ik dacht, laat ik ook eens een topic maken over mijn liefste paardje!
Naam: Cappuccino
Leeftijd:6
hoogte: 1.26.6
ras: Welsh (b)
niveau: B+3
kleur: Koffievos.
sinds zomer 2008 rijd ik op Bloklands Hoeve's alexandrina oftelwel Cappuccino.
Ze kwam met 0.0% ervaring, ik heb er toen ingereden.
dit ging allemaal heel erg goed, en eigelijk gelijk lekker opgepakt.
Daarna kwam een lange downperiode. ik wilde er toch eigelijk wel wat meer oppakken en lekker rond rijden,
en aangezien zij het hier niet mee eens was ging ze alleen maar hard met r hoofd omhoog of hard en veel te diep.
in maart 2009 zijn we een periode gestopt omdat ze een veulentje zou krijgen in mei

hierdoor konden we allebij weer eventjes uitrusten en herstellen, maar toen ik r na een paar weken weer een beetje ging rijden (uiteraard heel rustig) ging het eigelijk nog niet heel veel anders.
We hebben lang getobt, en toen ik in september mn eerste wedstrijd starte was het voor mij nog niet heel fijn. Ze was erg heet en liep weer lekker te kijken. Ik was in 3 minuten mn proefje door

hierna zijn we veel ontspannen gaan rijden, los teugeltje en eerst weer back to basic. toen ik r daarna weer oppakte ging het boven verwachting goed! nog steeds is haar ontspanning een punt, maar ze is erg nieuschierig en schrikkerig. Tot nu toe zijn de wedstrijdjes die we hebben mee gepakt niet heel geweldig gegaan, in 12 wedstrijden 3 winst. Dit komt mede door mijn spanning, haar reactie en haar spanning.
De laatste paar wedstrijden ging dan wel weer goed, en we proberen de stijgende lijn vol te houden zolang ik r nog rijd. Ik weet datt ik te groot ben, het nieuwe paardje is in opleiding!;)
veel plezier met kijken!
1. Zo begonnen we! lekker rondrijden in een rustig drafje. dit is na ong. 2 weken

2. ik heb niet veel foto's van dit dieptepunt, maar hier is er een van.

3. Zo ging het in november. thuis ging het prima, op de wedstrijd nog niet

4. Zo ging mn wedstrijd in februari, hier ging het prima.

5. stapperdestap.

6.wedstrijd februari, volte rijden. Hier ging linksom altijd prima, rechts nog niet.

7. Galopje.

8. Een week of 2 geleden. Hier zat ze aardig vast, maar nu gaat het een stuk beter.

9. 2 weken geleden.

10. Nog even wat gezellige foto's!

11. Na het rijden.

onze verbeterpunten zijn:
Halshouding
tempo
voeten (komt ook door grootte)
rust
bedankt voor het kijken!