Zida, 6jr merrie v hold up weer aan het werk!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Zida, 6jr merrie v hold up weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 17:48

Zida is een 6 jarige prok merrie van ca 1,76 V hold up premier x g ramiro z x le mexico.

Na 4 maanden winterstop zijn we nu ongeveer 1,5 maand weer aan de gang. Spierpijntjes in overvloed dus maar wel met resultaat! Ze is zowaar uit haar dressuurzadel aan het groeien! *\o/* eindelijk komt er meer front op :D

Ik ben veel bezig met de achterhand versterken, actieveren, rij veel overgangen en tempo wisselingen.
Zelf werk ik aan me houding. Recht op zitten en onderbeen op zn plaats houden. Ivm mn rugklachten span ik te snel mn rug nek en schouders waardoor alles verkrampt, kreeg de tip om ipv mn schouders naar achter te houden mn borstbeen naar voren/omhoog te duwen om dat te voorkomen en dat werkt :D

ondanks itp zijn tips welkom! :)

Gister was ze een stuk minder heet als anders, denk dat ze nog moe was van zondag :P
Ze was dus ook niet zo blij met mijn been met gevolg dat ze het nodig vond terug te slaan }>
Afbeelding
Afbeelding

Dus eerst met los rijden maar even zorgen dat ze mn been accepteerd :)
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Go ik! ik zit zowaar recht *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

:evaw:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 13-04-10 18:27, in het totaal 2 keer bewerkt

JorisDy

Re: Zida weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:54

Vind vooral de losrijfots fijn, lekker op der eigen benen lopen! Is goed voor der.

Ligt het aan mij of ben je afgevallen?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 17:59

:j 13 kg

MyWishMax

Re: Zida weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:14

Vind het een super fijn beeld om naar te kijken. Mooi op eigen benen, fijne aanleuning, mooi actief van achter :j Super, ga zo door :D

__PSM__

Re: Zida, 6jr merrie v hold up weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:14

Wow Nathalie, goede tip van mij heh :) Je zit er keurig op :D Ga lekker door, probeer haar iets ronder en lager los te rijden, zolang ze maar op eigen benen blijft ;) Je ziet er super uit zeg :D

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:29

Ziet er netjes uit Nathalie!! En wat een mooie dikke staart heeft Ziet! Ruilen? haha

Goed dat je weer actief met haar bezig bent. Je verdere punten, tja die heb je zelf al benoemd.
Succes met de zadelmaker

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 09:54

Dat was zeker een goeie tip pauline! ze mag inderdaad nog lager en ronder worden, daar werk ik ook altijd wel naar toe in het losrijden maar nu reageerde ze zo heftig op mn been dat ik eerst het gas er maar op heb gezet :P heb ook maar kwartiertje gereden :Y)

yvon ik ben blij dat ik eindelijk een paard heb met en een dikke staart en een dikke lange voorpluk _O-

Hoop dat me springzadel past :D

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:22

Ik vind je er toch heel aardig opzitten hoor, netjes recht en je been hangt ook netjes redelijk recht naar beneden :j.

Ik zou haar ook graag iets lager en ronder willen zien, zodat ze haar bovenlijn meer aan gaat spannen maar dat zal vast nog wat meer spierpijn geven ;).

Veel plezier met deze knappe merrie!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 21:49

:j klopt!
Dit is al een oude foto van vorig jaar zomer, normaal werk ik deze kant op in het losrijden en pak ik haar daarna op.
Afbeelding

Ben ook erg blij met mn houding op deze foto's! ben er nog lang niet maar het gaat eindelijk ergens op lijken :D Nu heb ik hier maar een 15/20 min gereden maar normaal als ik moe word zit ik ook weer als een krant :o zoals op deze foto :+

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:38

Komt gewoon helemaal goed Nathalie :) HIhi desnoods kom ik je wel zitles geven :P :P :P :P :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:20

zo die is weer lekker vooruit gegaan :)
ben heel benieuwd naar je springzadel :))

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 13:23

Ik ook :D Hij word woensdag gepast dus hopelijk past het! dan ga ik gelijk springen volgende week :D