De grote (of kleine) Cos ruilbeurs

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

De grote (of kleine) Cos ruilbeurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 21:38

Tja...natuurlijk hoor je eigenlijk niet veel verschillende ruiters op je jonge paardje te zetten dat nog doorgereden moet worden.....nee..*zucht*..eigenlijk hoort dat helemaal niet...maar ja...wat als je paardje nu een gezinspaardje is??? Dan zal het jonge paardje in kwestie er toch aan moeten geloven en zo was er vanmorgen een ware ruilbeurs gaande met Cos als stralende middelpunt...

Cos is op 15 maart bij ons komen wonen en wordt 17 mei 4 jaar. Hij is vorig jaar bij de fokker zadelmak gemaakt en licht betuigd en vervolgens weer de hele winter in de kudde het land opgegaan en we zijn dus nu bezig met langzaam en relaxed doorrijden ohz en voor de wagen :)

Allereerst mocht ik zelf (voor het eerst in de bak met 2 friezen en een vos die in de bak ernaast mee renden dus even kijken hoe Cos daarop reageerde...en dat bleek superbraaf te zijn :D)

1.
Afbeelding

Ik vind foto's van mezelf op Cos nog erg confronterend qua plaatje (ik weet dat het ook heel erg tussen mijn oren zit omdat ik mezelf gewend ben op 1m70 en hoger :P :P :P) en qua vetribbels := := :o en daarbij is mijn voornaamste bezigheid met Cos dit: [AR-ITP] Met Fjord Cos aan de rand van het bos...) ...dus we gaan snel verder via een artistieke foto a la Edgar..

2.
Afbeelding

3. 2 slagen in de beugels en de beurt is aan Liam (8)
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. nog 2 slagen erin en onze Cayleigh (5) mocht met hulp de klim maken
Afbeelding

9. Cayleigh is onze pittige fanatiekeling van het type "laat maar los mama, ik kan het al zelf...drrrrrrrrrrrrraf Cos" >;)
Afbeelding

10. zoals jullie kunnen zien, leek het mama echter een beter idee om maar even vast te houden...
Afbeelding

11. Cayleigh wil heel graag veel leren (des te sneller denkt mevrouw te kunnen gaan springen, crossen en galopperen namelijk := ) dus ze oefent vlijtig het lichtrijden...
Afbeelding

12. En vooruit dan, een stukje los....waarna ik meteen weer kon bijrennen en vasthouden omdat de vrijheid meteen werd misbruikt om met de beentjes tegen de zweetbladen te klepperen "ja,drrrrrrrrrrrrrrrraaaaf Cos"...en Cos doet dat dan natuurlijk ook gewoon...*diepe zucht*
Afbeelding

13. Onderwijl werd mijn hoofd van het meerennen steeds roder en warmer...maar de jongste telg Aiden (3) was aan de beurt.
Afbeelding

14. Zelf voeten in de beugels doen (waren te lang en ik had niet de puf meer om er nog een slag in te fabriceren)
Afbeelding

15.
Afbeelding

Jullie zien het dus...absoluut niet volgens het boekje met al die verschillende ruiters ;)...maar we hebben enorm plezier gehad en Cos leek er weinig problemen mee te hebben aangezien hij voldoende werd geknuffeld, geaaid en zijn ego gestreeld werd onder alle uitroepen hoe knap, fantastisch, lief en geweldig hij wel niet is :)

upendo

Re: De grote (of kleine) Cos ruilbeurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:41

haha, wat een heerlijke foto's!

Vooral Cayleigh is echt een fanatiek ding, dat wordt nog wat later! :):)

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:43

Wat geweldig leuk! En wat is Cos een grappige fjord ;) Op zo'n manier meerdere ruitertjes erop, ach wat maakt het ook uit! En Cayleigh alleen! Wat leuk zeg!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:45

Wat gaaf om te zien!!!

Je mag wel trots zijn. Op je kinders en op de Fjord.
Wat doet ie alles braaf zeg, als ie zo blijft mag je in je handjes knijpen.
Heb vooral moeten lachen om je jongste, wat doet ze het leuk. :))

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:47

Weetje Naat...ik vind het plaatje op de eerste foto ECHT SERIEUS heeel goed!
Je hebt toch een goede keuze gemaakt om hem te houden. Hij doet het super en past helemaal bij het gezinnetje :) Daar ga je nog heeeel veel plezier aan beleven.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 22:03

dank jullie!

Ja Cayleigh is vaak een beetje TE fanatiek, die moet meestal flink geremd worden en dan vindt ze mij absoluut niet een "vet coole" mama want van "vet coole" mama's mag namelijk veel meer :')

Ik ben ook heel blij dat we hem gehouden hebben Sap, er zijn toch een hoop dingen veel belangrijker dan 10cm (al zullen een heleboel mannen daar misschien anders over denken :P :P :'))

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:04

Nathalie bah er zitten ook kinderen op dit forum :')

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:26

Wat een heerlijke foto's Naath!
En jij op Cos ziet er niet gek uit, kan makkelijk!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 22:29

dank je Natas :)

Zibby_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:37

Nou....Nathalie....!!!!
WAT ZIE JE ER GEWELDIG UI!!!
Vetribbels, ammehoela!! Je lijkt wel een fotomodel, zo slank! *\o/* *\o/* *\o/*
Wat een gave fotoos van je kroost (tel ik Cos voor t gemak ook even mee)
Je had geen betere keus kunnen maken, als ik het zo zie (heb alle perikelen meegelezen op Fjordenkletstopic)
GEFELICITEERD!!

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:41

Wat mag jij trots zijn op je kroost!! Wat een leuke kinderen, en dan helemaal in combi met Cos!!

Met jou erop staat hartstikke goed hoor!!! En dan die kleine meid, haha, die gaat over een jaartje of wat Cos helemaal in beslag nemen denk ik!!! Dan kan mama zwaaien naar de wagen..

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 15:23

hahaha...Pauline volgens mij ben je vanaf nu m'n allerbeste nieuwe vriendin....hehehehe...fotomodel :P :')

Ik vrees ook dat ik mijn wederhelft alvast aan het idee zal moeten laten wennen van een Fjord erbij over een aantal jaren...anders sta ik vast en zeker steeds voor een lege stal :P

strawberrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:27

wat een heerlijk gezicht om die kleintjes erop te zien!! :) leuk!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:05

Op volgorde van lengte op Cos.
Wat is het toch een lekker beest!

En geloof me, die 10 cm.. wat is dat nou? Niets in het licht van groots plezier!!!

Cayleigh fanatiek meiske! Daar moet de Cos nog voor op gaan passen! ;)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 16:52

dank jullie :)

In volgorde van lengte duurt niet lang meer denk ik...Aiden is al bijna net zo groot als Cayleigh en nu al zwaarder :P

Het is toch apart hoe die 10cm zo zwaar wegen op mijn gemoed..als je het langs een meetlatje afmeet is het 3 keer niks ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:20

Joh, het valt reuze mee! Ik steek met mijn benen verder uit bij Sjolvir en Tobago.

Jij......van de zijkant. Ikke........van de zijkant (moest even zoeken naar zijkant foto! Sjol is gok ik 1.47, maar ik 1.84+))
AfbeeldingAfbeelding

Ikke anders.... (en hij is zeker !! 1.55 dus tja, schiet je soms nog niets mee op.
Cos gaat nog uitzwaren en breder worden! Dan ziet het er ook al heel anders uit!
En nu is het al prima. Alleen tussen jouw oren nog niet!!!!)
http://lh3.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/S5a9v ... MG2893.JPG

En dan kan je met je fjord nog, gaatje korter..met crossles.
http://lh4.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/SXNA_ ... %20054.JPG
gaatje langer..... met dressuur.
http://lh6.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/S7OIj ... %20047.JPG

Jij zelf en de mensen om je heen zijn straks gewoon gewend aan je kleine grote paard.
Even wennen!!! ;)

En de kleinere mensen, hebben altijd de grotere paarden! :+
http://lh6.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/Sd-OD ... W_pk/2.jpg

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 21:36

Nou Sjol...nu ben je wat begonnen! (dank je voor de foto's want ik vind jou met Sjolvir er altijd prima uitzien ;) )

Het grappige is, dat ik even naar een topic teruggebladerd heb waarop ik op een type paard rijd dat ik gewend ben van "vroegah" (ikzelf was op deze foto trouwens wel 10 kilo zwaarder :P)

http://i274.photobucket.com/albums/jj24 ... 2/4-58.jpg

Ik had deze foto er dus nog eens naast gezet en het is opvallend dat het qua bovenlijf/benen niet eens zo gek veel anders is (en daarbij is Cos idd. ook nog echt een pup en moet nog uitzwaren/volwassen worden/spieren kweken)..maar dit paard is wel 1m70 maar zo je ziet, zit het hoogteverschil voor een groot deel in de benen....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:44

Grappig he?
Dat het voor je idee, dan heel veel uitmaakt en dan pak je die foto's en dan is het niet zoveel...

Het zijn vaak inderdaad de benen, niet de rompomvang zeg maar..
Mijn instructeur zei ook doodleuk bij mijn nieuwe aanschaf..
Ach, op de mijne pas je ook niet..
(en die is echt stuk groter, dat heet vooral langere benen! en dan smal lijf! tja, steken voetjes nog uit!)
Ik heb tijdens zoektocht veel paarden gezien en gereden en sommige "grotere" kon ik minder been kwijt,
dan bij andere "kleinere".

Cosje gaat gewoon nog uitzwaren en wordt stoere fjord!
En passen dat je dan doet!!!! wauw!!!!
Klein puntje, nog wel even 3 jaar geduld hebben..... ;)