diep van binnen wetende dat hij beter verdiende dat het gepruts nu van mij op zijn rug.. Uiteindelijk begin april ben ik een onwijs lief iemand tegen gekomen, het leek alsof het zo moest zijn.. Het liep echter helemaal anders, want Val werd afgekeurd tijdens de keuring in Kootwijkerbroek.. De DA was alles behalve positief..
Na 2 lange slopende weken in Utrecht kwam daar de diagnose, Artrose met ernstige vergroeiingen, die bij bepaalde bewegingen zijn complete zenuwstelsel afsloten en hij viel gewoon om.. Er vielen veel puzzelstukjes op hun plaats.. Het was niet zo dat Val en ik geen team meer waren, Val had pijn gehad doordat hij voor mij met rijden wilde doen wat ik wilde.. In de weken dat hij op Utrecht stond is hij bizar snel achteruit gegaan.. Hij is gezien door 3 verschillende artsen, ik heb álle, maar dan ook álle onderzoeken laten doen die maar konden, om een goed en compleet beeld te krijgen... Mijn grote stoere paard was een hoopje ellende, dat met zijn billen tegen de stalmuur aanstond met zijn benen wijd om zichzelf overeind te houden.. 20 april is hij ingeslapen, het is zo bizar snel gegaan, hij had het echt opgegeven.. Het hele verhaal staat in mijn onderschrift..

Ik heb in die weken op de automatische piloot geleeft, ben elke dag naar Utrecht geweest om Val op te zoeken, nieuws te horen en met hem te tutten.. Toen ik hem daar achter moest laten, viel ik onwijs in een gat.. Hij was er niet meer, hij kwam ook niet meer terug ;( Op stal was alles nog zoals het was, zijn naambordje hing er nog, mijn kast nog vol, het leek alsof hij ieder moment terug kon komen. Ik ben dan ook best veel op stal geweest, in een voor mij fijne omgeging, met datgene van Val om me heen wat ik zo graag had.. Echt behoefte om te rijden had ik niet, maar ik miste wel ontzettend mijn uitlaadklep.. na een lange dienst op het werk, als ik me niet goed voelde, ik mis hem zo..

Ik heb gezworen dat ik nooi meer een ander paard wilde, Val was mijn maatje, en als het met hem niet kon hoefde ik ook geen ander paard.. Dat er nu veel puzzelstukjes op zijn plaats zijn gekomen, geeft een stukje rust. Het verdriet om Val is nog heel erg vers, het doet onwijs pijn, elke dag weer.. En toch besloot ik afgelopen dinsdag op de merrie van onze staleigenaresse te stappen.. Deze merrie ken ik al sinds ik daar op stal sta, het is een onwijs lieve merrie.. Nu dit alles met Val gebeurde en gebeurd is, besloot de staleigenaresse om de merrie te verkopen.. Toeval?? Ik geloof niet in toeval..
Het feit bleef wel dat ik er eigenlijk nog niet aan toe was.. het voelde zo ontzettend dubbel.. dit heb ik zo ook naar de staleigenaresse verteld, die me zei dat ik alle tijd kon nemen die ik nodig had.. toen is het heel langzaam en voorzichtig gaan kriebleen, dinsdag heb ik haar van stal gehaald met Val zijn deken om, die was wat te krap geworden na de wasserette en ik had gezegt dat zij die deken voor de merrie kon gebruiken. Dat had ze tot op heden niet gedaan, tot haar eigen deken zo vies en modderig was dat ze maandag wel die van Val omgedaan had.. Dat was bizar..
Vanaf het moment dat ik opstapte voelde het heel vertrouwd. Er gingen zoveel emoties en gevoelens door me heen,
dat vertrouwde had ik met Val al een hele tijd niet meer ervaren ;( het was moeilijk, dubbel en toch heb ik wel een beetje kunnen genieten.. De dag erop heb ik haar ook gereden, en gisteren had ik les met haar..

Ik merkte, dat ondanks dat alles nog zo vers is en een plekje moet krijgen, ik het fijn vind om weer bezig te zijn. De uitlaadklep die ik zo miste, was daar ineens. Het voelde fijn en tegelijkertijd vreselijk.. Heb veel nagedacht, gesprekken gevoerd en uiteindelijk gisteren na het rijden met de staleigenaresse in gesprek gegaan..
Sinds gisteren heb ik een nieuw paard.. Ze zal nooit, maar dan ook nóóit Val zijn plek innemen.. Val zit voor altijd warm en veilig in mijn hart, en niemand kan dat plekje ooit inpikken. Ik hoop dat dit met Roos een nieuwe vriendschap zal worden, dat ik van haar kan genieten.. Dat zal uiteindelijk ook lukken denk ik, voor nu is alles nog zo ontzettend dubbel..

Toch wil ik jullie met enige trots mijn nieuwe merrie voorstellen..
Roos (op papier Rosanta) is een 12 jarige Jet Set D merie van 1.73m. Ze heeft een hele fijne basis en ik kan ontzettend veel van haar leren. Het 'doel' met haar op dit moment is genieten, lekker rijden en weer genieten.. Meer niet. Wie weet ooit.

Het is nog onwennig, ik heb een behoorlijke poos (sinds begin maart) niet meer gereden. Het zadel wat er hier opligt is voor mij veel te klein (17 inch met extra diepe zit) maar mijn eigen zadel moet nog worden aangepast, het is dus voor tijdelijk.. Mijn houding is om te janken, ik heb mega veel verbeterpunten maar nogmaals, voor nu is het wennen aan elkaar en proberen het eea los te laten en te genieten..

Afbeelding

Afbeelding

Zo stiekem verschijnt er her en der een glimlachje..
Afbeelding

Afbeelding

Voorzichtig en nog wat onwennig..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zowaar een galopje, waarbij ik écht écht op mijn kont moet gaan zitten en me mee moet laten nemen..
Afbeelding

Kirsten, bedankt voor het maken van de foto's :*
Laatst bijgewerkt door Berdien op 11-05-10 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's vervangen door werkende op verzoek TS

_Noah_

Re: Roos en ik, een nieuwe vriendschap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:45

Meis je verdiend deze nieuwe vriendschap, geniet voor 100% op de momenten dat je ervan aan het genieten bent, ik vind het heel mooi om te zien dat er op sommige momenten die glimlach op je gezich tevoorschijn komt!!

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:46

Wat ben ik blij voor jou! Heb destijds het verhaal van Val met tranen over mijn wangen gevolgd!

Ik hoop dat Roos je de vriendschap kan bieden waar je naar op zoek bent! Ik wens je al het goeds van de wereld en wens je ontzettend veel geluk en plezier met deze prachtige merrie. Het is je gegund!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:47

Wat heerlijk dat je toch weer zo snel een leuke lieve merrie tegen het lijf gelopen bent..Voel je echt niet schuldig hoor..Niemand kan de plaats van Val innemen maar dat wil niet zeggen dat de daarom niet meer van een ander paard mag genieten. Ik herken veel van je verhaal..Heb in hetzelfde schuitje gezeten..Geniet van je mooie merrie. Het is je gegund. :D

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:53

Meis, geniet ervan! Val zal altid een plekje hebben in je hart, maar je leven gaat door. Deze mooie merrie is voor jou bedoeld.

succes samen

DeniesRos

Wat ben ik blij voor jou dat je er toch voor gaat.
Val zou ook echt hebben gewild dat jij je leven verder oppakte en door ging met de paarden liefde en Val weet ook zeker dat niemand zijn plaats in kan nemen.

Ik vind jou en je merrie erg leuk bij elkaar passen, heel veel plezier toegewenst.
Het is je gegund zoals hier boven ook al wordt gemeldt.

Flevolander

Gefeliciteerd.. ik ben benieuwd hoe het er over een paar maandjes uit ziet..

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:54

Oh Patries wat fijn! Ik snap dat het super dubbel is, las je verhaal nog met een brok in m'n keel. Maar nieuwe liefde is je gegund! Geniet ervan, al snap ik dat je nu nog niet 100% durft te genieten....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:55

Wat een fijn paardje!
Het is je gegund, hoor!
Je mag best genieten van je nieuwe paardje, heel veel geluk en plezier met haar!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:55

ik heb ook echt met tranen in mn ogen gezeten toen ik je verhaal over Val las.
je hoeft je niet schuldig te voelen over dat je een nieuw paard hebt nu. Val zit in je hart en dit is idd het begin van een nieuwe vriendschap zoals je zelf ook zegt.
ik wens je al het geluk toe met Roos, geniet van elkaar.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:58

Julie zijn een leuk stel! Veel plezier samen :j.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:01

aaaah patries wat een spannend en leuk verhaal schrijf je!! Ik ben mega super blij voor je dat je iets nieuws hebt nu. Misschien is het goed om je gedachten er zo af te zetten!! Ze ziet er super leuk en lief uit en ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat!! veel plezier toegewenst!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:23

Wat superfijn voor je zeg! Ik weet hoe fijn het soms wel kan zijn om meteen weer aan de slag te gaan/willen. Vind het erg knap van je! Heeeeeel veel succes met haar, het is een erg leuk dier! :j

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:49

ziet er super uit ondanks de onzekerheid van jou kant, het plezier straalt er vanaf.
heel veel plezier met dit paardje

Presto3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:52

Weetje ik zit hier gewoon met kippenvel, Ik vind het echt super dapper van je ! ik had het je echt niet nagedaan. Heel veel succes meis! :D

Ps, wat een knappert zeg :o

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:55

Je kent me verder niet, maar ik snap je gevoelens helemaal.

Ik durf zelf op dit moment eigenlijk niet met een ander paard te beginnen nadat de merrie die ik een tijd heb gereden verkocht is.
Het is niet te vergelijken met het verhaal van Val, maar ik begrijp heel goed hoe dubbel dit voor je moet zijn. Probeer ervan te genieten,
Roos zal nooit je oude maatje kunnen vervangen, maar wel een nieuwe vriendin voor je zijn. Jullie zijn nu al een mooie combinatie.
Laatst bijgewerkt door Laurie op 08-05-10 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:58

Dit je verdien je echt! wat een knappe merrie nog veel plezier samen

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:01

Patries, ik wens je echt alle geluk van de hele wereld toe met je nieuwe paardje! Vind dat ze echt een hele lieve en vriendelijke uitstraling heeft!

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:04

Wauw super! Heel veel geluk jullie samen :D

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:05

Leuk paard! Heel veel plezier & succes :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:08

Je verdiend deze vriendschap!
wat een rot tijd heb jij mee gemaakt zeg. :(:)
ik ken het om je dierbare te verliezen en het is ook heel moeilijk een andere te vinden.
roos zal misschien nooit de zelfde plek krijgen als val maar dat is logisch natuurlijk ;)

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:09

Jullie zijn een super stel samen.. ik wens je al het geluk van de wereld :)!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:10

allereerst nog enorm veel sterkte met het verlies :(:)

maar wat een onwijs gaaf paard is dit, en ik vind het er helemaal niet slecht of onwennig uitzien, zeker niet als je kijkt hoe vaak je er nu opgezeten hebt!
super! heel veel geluk jullie samen!

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:10

Wat een leuk paard Patricia :D Geniet er maar van!

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:27

Had een poosje terug het verhaal van Val al gelezen en wens je nu heel veel plezier en geluk met Roos.