[WN] Wildlife Track over de Veluwe op 24 april & 29 mei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EstherJ

Wildlife Track over de Veluwe op 24 april & 29 mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 09:11

Op zaterdag 24 april en zaterdag 29 mei 2010 vindt de Wildlife Track plaats. Een zwerftocht voor ervaren ruiters met eigen paard. De Woudlooper (zie http://www.dewoudlooper.nl) neemt zijn gasten mee tijdens deze exclusieve struintocht kris kras door Het Nationale Park De Hoge Veluwe. Struinen betekent van de paden af, voorzichtig stappen tussen de bomen door, draven op de uitgestrekte grasvlaktes en galopperen over de zandverstuiving. Onderweg zal De Woudlooper vertellen over de geschiedenis van het park, de verschillende landschappen en de dieren die er leven. Het park staat bekend om zijn hoge wildstand. Het edelhert, ree, zwijn en de moeflon laten zich gemakkelijk zien. De kans is dan ook groot dat jij één of meerdere van deze soorten krijgt te zien.

Halverwege de dag wordt er geluncht bij het sfeervolle restaurant De Koperen Kop, waar ook de paarden water kunnen drinken.
Wildlife Track is een avontuur met een ultieme natuurbeleving.

De tocht heeft een lengte van ongeveer 25 kilometer en duurt 6 uur.
De kosten voor deze dag bedragen € 35,- per deelnemer.
Inbegrepen zijn: entree kosten park, koffie/thee bij ontvangst, drankje voor onderweg en een lunch bij De Koperen Kop.

Deelname voor eigen risico.
Minimaal 6 deelnemers.
Maximaal 12 deelnemers.
Aanmelden kan telefonisch op ******

(Voor meer info even bellen of mailen via de website, ik plaats dit evenement voor een kennis :Y))
Laatst bijgewerkt door Ods op 02-04-10 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Telefoonnummers plaatsen is niet toegestaan, voor contact gebruiker PB'en.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:28

oehhh, wat gaaf!
helaas nu geen paard om mee te doen , ééne herstellende en ander te jong
doen ze dit ieder jaar?
ga ik een notitie maken voor volgend jaar

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 12:24

Jep, gewoon de site in de gaten houden :-D

Cheveyo

Re: Wildlife Track over de Veluwe op 24 april & 29 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:27

Klinkt allemaal heel erg geweldig en gaaf maar toch zet ik mijn vraagtekens bij in galop over de zandvlakte, mijn dierenarts verzekert mij dat je daar in stap over heen moet namelijk ivm de pezen.

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 07:30

ik houd ook niet van galoperen over zandvlaktes,maar kreeg via een mailtje ,dat er ook de mogelijkheid is om langs de zandverstuiving te draven/stappen

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 07:43

Lijkt me super gaaf om mee te doen, ga er even over nadenken, aangezien mijn paardje in een groep altijd haantje de voorste wordt haha.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 08:01

In stap over een zandvlakte hoeft niet per se, dat kan ook prima in draf. :j

Maar zoals Henny al zegt, als we er ook langs kunnen, dan heb ik ook wel interesse. Helaas kan ik niet op de twee genoemde data, maar wie weet in de toekomst. :)

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 09:16

Dat 'galoperen over zandvlaktes' was ook meer bedoeld als sfeerbeeld. Dat hoef je niet letterlijk te nemen natuurlijk, als je dat liever niet doet hoeft het niet. Is geen verplichting ofzo :)
In overleg is van alles mogelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:33

Cheveyo schreef:
Klinkt allemaal heel erg geweldig en gaaf maar toch zet ik mijn vraagtekens bij in galop over de zandvlakte, mijn dierenarts verzekert mij dat je daar in stap over heen moet namelijk ivm de pezen.

Ik woon al meer dan 30 jaar vlak naast de zandverstuiving en zolang galoppeer ik er ook al in volle galop overheen en nog nooit problemen gehad met de pezen...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:56

Wat iemand zelf (al jaren) doet maakt mij niet zo zeer uit maar als je meegaat en de rest gaat wel in galop en ik moet in mijn uppie in stap ...... gaat hem niet worden natuurlijk ;-).

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:35

Hij geeft dus meer ritten en zelfs een drie-daagse, zoals de site vermeld! :j
Leuk, even een aantekening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:43

Cheveyo schreef:
Wat iemand zelf (al jaren) doet maakt mij niet zo zeer uit

Maar zit anderen dan niet nodeloos iets aan te praten, ik heb met tientallen paarden gegaloppeerd over de zandverstuiving en niks aan de hand...
Menig bak is zwaarder }:0

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:09

Lia_ schreef:
Cheveyo schreef:

Ik woon al meer dan 30 jaar vlak naast de zandverstuiving en zolang galoppeer ik er ook al in volle galop overheen en nog nooit problemen gehad met de pezen...

Ik helaas in het verleden wel.... Cheveyo, mocht ik besluiten mee te gaan, en jij ook, gaan wij stappen! :P Klapzand kán problemen veroorzaken, maar net zoals ieder ander paadje in het bos, als je pech hebt gebeurt het toch. 29 mei lijkt me wel wat.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:38

Das een goed idee bravura! Ik moet even kijken of ik de 29e kan dan.

En nodeloos is dit zeker niet, woon al jaren in een duinrijk gebied en heb mijn paarden graag op orde. Als mijn dierenarts zegt dat het in stap moet (offereins) dan volg ik zijn uitspraak zeker op. Dat moet iedereen zelf weten maar ik kan er wel degelijk mijn vragen bij hebben voordat ik inschrijf. Wat een ander besluit kan en mag en zal ik niet bepalen, heb mijn handen al vol aan mijn eigen paardje
:-)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:10

Cheveyo schreef:
Das een goed idee bravura! Ik moet even kijken of ik de 29e kan dan. :-)

Ik ook, weet dat pas dinsdag. Heb evt wel een box vrij voor je. Zit maar een paar km van de ingang af. ;)
Lia_ zin om ook mee te gaan dan????

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:36

Ik heb deze tocht ook een keer gereden met de woudlooper. Echt een aanrader!
Toen wij bij de zandvlakte waren konden we kiezen, of in galop over de zandvlakte, of in stap/draf eromheen. Dus we vormden twee groepen en dat ging prima. En ik moet zeggen, het was geweldig om over de zandvlakte te galloperen!

Caroltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:48

Lijkt mij ook wel heel leuk om een keer te rijden. Ben wel geen westernrijder, maakt dat verder nog uit?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:35

Caroltje schreef:
Lijkt mij ook wel heel leuk om een keer te rijden. Ben wel geen westernrijder, maakt dat verder nog uit?

Dan zou er geen enkele engelse ruiter aan die tochten mee kunnen doen. Als je op de site kijkt, het staat gewoon open voor iedereen die kan paardrijden en een eigen paard heeft, of er een ter beschikking heeft. ;)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:06

Bravura schreef:
Cheveyo schreef:
Das een goed idee bravura! Ik moet even kijken of ik de 29e kan dan. :-)

Ik ook, weet dat pas dinsdag. Heb evt wel een box vrij voor je. Zit maar een paar km van de ingang af. ;)
Lia_ zin om ook mee te gaan dan????

Dat van die box zou super zijn Bravura!
Ik moet even afwachten of een groepsmeeting (op dezelfde dag gepland maar wachten nog op bevestiging van locatie voor die dag) wel doorgaat, anders lijkt dit me errug leuk!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:09

Caroltje schreef:

Nee hoor, ik heb meerdere ritten meegereden met mijn KWPNer op mijn dressuurzadel. Gaat prima. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:27

Kan niet mee, Lisa is hoog drachtig en het jonge spul is te jong voor zo'n tocht....

Pintopini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:22

Heb op de site gekeken, maar kan niet vinden hoe laat het vertrek is.
Heb zeer veel interesse, maar het moet wel aan te rijden zijn.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:59

Ik wil geloof ik al 3 jaar hieraan meedoen! :D nou komen de data weer niet zo super goed uit... al is die in Mei een optie. Ik ga even nadenken enzo ;)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:48

Voor diegene die graag mee willen doen maar van ver moeten komen; in Hoenderloo, Otterlo en Schaarsbergen is een ingang voor de Hoge Veluwe. Ik weet niet vanwaar ze willen vertrekken, maar in alle plaatsjes zijn mogelijkheden om op een camping of hotel te overnachten en zijn in de nabije omgeving ook maneges en pensionstallingen. Zal de Woudloper morgen even een mailtje doen, en dan laat ik meer weten.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:53

Hangt er vanaf welke zandvlakte je bedoeld, die richting otterlo is wel iets muller maar nog perfect te doen (zelfs met een paard dat al 2 peesblessures achter de rug heeft), en de rest is eigenlijk niet eens echt mul...

Bij stal willemien in otterlo kan je paard overnachten (of de ruiter er ook kan overnachten weet ik niet).

De hoge veluwe is echt een aanrader, vooral als je van de paden af gaat. Wij rijden er zo vaak mogelijk (hebben een jaarkaart) en zien echt ontzetten veel wild van reeen, herten, zwijnen tot dassen aan toe.