Met het koude weer stond Tivara gewoon buiten en is onderuit gegaan in de paddock, dikke knie. Helaas, 2 maanden rustig aan doen. Tivara begon echter steeds meer problemen op stal te vertonen, waardoor ik met mijn handen in het haar zat. Overdag stond ze buiten, 's nachts sloeg ze alles kapot, en dan...? Dan moet je weg, en weet je helemaal niet wat je moet doen. Ik heb besloten om Tivara 24/7 buiten te zetten met schuilstal, en dat is het beste wat ik heb kunnen doen. Ik heb een nieuw paard gekregen! Maargoed, daar mocht ze geen ijzers meer hebben, mevrouw kreeg (natuurlijk) zere voeten, dus rijden zat er nog steeds niet in.
Inmiddels heb ik er weer een paar keer opgezeten, en gaat het rijden eigenlijk wel goed. In de galop zit ze soms net een beetje tegen het staken aan, maar dat zal met een paar keer rijden wel over zijn.
Dan een beetje achtergrondinformatie nog. Tivara wordt eind april 10 jaar, is een merrie van Metall. We starten M1 dressuur (nouja... ooit deden we dat) en B springen.
Commentaar, kritiek en tips lees ik natuurlijk graag, maar na een keer weet ik het wel

[1] Kijk, mijn paard staat stil

[2]

[3] Heee, kijk nou, vriendjes....

[4]

[5]

[6] Nieuwe oefening... Slinger van de hoefslag

[7]

[8]

[9]

[10]

[11]

[12]

[13]

[14]

[15] Na al dat harde werken...
Tivara mag net iets actiever worden, het probleem is dat ze aardig wat energie heeft en erg graag alles omzet in snelheid. Ik moet (zoals gewoonlijk) opletten dat ik niet voorover ga zitten, en mijn tenen steken soms toch ook wat uit... En ik zag dat mijn binnenbeen wel erg ver naar achteren ligt op sommige foto's. Maar ach, ik vind het heerlijk om er eindelijk weer op te zitten en geniet er lekker van!