Jagger & Jeddah on tour: Wildlife Track Veluwe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Jagger & Jeddah on tour: Wildlife Track Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 21:58

Jagger & SusanW, Jeddah en ik hebben meegedaan met de Wildlife Track rit onder begeleiding van de Woudlooper. Gezien onze drukte met het organiseren van de Farmers Field Trail en verdere omstandigheden van de laatste tijd besloten we dat een ritje onder begeleding, niet na te hoeven denken, wel verdient was :D

Van te voren hadden we ontzettend veel zin! :):) We waren ruim op tijd aanwezig en werden met een kopje koffie en wat uitleg begroet door Rene, de wouldlooper. Daarna was het opzadelen en rijden maar!

Susan en Jagger zijn er klaar voor:
Afbeelding

Zeer bijzonder! :j In het park hoeven we niet op paden te blijven, maar mogen we overal rijden! (met uitzondering van een aantal goed aangegegevn gebieden)
Afbeelding

Wauw! Wat een open vlaktes!! Maar wat is dat daar nou voor beeld? We kregen uitleg maar ik ben het alweer vergeten :o
Afbeelding

Jagger kijkt ook zijn ogen uit! Altijd leuk om te zien dat de paarden een nieuwe route ook leuk vinden!
Afbeelding

Lekker veel heuvels!! Het rijden was zo gaaf, hier en daar heuvels en vooral de stukken dwars door het bos waren leuk, Jeddah heeft het súper gedaan! Netjes opletten op haar voeten enzo!
Afbeelding

Van te voren had de woudlooper al verteld dat we bij een erg stijle heuvel zand zouden komen waar we omhoog konden als we wilden. Hij waarschuwde dat het veel stijler is als het lijkt en niet alle paarden het even makkelijk aankunnen.
Dat bleek ook wel, sommige paarden bleven halverwege al bijna stilstaan, of wilde naar de kanten afwijken omdat het ook wat mul was.
Jeddah deed het wat mij betreft perfect! Susan heeft het gefilmd, je ziet bij langa na niet hoe stijl het is, maar je ziet wel hoe netjes ze naar boven gaat! Ik was mega trots op haar! We zijn dan ook aan de hand via de achterzijde lekker grazend weer naar beneden gegaan.

Bij de rustpauze aangekomen was er een mooi plekje voor een "poseer foto", SusanW & haar Jagger:
Afbeelding

Jeddah & ik:
Afbeelding

Daarna natuurlijk lekker de paarden verzorgen, drinken geven...
Afbeelding

Lekker laten grazen en Jeddah heb ik ook laten rollen, het zand was zo verleidelijk voor haar! :D En we hadden een uur de tijd, dus ze kon wat opdrogen en dan weer gezadeld worden.
Afbeelding

Klaar voor vertrek?
Afbeelding

Na de pauze liep Jagger toch nog nét zo vlot!! SusanW was zo vreselijk trots op hem! Kijk hem hier ook stappen!
(en let niet op ons phoeha geklets)

En graag voorop lopen he? Die Jagger! Hij komt over als zo'n rustig meegaand paardje, en dat is ie vaak ook, maar zijn werklust en zijn goede conditie waren ook duidelijk aanwezig op de Veluwe ;)
Afbeelding

Helaas kreeg ik net over de helft, uiteraard op het verste punt, erg veel pijn. Het rijden in een groep op een, voor ons, wat trager en minder afwisselend tempo deed mijn spieren de das om. Ik weet nu dat de pijn ook echt mede veroorzaakt wordt door het vele stappen. Ik vroeg aan de woudlooper of ik alleen verder mocht gaan, over de kortste weg naar de trailer. Dat kon natuurlijk, het was heel makkelijk. 8 kilometer ongeveer, dus ik kon wel in een half uurtje bij de trailer zijn. Weg volgen, ruiterpad linksaf en immer gerade aus! :j
Yeah. Right. Niet dus. Ik ben 2 keer flink verdwaald en kon van de pijn niet meer op Jeddah zitten en aan de hand gaan lopen tot ik bellen kon met wat herkenningspunten en toen bleek de groep bijna in zicht :roll: Dus weer bij de groep aangekomen hebben SusanW en ik hun voor laten gaan tot ze uitzicht waren en zijn wij, grotendeels ernaast, stappend achter ze aan gelopen.
Hier ziet Jed de groep alweer komen:
Afbeelding

Onderweg dat Jeddah en ik alleen reden hebben we wel ontzettend lekker gereden! Daar heb ik ook nog een filmpje van gemaakt

Al met al is het beslist de moeite waard daar weer te gaan rijden! Ook het rijden met de woudlooper is ontzettend leuk, al kies ik er zelf voor niet meer in een groep te gaan rijden, is het toch een aanrader!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:13

Wat heb je er weer een leuk verslag van gemaakt Jeddah! Echt leuk zo met die filmpjes! 8-)
Ja in een groep kan heel zwaar zijn. Persoonlijk wil ik ook niet in een groep rijden, mijn paard kan daar ook absoluut niet tegen en ik word er zelf ook gek van :D
Maar wel fijn dat je nu ook eens op plekken komt, waar je normaal niet mag komen :j

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:50

:wow: Wat een superleuk verslag Jeddah! Leuk dat jij tenminste nog foto's gemaakt hebt ;) (ik had de camera mee, maar heb hem niet uit de tas gehad, wegens handen vol aan Jagger :+ )

Ik vond het ontzettend sneu dat je zoveel pijn kreeg en helemaal dat de route terug helemaal niet sneller bleek en je je weer bij ons moest aansluiten. Gelukkig hebben we samen met onze kanjers toch de eindstreep gehaald! Twee fitte paarden, met kneusjes van bazen :oo

Ook ik kan de rit zeker aanraden! De Hoge Veluwe is prachtig en vooral gaaf dat je -met uitzondering van de wildrustgebieden- overal mag rijden!! Geeft toch wel echt een buitenlands gevoel!
Maar verder sluit ik me wel aan bij Jeddah wat betreft het groepsrijden ;)

qt_shetties

Re: Jagger & Jeddah on tour: Wildlife Track Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:23

Dat ziet er echt heel erg leuk uit! Knappe peerden hebben jullie onder je kont!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:34

ziet er uit als een heerlijke rit, gaaf om zo door het terrein te rijden
paarden moeten echt leren in een groep te lopen en sommige zijn er niet voor in de wieg gelegd

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:55

Wat een gaaf verslag!! Dat filmpje die heuvel op is schitterend.
Jammer dat je dan zo'n last van je lijf krijgt :(:) 't Ging anders toch al zoveel beter.
Hopelijk herstel je snel weer.

Hebben de paarden ook spierpijn na zo'n lange rit?

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:00

Wat een leuk verslag zeg! Hopelijk doet je lijf gauw weer mee :(:)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:35

Ziet er wel uit als een mooie rit zeg!!

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:03

Gave foto's van een superleuke dag Jeddah! Erg balen inderdaad dat je zo'n last van je rug kreeg :(. Nog een geluk dat je de groep weer tegen kwam in een 5500 hectare groot park.. ;)

Heb je toevallig ook wat foto's waar Bo en ik op staan?? Ik heb zelf alleen maar foto's van anderen gemaakt natuurlijk (op een paar oorpunt na haha)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:19

Wat leuk zeg! Dat laatste filmpje is ook helemaal geweldig en wat een fijne paden om te rijden!

Jammer dat je zelf last van pijn kreeg, maar desondanks wel een mooie rit!

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:03

Wat ontzettend gaaf dat je hier van de route mocht afwijken, leuke ervaring zeg. Ook de filmpjes erg leuk, zeker die van de heuvel, zo met Jeddah zie je hoe pittig die is....jammer van de pijn in je lijf, maar al met al toch genoten volgens mij ;)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 11:15

Thanks allemaal! Pijn is helaas nog steeds niet over :roll:

@Spatter, het is niet zo dat onze paarden niet goed in de groep liepen hoor, het is dat ik er moeite mee heb aan te passen ;) Jeddah en ik (en Jagger ook) zijn meer afwisseling en een hoger tempo gewend. Plus dat je soms meer bezig bent met op de anderen te letten als op de mooie omgeving. Het heeft niets te maken met de paarden.

@Esther, ik zal eens kijken, maar ik heb niet veel van anderen erbij zitten.

@Jottum, Jeddah en Jagger waren beide na de rit, eenmaal thuis, nog heel fit! En de volgende dag ook weer :j Paarden kunnen natuurlijk net zo goed spierpijn krijgen, maar beide zijn de langere afstanden van 15-20km wel gewend.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:09

balen zeg jeddah!! Stappen is vrij naar als het lang duurt, dat merk ik ook wel. Mijn kont gaat dan ook veel zeer doen overigens.

Je mag volgens mij ook zonder gids in het park hoge veluwe van de paden af. Heerlijk lijkt het me om dat weer eens te doen, veel te lang geleden!

hopelijk kom je snel weer een beetje vlot getrokken!

mooie foto's ook weer!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:27

Wat een leuk verslag van een wel hele mooie rit :)
Lijkt me echt prachtig daar!
Wat balen dat het op het laatst te zwaar voor je bleek...En dan ook nog verdwalen.. :(:)
Mooie foto's en filmpjes :j

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:59

Gaaf hoor, struinen op de Hoge Veluwe. Zo dichtbij en nog nooit gedaan maar wel op m'n verlanglijstje.
Ziet er erg gaaf uit allemaal en dapper dat je die helling hebt genomen, da's idd geen 'kattepis'.
Wel balen dat je zo'n last kreeg joh. Maar dit 'struinen' mag je ook op eigen gelegenheid doen hoor, dus als 't voor herhaling vatbaar is gewoon lekker zelf gaan. Kun je je eigen tempo rijden.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:29

Zo dat ziet er gezellig uit :D Lekker hoor zo'n relaxt ritje!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 18:41

Dank jullie!!

Ja, Francis, dat hebben we inmiddels ook begrepen, dus we gaan zeker terug! Met goede kaart in de hand natuurlijk :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:51

Gave TREC training. ;)
Ik denk niet dat ik dit jaar de Kootwijkerbroek TREC ga organiseren, in ieder geval niet als ik het weer in m'n eentje moet doen, maar ik overweeg wel om te kijken of het een optie is om volgend jaar een TREC in Otterlo of Hoenderloo te organiseren met de POR in het Nationaal Park. Wil toch es zien of daar toestemming voor te krijgen is. Want daar kun je natuurlijk de ultieme POR uit zetten! (met hulp dan natuurlijk ook een T3)

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 07:42

Nou inderdaad Francis! Daar kun je echt een superspannende én moeilijke POR uitzetten! :j Jammer dat je de KWB TREC niet gaat doen, want ik heb genoten vorig jaar, maar ik begrijp je volkomen! Het is (haast) niet te doen in je eentje :(:)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:21

Ik wil 't op zich wel doen, veel mensen vinden een 1 daagse toch wel erg leuk, maar hij gaat waarschijnlijk niet regelementair worden als idd de regels voor de minimale afstand van de PTV veranderd gaat worden, dat betekent geen echte TREC en dus geen steun van de club. En vorig jaar redde ik het eigenlijk al niet goed in m'n eentje, laat staan als ik de steun van de club niet heb. (al die spullen die je nodig hebt en dan niet kunt lenen).
Ik weet nu wel wat ik zou moeten veranderen om het dit jaar beter te laten lopen maar 1 van die dingen is dat ik hulp heb in de dagen er voor waar ik op kan rekenen en vertrouwen want in die voorbereidende fase om alles klaar te zetten en maken kun je dat echt niet alleen. En ook daar ontbrak het vorig jaar aan.
Neem dan nog even het gezeik wat ik achteraf gehad heb met een paar deelnemers, 't werk van bijna 30 stallen in m'n eentje uit mesten omdat slechts 2 mensen zo fatsoenlijk waren om hun stal leeg te trekken en de financiele strop omdat mensen stallen gebruikt hadden die ze niet besproken (en dus betaald) hadden... Was niet echt een leuke afsluiting.
Kan allemaal wel opgelost worden maar alleen met extra hulp.

Maar goed, da's off-topic ;) 't Ging hier over struinen op 't Nationaal Park. Hoop echt dat ik dat nog es kan doen zelf want dat lijkt me echt heel gaaf. Zijn jullie ook over de hei richting Schaarsbergen geweest? Da's zo'n grote open vlakte, lijkt me zo cool om daar te rijden...