En laat nou net dit de start zijn van een hoopje ellende, ik moet het gewoon even van me af schrijven.
We hadden dit paard 14 dagen op proef als sportpaard. Al gauw bleek dit paard helemaal niet geschikt voor de sport: OCD en ernstige hartruis. Het paard is dus zonder arbeid al erg snel moe en vrij mager: niet dik te krijgen. Hij is dus enkel geschikt als grasmaaier.
Nou hebben we netjes telefonisch contact gehad, wij een mail gestuurd ter bevestiging dat we het paard niet nemen. Hun zouden het paard z.s.m weer ophalen maar hadden momenteel geen plaats. In het begin dagelijks gebeld, daarna wekelijks.
Ik ben ook 5x langsgegaan om verder af te spreken want zo kon het niet meer anders. Nou werd ik gewoon als een stuk vuil behandeld.
Ik moest 4u wachten !!! tot ze eindelijk tijd hadden om me te spreken en vervolgens draaide het steeds weer op niets uit. Nu heb ik op 8 maart een aangetekende brief verzonden met daarin mijn bevindingen en dat het paard voor 1 april opgehaald moest worden en dat ik hem anders verkoop en dat geld zelf hou om mijn onkosten: voornamelijk da kosten te dekken.
Nu nog steeds geen reactie van hun gehad.
Tot hier de inleiding
Maar dan:
Kom ik gisteren in de weide aan, ligt Brave Lord in de weide. Hij wilde niet opstaan, eet en drinkt niet meer.
Koliek dus. Ik super nijdig naar Janssen- van den Hout gebeld voor de stand van zaken. Uitgelegd dat het paard met ernstige koliek in de weide ligt en dat ik de da kosten niet meer voor mijn rekening neem. Daarbij heb ik gezegt dat ze hem ofwel komen halen ofwel de papieren deze kant opsturen.
Zegt Bart (van Janssen- van den Hout) Laat die knol dan maar kapotvallen in de weide!
Ik ben dus zo razend op die lui !!
Nou weet ik dus niet welke kant ik verder uitkan. We hebben een advocaat onder de arm genomen. Aangetekende brief is stap 1, stap 2 is een rechtzaak maar dat wordt o zo duur aangezien ik in België woon.
Verder dacht ik de dierenbescherming te bellen? Is iemand op bokt hiermee bekend wat zij eventueel kunnen bieden?
Alvast bedankt