Janssen- van den Hout

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SjilliejJj

Janssen- van den Hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:12

Zoals vele onder jullie wel weten hebben wij 8, bijna 9, maanden geleden bij Janssen van- den Hout een paard op proef genomen.

En laat nou net dit de start zijn van een hoopje ellende, ik moet het gewoon even van me af schrijven.

We hadden dit paard 14 dagen op proef als sportpaard. Al gauw bleek dit paard helemaal niet geschikt voor de sport: OCD en ernstige hartruis. Het paard is dus zonder arbeid al erg snel moe en vrij mager: niet dik te krijgen. Hij is dus enkel geschikt als grasmaaier.

Nou hebben we netjes telefonisch contact gehad, wij een mail gestuurd ter bevestiging dat we het paard niet nemen. Hun zouden het paard z.s.m weer ophalen maar hadden momenteel geen plaats. In het begin dagelijks gebeld, daarna wekelijks.

Ik ben ook 5x langsgegaan om verder af te spreken want zo kon het niet meer anders. Nou werd ik gewoon als een stuk vuil behandeld.
Ik moest 4u wachten !!! tot ze eindelijk tijd hadden om me te spreken en vervolgens draaide het steeds weer op niets uit. Nu heb ik op 8 maart een aangetekende brief verzonden met daarin mijn bevindingen en dat het paard voor 1 april opgehaald moest worden en dat ik hem anders verkoop en dat geld zelf hou om mijn onkosten: voornamelijk da kosten te dekken.

Nu nog steeds geen reactie van hun gehad.

Tot hier de inleiding :Z

Maar dan:

Kom ik gisteren in de weide aan, ligt Brave Lord in de weide. Hij wilde niet opstaan, eet en drinkt niet meer.
Koliek dus. Ik super nijdig naar Janssen- van den Hout gebeld voor de stand van zaken. Uitgelegd dat het paard met ernstige koliek in de weide ligt en dat ik de da kosten niet meer voor mijn rekening neem. Daarbij heb ik gezegt dat ze hem ofwel komen halen ofwel de papieren deze kant opsturen.

Zegt Bart (van Janssen- van den Hout) Laat die knol dan maar kapotvallen in de weide!

Ik ben dus zo razend op die lui !!

Nou weet ik dus niet welke kant ik verder uitkan. We hebben een advocaat onder de arm genomen. Aangetekende brief is stap 1, stap 2 is een rechtzaak maar dat wordt o zo duur aangezien ik in België woon.

Verder dacht ik de dierenbescherming te bellen? Is iemand op bokt hiermee bekend wat zij eventueel kunnen bieden?

Alvast bedankt

Rana

Re: Janssen- van den Hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:15

klinkt inderdaad heel erg allemaal, ik weet alleen niet of je zo met naam en toenaam mensen mag benoemen. Voor de zekerheid tem ik daar wel even voor.. Voo0ral;snog heel veel sterkte met alles...

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:16

Oei, dit is niet netjes.
Zo ken ik Janssen en van Hout eigenlijk niet.

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:16

Rana schreef:
klinkt inderdaad heel erg allemaal, ik weet alleen niet of je zo met naam en toenaam mensen mag benoemen. Voor de zekerheid tem ik daar wel even voor.. Voo0ral;snog heel veel sterkte met alles...

Daar heb ik eigenlijk ook geen idee van. Het is wel een ervaring uit eerste hand.
Ik kijk even aan wat de mods zeggen

Rana

Re: Janssen- van den Hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:17

ja en heel veel succes, wat naar allemaal, wat heb je uiteindelijk gedaan? toch de da gebeld?

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:18

Ulissa schreef:
Oei, dit is niet netjes.

Nou, als je op bokt kijkt zijn er meerdere negatieve ervaringen hoor.
Eerst had ik er zelf ook een super gevoel bij, maar toen het mis ging: paard dat afgekeurd werd, toen waren we lastpostjes en ze zijn echt niet degelijk in onderhandelen.
Ik wil het gewoon opgelost krijgen, klaar maar zo denken hun er kennelijk niet over :(

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:19

Rana schreef:
ja en heel veel succes, wat naar allemaal, wat heb je uiteindelijk gedaan? toch de da gebeld?

Nee,

Wel een spuit gaan halen bij de Da en ingespoten om de darmen weer rustig te krijgen en gaan wandelen.
Maar hij is dus nog steeds ziek in de weide.

Typisch, daar gaat het altijd ten koste van de paarden maar wij zijn er klaar mee.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:20

Wat een naar iets indd

Erg assiocaal van hun

laatst was heir op bokt nog z'n geval
ofja is al weer een tijdje gelede

alleen weet ik niet meer wie dit was

ook met een stal paard gekocht bleek niet goed te zijn
kon niet terug ze hadden geen plek naar 3 maanden ook bij hun overleden zal eens gaan zoeken

mvg

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:21

Niet netjes afgehandeld. Heb je geen rechtsbijstand die je om hulp kan vragen?

De aangetekende brief heb je als verstuurd.

Hoe is het nu met het paard?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:22

SjilliejJj schreef:
Ulissa schreef:
Oei, dit is niet netjes.

Nou, als je op bokt kijkt zijn er meerdere negatieve ervaringen hoor.
Eerst had ik er zelf ook een super gevoel bij, maar toen het mis ging: paard dat afgekeurd werd, toen waren we lastpostjes en ze zijn echt niet degelijk in onderhandelen.
Ik wil het gewoon opgelost krijgen, klaar maar zo denken hun er kennelijk niet over :(

Ik ken de verhalen niet op Bokt.
Ik zal eens gaan zoeken.

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:22

Gentlegiant schreef:
Wat een naar iets indd

Erg assiocaal van hun

kon niet terug ze hadden geen plek naar 3 maanden ook bij hun overleden zal eens gaan zoeken

mvg

Dat is hetzelfde paard.
Hij leeft nog maar daar is toen veel reactie op gekomen en toen is er gevraagd het topic te sluiten.
Maar het is dus nog steeds aan de gang

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:23

Wat belachelijk zeg. Heb je ergens op papier staan dat je het paard na 14 dagen weer terug kon brengen? En een bewijs van de hartruis e.d. van ín die 14 dagen? Daarmee sta je waarschijnlijk wel sterk als je er werk van maakt (neem aan dat je dat wel gaat doen?).

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:24

hotchocolat schreef:
Niet netjes afgehandeld. Heb je geen rechtsbijstand die je om hulp kan vragen?

De aangetekende brief heb je als verstuurd.

Hoe is het nu met het paard?

Die is ook gevraagd maar hun kunnen niet meer doen als die aangetekende brief.
Aangezien het Be-NL is. Wel heb ik een advocaat maar die zegt ook dat we het enkel met een rechtszaak kunnen afhandelen.
Ik had het liever anders gezien, tenzij het echt niet anders kan. Dit is allesinds ook geen oplossing want nu gaat het ten koste van het paard, wat ik altijd willen vermijden heb.

Paard is door hun wel in BE afgeleverd en alles valt dus binnen de BE wetgeving. En daar hebben ze zich allesinds al vies aan mispakt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:26

Tjonge!
Ik kom er regelmatig en kan niet anders zijn dan positief over hun. Dessalniettemin is dit niet netjes natuurlijk! Hopelijk kom je nog tot een oplossing, maar persoonlijk zou ik hem laten inslapen. Heel veel succes ermee, hopelijk zie je nog wat van je geld terug. Zo'n beestje is niets waard, en daar heeft Bart dan ook gelijk in..

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:26

Ondank dat ze het paard terug (hadden) moeten nemen snap ik niet zo goed dat je het paard nu goede medische zorg weigerd.
Op het moment dat je het paard mee op proef nam heb je ook de verandwoordelijkheid op je genomen. Vind het tegenover het paard niet kunnen om hem nu maar zo in de wei te laten. Je kan de dierenartskosten later d.m.v. de rechter wellicht op Janssen van der Hout verhalen?

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:26

Angelita schreef:
Wat belachelijk zeg. Heb je ergens op papier staan dat je het paard na 14 dagen weer terug kon brengen? En een bewijs van de hartruis e.d. van ín die 14 dagen? Daarmee sta je waarschijnlijk wel sterk als je er werk van maakt (neem aan dat je dat wel gaat doen?).

Er is een papier opgemaakt dat het paard op proef komt, echter opgemaakt in enkel dus daar heb ik niets aan.
Paard is overigens ook niet betaald.

Hartruis en OCD staat op papier door de da, net zoals we eigenlijk alles van de DA en onkosten op papier hebben.
Ben al van maand 1 alle bewijs aan het opsparen omdat ik weet waar dit op zal uitdraaien

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:27

Chaos schreef:
Tjonge!
Ik kom er regelmatig en kan niet anders zijn dan positief over hun. Dessalniettemin is dit niet netjes natuurlijk! Hopelijk kom je nog tot een oplossing, maar persoonlijk zou ik hem laten inslapen. Heel veel succes ermee, hopelijk zie je nog wat van je geld terug. Zo'n beestje is niets waard, en daar heeft Bart dan ook gelijk in..

Heeft Bart dan gelijk om een dier met koliek in de weide te laten sukkelen?

Netjes zeg!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:29

Waarom laadt je hem niet in en bindt je hem bij jansen en van hout aan het hek.
Dan hebben ze wel plek hoor. Genoeg land daar.

Heb je een aanbetaling gedaan?

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:30

Hollsteiner schreef:
Ondank dat ze het paard terug (hadden) moeten nemen snap ik niet zo goed dat je het paard nu goede medische zorg weigerd.
Op het moment dat je het paard mee op proef nam heb je ook de verandwoordelijkheid op je genomen. Vind het tegenover het paard niet kunnen om hem nu maar zo in de wei te laten. Je kan de dierenartskosten later d.m.v. de rechter wellicht op Janssen van der Hout verhalen?

Meid,

Ik heb in de 14 dagen proeftijd de verantwoordelijkheid op mij genomen. Geen 9 maanden.
Verder heb ik door de 600 euro dierenartskosten betaald voor dit paard, dat lijkt mij ruim voldoende niet?

Nu is het hun taak om het af te handelen,

Overigens dacht ik eraan om de krant te bellen, ik heb al mijn bewijsstukjes. Misschien dat ze zo in beweging komen om het af te handelen

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:30

SjilliejJj schreef:
Gentlegiant schreef:
Wat een naar iets indd

Erg assiocaal van hun

mvg

Dat is hetzelfde paard.
Hij leeft nog maar daar is toen veel reactie op gekomen en toen is er gevraagd het topic te sluiten.
Maar het is dus nog steeds aan de gang

ow sorry is dacht dat hij overleden was?

Mensen kunnen positiefe dingen zegen over hun maar dit is alles behalve positief

Als je een paard op proef krijgt ga je er natuurlijk van uit dat hij mocht hij niet bevallen zonder problemen terug kunnen

Ik heb toen ook in dat topic gepost ik had het paard daar heen gebracht en ze bekeken het maar

maargoed dit wil je het paard ook niet aandoen

LBLGypsyCobs

Jij hebt het paard nog niet betaald?
Ik had hem dan al lang opgeladen en daarheen gebracht.
Ze zoeken het zelf maar uit als ze geen plek hebben, jouw paard niet, ook niet jouw probleem.

_Tamara

Jeetje..
Ik wilde nog naar hun toe om een paard te kopen, ben ik blij dat ik dat niet heb gedaan..

Sterkte en succes met alles!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:31

SjilliejJj schreef:
, dat lijkt mij ruim voldoende niet?

Overigens dacht ik eraan om de krant te bellen, ik heb al mijn bewijsstukjes. Misschien dat ze zo in beweging komen om het af te handelen

meer als genoeg :j

dat van die krant ik zeg doen :j

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:31

Leonie_M schreef:
Waarom laadt je hem niet in en bindt je hem bij jansen en van hout aan het hek.
Dan hebben ze wel plek hoor. Genoeg land daar.

Heb je een aanbetaling gedaan?

Dat is het hem net, ze hebben het zo lang gerokken dat ik mijn da- kosten end. terug wil.
Ik kan hem ook niet terugbrengen want ik heb zijn paspoort niet, dus strafbaar. + dat ik mijn geld dan nooit meer zie.

Ik heb geen aanbetaling gedaan .. gelukkig!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:32

Gentlegiant schreef:
SjilliejJj schreef:
, dat lijkt mij ruim voldoende niet?

meer als genoeg :j

dat van die krant ik zeg doen :j

Sowieso, een slechte naam kunnen ze vast niet gebruiken. ;)