Tivara - na 4 maanden vakantie, eindelijk weer aan het werk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Tivara - na 4 maanden vakantie, eindelijk weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 19:55

Na wat pech mag (moet :+ ) Tivara eindelijk weer aan het werk.

Met het koude weer stond Tivara gewoon buiten en is onderuit gegaan in de paddock, dikke knie. Helaas, 2 maanden rustig aan doen. Tivara begon echter steeds meer problemen op stal te vertonen, waardoor ik met mijn handen in het haar zat. Overdag stond ze buiten, 's nachts sloeg ze alles kapot, en dan...? Dan moet je weg, en weet je helemaal niet wat je moet doen. Ik heb besloten om Tivara 24/7 buiten te zetten met schuilstal, en dat is het beste wat ik heb kunnen doen. Ik heb een nieuw paard gekregen! Maargoed, daar mocht ze geen ijzers meer hebben, mevrouw kreeg (natuurlijk) zere voeten, dus rijden zat er nog steeds niet in.

Inmiddels heb ik er weer een paar keer opgezeten, en gaat het rijden eigenlijk wel goed. In de galop zit ze soms net een beetje tegen het staken aan, maar dat zal met een paar keer rijden wel over zijn.

Dan een beetje achtergrondinformatie nog. Tivara wordt eind april 10 jaar, is een merrie van Metall. We starten M1 dressuur (nouja... ooit deden we dat) en B springen.

Commentaar, kritiek en tips lees ik natuurlijk graag, maar na een keer weet ik het wel ;)

Afbeelding
[1] Kijk, mijn paard staat stil :wow: Dat kon ze eerst niet zo goed...

Afbeelding
[2]

Afbeelding
[3] Heee, kijk nou, vriendjes....

Afbeelding
[4]

Afbeelding
[5]

Afbeelding
[6] Nieuwe oefening... Slinger van de hoefslag :j

Afbeelding
[7]

Afbeelding
[8]

Afbeelding
[9]

Afbeelding
[10]

Afbeelding
[11]

Afbeelding
[12]

Afbeelding
[13]

Afbeelding
[14] :+:

Afbeelding
[15] Na al dat harde werken...

Tivara mag net iets actiever worden, het probleem is dat ze aardig wat energie heeft en erg graag alles omzet in snelheid. Ik moet (zoals gewoonlijk) opletten dat ik niet voorover ga zitten, en mijn tenen steken soms toch ook wat uit... En ik zag dat mijn binnenbeen wel erg ver naar achteren ligt op sommige foto's. Maar ach, ik vind het heerlijk om er eindelijk weer op te zitten en geniet er lekker van!

MarrieLeen

Re: Tivara - na 4 maanden vakantie, eindelijk weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:04

Wat ziet ze er goed uit zeg! :) Mooi wat voller, wat je eerder al zei!
Lekker dat je weer hebt kunnen rijden, hopelijk kun je nu de draad weer oppakken!
Het ziet er in ieder geval fijn uit, puntjes van commentaar geef je zelf al aan.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:08

Haa Kiek :D
Leuke foto's joh, Tivara ziet er echt vrolijk uit! Denk serieus dat je er goed aan hebt gedaan om haar 24/7 buiten te zetten!
Mooie bak trouwens, toch wat gevonden?
Qua rijden is het wat je zelf al zegt, ze mag wat actiever, en qua bespiering mag er ook nog wel wat bij, maar goed je kunt ook niet verwachten dat dat meteen weer top is na zo'n tijd niks doen!
Jullie blijven leuk samen!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:26

Kieek :D
Wat ziet Tivara er goed uit, die stal-wisseling was een goede beslissing :j Commentaar heb je zelf al gegeven: gewoon letten op je houding (naar voren kijken, tenen naar binne, rechtop zitten) en verder ga ik mee met veraA: idd wat actiever :) Succes, ik vind het er heel vriendelijk uit zien :j

Even wat commentaar erbij anders wordt m'n reactie net als vorige keer weer verwijderd :')

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 06:15

Ha Koetsjiekoe!! Hihi leuk om jou en Tivara een keer te zien zo :D Ik vind het er echt niet verkeerd uit zien na zo'n tijd. Ze zou idd wat voorwaartser mogen zo aan de foto's gezien, maar het plaatje ziet er niet verkeerd uit. Hopelijk zijn jullie snel weer terug op jullie oude niveau, maar als ik het zo zie komt dat vast wel goed!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:41

Kiek, wat is ze mooi vol :D Wowie zeg :)

Gelukkig is het ITP dan hoef ik niks te bedenken aan commentaar :P

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:17

Ziet er zeker goed uit!
Vakantie deed h'm goed! ;)

knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:51

Ziet er leuk uit!!

Probeer wat meer stelling te vragen, en hij mag wel iets dieper lopen! verder ziet er goed uit!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:45

Kiki, wat is ze enorm veranderd, in positieve zin! Ze is een stuk voller geworden, dat was altijd toch wat moeilijk bij haar niet? Wat fijn dat je nu eindelijk iets hebt gevonden wat bij haar past, want het is me toch een paardje apart. Rijtechnisch mag ze idd wat actiever blijven lopen, vooral in de galop valt dit op. Probeer maar veel schakelwerk te doen, waarbij been ook moet betekenen goed voorwaarts gaan en een ophouding ook 'ho' betekent. Succes met de trainingen weer opbouwen.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 17:25

Galop zit ze zo tegen het staken aan, deze galopfoto is ook nog niet op een fijn moment gemaakt, maar was de enige foto. Ze wil dan nog niet echt voorwaarts, dus daar ben ik eerst mee bezig, schakelen laat ik nog eventjes zitten, als ze netjes terug moet komen staat ze toch meteen stil. Eerst het gas maar eventjes vinden :)

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:37

knippen schreef:
Ziet er leuk uit!!

Probeer wat meer stelling te vragen, en hij mag wel iets dieper lopen! verder ziet er goed uit!

iets dieper lopen?? waar achter de loodlijn??

Zou misschien wat meer lengte in mogen, maar dieper hoeft niet zo nodig. En aangezien kiek M rijdt is er ook nog het punt van oprichting (alhoewel ik gok dat je daar nog niet mee bezig bent aangezien je der net weer hebt opgepakt ;) )

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:45

Erg mooi paard, je ziet haar met de foto ontspannen, vooral foto 13,14 en 4 vind ik haar hals-houding erg mooi probeer alleen af en toe het neusje eruit te rijden maar dat zal wel goed komen als je weer vaker ga rijden! :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:34

Zo, Tivara heeft lekker haar oortjes erop :) Die had er wel zin in, geloof ik.

Rijden ziet er fijn uit, vind het een ontspannen en mooi beeld! Zeker na zo lange tijd.
Probeer zelf wat rechter op te zitten. Maar dat gaf je zelf ook al aan :)

Verder hele leuke foto's, snel weer gaan starten als ze weer in conditie is ;)

En inderdaad, wat Steph al zei.. Ze is mooi vol geworden zeg!

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:13

Kiki! wat heerlijk dat je weer gereden hebt! Superrrr!